Partner serwisu
Biznes i przemysł

FIA2024: Poleciliśmy embraerem C-390 (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

W przeddzień (21 lipca) rozpoczęcia tegorocznej edycji Farnborough International Airshow redakcja Rynku Lotniczego miała ponownie możliwość uczestniczyć w locie demonstracyjnym embraera KC-390 w barwach brazylijskich sił powietrznych - Força Aérea Brasileira. Zapraszamy na fotorelację z tego wydarzenia.

Jako jedna z nielicznych redakcji lotniczych mieliśmy okazję polecieć samolotem o rejestracji PT-ZNG, kolejnym KC-390, który będzie dostarczony brazylijskim siłom powietrznym. Lot zaczynający i kończący się na lotnisku Farnborough (FAB) trwał dokładnie 50 minut. W czasie lotu załoga zaprezentowała tylko drobny wycinek możliwości tego samolotu m.in. start ze szybkim wznoszeniem, manewrowość, a także w ostatniej części prezentacji, tym razem po lądowaniu, otworzyła tylną rampę samolotu. Podczas tego specjalnego lotu można było porozmawiać nie tylko z załogą kokpitową, z obsługą cargo samolotu czy obsługą techniczną, ale także z przedstawicielami Embraer Defence & Security.

Od ponad roku producent prowadzi bardzo intensywną kampanię sprzedaży tego samolotu. Embraer twierdzi, że jest to idealny zamiennik starzejących się samolotów C130 Hercules, szczególnie w Europie, który dodatkowo zwiększa możliwości przewozowe użytkowników. Jak podkreślają przedstawiciele producenta, już wkrótce kolejny kraj się przekona o właściwościach tego samolotu. Mowa tu o Węgrach, którzy jeszcze w tym roku odbiorą pierwszego z dwóch zamówionych C-390. W Europie – oprócz Węgier i Portugalii na zakup brazylijskiej konstrukcji zdecydowały się także Niderlandy, Austria oraz Czechy, a na świecie także Korea Południowa.

Od wejścia do eksploatacji w brazylijskich siłach powietrznych w 2019 r. i w portugalskich siłach powietrznych w 2023 r., samolot C-390 udowodnił swoją wszechstronność i wydajność. Obecna flota ma nalot ponad 13 tys. godzin, ze wskaźnikiem gotowości do misji na poziomie 93 proc. i wskaźnikiem ukończenia misji powyżej 99 proc., co świadczy o wyjątkowej produktywności w tej kategorii. Samoloty posiadają standardowe wyposażenie NATO zintegrowane z maszyną.

C-390 oferowane także Polsce

Po kilku zdobytych kontraktach w Europie czy następnym klientem może być Polska? To niewykluczone i bardzo prawdopodobne, bo jak się dowiedzieliśmy w Farnborough, firma widzi potencjał i możliwości sprzedaży tego samolotu Polsce, gdzie nasze rodzime Siły Powietrzne użytkują wiekowe maszyny Lockheed C130E/H Hercules. Embraer twierdzi, że ich nowy produkt jest idealnym zamiennikiem samolotów C130 Hercules, który dodatkowo zwiększa możliwości przewozowe użytkowników, a w przypadku wieloletniej współpracy z Polską byłby to idealny wybór.

Według nieoficjalnych informacji Embraer jest w stanie szybko takie samoloty Polsce dostarczyć, a sama oferta miała się pojawić w rodzimym MON-ie w ubiegłym roku. Jednak jak podkreśla brazylijski producent, to były bardzo wstępne rozmowy na ten temat, ale zdaje sobie sprawę ze strategicznego położenia naszego kraju i twierdzi, że nowe samoloty bardzo wzmocniłyby zdolności transportowe i obronne Polski.

C-390 Millenium

W październiku 2014 r. Embraer zaprezentował samolot transportowy KC-390, największy wojskowy projekt w swojej historii, który jest konkurencją dla obecnie powszechnie wykorzystywanego C-130 "Hercules". KC-390 posiada taką samą podstawową konfigurację jak C-130, tj. skrzydła w układzie górnopłata i tylną rampę załadunkową. Posiadają możliwość przewożenia ładunku o ciężarze do 26 ton (w porównaniu do 22 ton C-130). Jego największą przewagą nad Herculesem są silniki odrzutowe, bowiem według wstępnych założeń, KC-390 może wykonywać loty z prędkościami dochodzącymi do 0,8 Macha. W podstawowej konfiguracji, transportowiec może przewozić około 80 żołnierzy, 74 nosze, 66 spadochroniarzy, siedem palet 463L, trzy samochody lub jeden śmigłowiec. Posiada również opcję tankowania w powietrzu i możliwość skonfigurowania do wykonywania misji rozpoznawczych oraz Search and Rescue (SAR) i ratowniczych Medevac.

Warto także dodać, że Embraer z powodzeniem przetestował w ubiegłym roku na samolotach C-390 ruchomy zestaw gaśniczy nowej generacji podczas kampanii certyfikacyjnej w locie w Brazylii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

FIA: British pokazał nową kabinę wąskokadłubową. Powiew świeżości

Pasażer i linie lotnicze

FIA: British pokazał nową kabinę wąskokadłubową. Powiew świeżości

Piotr Bożyk 03 sierpnia 2024

Aktywności ATR-a podczas targów w Farnborough

Biznes i przemysł

Aktywności ATR-a podczas targów w Farnborough

Piotr Bożyk 02 sierpnia 2024

FIA: Niderlandy i Austria stawiają na embraera C-390

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Embraer E190F E-Freighter z certyfikatem typu od ANAC

Biznes i przemysł

Embraer E190F E-Freighter z certyfikatem typu od ANAC

Piotr Bożyk 31 lipca 2024

FIA: Niderlandy i Austria stawiają na embraera C-390

Biznes i przemysł

FIA2024: Embraer ogłosił modernizację E-Jetów E2 oraz E175

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

FIA: British pokazał nową kabinę wąskokadłubową. Powiew świeżości

Pasażer i linie lotnicze

FIA: British pokazał nową kabinę wąskokadłubową. Powiew świeżości

Piotr Bożyk 03 sierpnia 2024

Aktywności ATR-a podczas targów w Farnborough

Biznes i przemysł

Aktywności ATR-a podczas targów w Farnborough

Piotr Bożyk 02 sierpnia 2024

FIA: Niderlandy i Austria stawiają na embraera C-390

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Embraer E190F E-Freighter z certyfikatem typu od ANAC

Biznes i przemysł

Embraer E190F E-Freighter z certyfikatem typu od ANAC

Piotr Bożyk 31 lipca 2024

FIA: Niderlandy i Austria stawiają na embraera C-390

Biznes i przemysł

FIA2024: Embraer ogłosił modernizację E-Jetów E2 oraz E175

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5