Linia Fiji Airways odebrała wczoraj (15 listopada) w Tuluzie pierwszego z dwóch airbusów A350-900 (DQ-FAI). Nowe maszyny szerokokadłubowe pomogą jej w planach ekspansji na rynku dalekodystansowym.
Najnowsze szerokokadłubowce
Maszyny, które docelowo miały trafić do Hong Kong Airlines, są leasingowane od DAE Capital z Dubaju, dzięki czemu Fiji Airways zostały najnowszym operatorem, a DAE najnowszym klientem programu A350 XWB. Wedlug najnowszych zapowiedzi drugi airbus A350-900 trafi na Fidżi na początku grudnia br.
Pokład samolotu został skonfigurowany na dwie klasy podróży dla 334 pasażerów: 33 w klasie biznes z nowymi fotelami (1-2-1) oraz 301 w klasie ekonomicznej (3-3-3), która również została odświeżona. Samolot ma pomóc przewoźnikowi w poprawie obsługi istniejących już połączeń dalekodystansowych między Fidżi, rejonem Australii i USA oraz zapewnić możliwości otwarcia dodatkowych tras dalekodystansowych. Jak poinformował przewoźnik A350 w pierwszej kolejności poleci na trasach Nadi - Los Angeles oraz Nadi - Sydney. Zwiększy to pozycję linii jako wiodącego przewoźnika z regionu Południowego Pacyfiku, a także przyczyni się do ciągłego rozwoju sektora turystycznego Fidżi i jego gospodarki.
Wspólny type rating
Ze względu na wspólny type rating rodzin A330 i A350, najnowszy A350XWB był naturalnym wyborem dla linii, który idealnie łączy się z istniejącą flotą sześciu A330. Piloci, którzy są wyszkoleni i latają na A330, mogą rozpocząć swoje przygotowania do lotów maszyną A350 przechodząc tylko szkolenie z różnic w obydwu samolotach. Opcja ta daje znaczną redukcję kosztów dla linii lotniczych, ponieważ szkolenie w różnicach maszyn nie wymaga korzystania z pełnego naziemnego symulatora lotów. Pozwala to na zmniejszenie o 65 proc. czasu szkolenia pilotów do zaledwie ośmiu dni, w porównaniu do standardowego okresu szkoleń. Wspólny type rating pozwala także na stworzenie grupy pilotów, którzy mogą latać zarówno A330 jak i A350XWB w koncepcji Single Fleet Flying (SFF), która zwiększa elastyczność planowania operacyjnego.
Obecnie flota przewoźnika z Fidżi składa się obecnie z 12 samolotów: pięciu airbusów A330-200, jednego A330-300, jednego A350-900, jednego boeinga B737-700, dwóch B737-800 oraz dwóch B737 MAX 8. Fiji Airways oczekuje na dostawę czterch maszyn: jednego A350-900 oraz trzech B737 MAX 8.
O A350
A350 jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która zastępuje stare A340 oraz B777, a także jest dopełnieniem maszyn A330 i A330neo. A350 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350 XWB, które składają się z dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000 zabierających odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu). Airbus zebrał zamówienia na 913 samolotów A350: 737 maszyn w wersji A350-900 oraz 176 A350-1000.Linia Fiji Airways odebrała wczoraj (15 listopada) pierwszego z dwóch airbusów A350-900 (DQ-FAI). Nowe maszyny szerokokadłubowe pomogą jej w planach ekspansji na rynku dalekodystansowym.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.