Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Fiji Airways odebrały pierwszego A350-900

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Linia Fiji Airways odebrała wczoraj (15 listopada) w Tuluzie pierwszego z dwóch airbusów A350-900 (DQ-FAI). Nowe maszyny szerokokadłubowe pomogą jej w planach ekspansji na rynku dalekodystansowym.

Najnowsze szerokokadłubowce

Maszyny, które docelowo miały trafić do Hong Kong Airlines, są leasingowane od DAE Capital z Dubaju, dzięki czemu Fiji Airways zostały najnowszym operatorem, a DAE najnowszym klientem programu A350 XWB. Wedlug najnowszych zapowiedzi drugi airbus A350-900 trafi na Fidżi na początku grudnia br.

Pokład samolotu został skonfigurowany na dwie klasy podróży dla 334 pasażerów: 33 w klasie biznes z nowymi fotelami (1-2-1) oraz 301 w klasie ekonomicznej (3-3-3), która również została odświeżona. Samolot ma pomóc przewoźnikowi w poprawie obsługi istniejących już połączeń dalekodystansowych między Fidżi, rejonem Australii i USA oraz zapewnić możliwości otwarcia dodatkowych tras dalekodystansowych. Jak poinformował przewoźnik A350 w pierwszej kolejności poleci na trasach Nadi - Los Angeles oraz Nadi - Sydney. Zwiększy to pozycję linii jako wiodącego przewoźnika z regionu Południowego Pacyfiku, a także przyczyni się do ciągłego rozwoju sektora turystycznego Fidżi i jego gospodarki.

Wspólny type rating

Ze względu na wspólny type rating rodzin A330 i A350, najnowszy A350XWB był naturalnym wyborem dla linii, który idealnie łączy się z istniejącą flotą sześciu A330. Piloci, którzy są wyszkoleni i latają na A330, mogą rozpocząć swoje przygotowania do lotów maszyną A350 przechodząc tylko szkolenie z różnic w obydwu samolotach. Opcja ta daje znaczną redukcję kosztów dla linii lotniczych, ponieważ szkolenie w różnicach maszyn nie wymaga korzystania z pełnego naziemnego symulatora lotów. Pozwala to na zmniejszenie o 65 proc. czasu szkolenia pilotów do zaledwie ośmiu dni, w porównaniu do standardowego okresu szkoleń. Wspólny type rating pozwala także na stworzenie grupy pilotów, którzy mogą latać zarówno A330 jak i A350XWB w koncepcji Single Fleet Flying (SFF), która zwiększa elastyczność planowania operacyjnego.

Obecnie flota przewoźnika z Fidżi składa się obecnie z 12 samolotów: pięciu airbusów A330-200, jednego A330-300, jednego A350-900, jednego boeinga B737-700, dwóch B737-800 oraz dwóch B737 MAX 8. Fiji Airways oczekuje na dostawę czterch maszyn: jednego A350-900 oraz trzech B737 MAX 8.

O A350

A350 jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która zastępuje stare A340 oraz B777, a także jest dopełnieniem maszyn A330 i A330neo. A350 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350 XWB, które składają się z dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000 zabierających odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu). Airbus zebrał zamówienia na 913 samolotów A350: 737 maszyn w wersji A350-900 oraz 176 A350-1000.Linia Fiji Airways odebrała wczoraj (15 listopada) pierwszego z dwóch airbusów A350-900 (DQ-FAI). Nowe maszyny szerokokadłubowe pomogą jej w planach ekspansji na rynku dalekodystansowym.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Singapore reaktywowały ostatniego airbusa A380

Pasażer i linie lotnicze

Singapore reaktywowały ostatniego airbusa A380

Piotr Bożyk 29 grudnia 2023

LATAM Airlines zamawiają kolejne Dreamlinery

Pasażer i linie lotnicze

LATAM Airlines zamawiają kolejne Dreamlinery

Piotr Bożyk 27 grudnia 2023

Air Corsica zamawia kolejne ATR-y 72-600

Pasażer i linie lotnicze

Air Corsica zamawia kolejne ATR-y 72-600

Piotr Bożyk 26 grudnia 2023

Zobacz również:

An-24 wylądował w Rosji na zamarzniętej rzece

Pasażer i linie lotnicze

An-24 wylądował w Rosji na zamarzniętej rzece

Mateusz Kieruzal 29 grudnia 2023

Fiji Airways uruchomią czwartą trasę do Australii. Rejsy obsłużą B737 MAX 8

Pasażer i linie lotnicze

Fiji Airways stawiają na airbusy A350-900

Pasażer i linie lotnicze

Fiji Airways stawiają na airbusy A350-900

Piotr Bożyk 03 maja 2019

Pozostałe z wątku:

Singapore reaktywowały ostatniego airbusa A380

Pasażer i linie lotnicze

Singapore reaktywowały ostatniego airbusa A380

Piotr Bożyk 29 grudnia 2023

LATAM Airlines zamawiają kolejne Dreamlinery

Pasażer i linie lotnicze

LATAM Airlines zamawiają kolejne Dreamlinery

Piotr Bożyk 27 grudnia 2023

Air Corsica zamawia kolejne ATR-y 72-600

Pasażer i linie lotnicze

Air Corsica zamawia kolejne ATR-y 72-600

Piotr Bożyk 26 grudnia 2023

Zobacz również:

An-24 wylądował w Rosji na zamarzniętej rzece

Pasażer i linie lotnicze

An-24 wylądował w Rosji na zamarzniętej rzece

Mateusz Kieruzal 29 grudnia 2023

Fiji Airways uruchomią czwartą trasę do Australii. Rejsy obsłużą B737 MAX 8

Pasażer i linie lotnicze

Fiji Airways stawiają na airbusy A350-900

Pasażer i linie lotnicze

Fiji Airways stawiają na airbusy A350-900

Piotr Bożyk 03 maja 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5