Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Fijoł (LOT): Połączenia z Radomia mają uzasadnienie biznesowe

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-10-2022
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Fijoł (LOT): Połączenia z Radomia mają uzasadnienie biznesowe
fot. Łukasz Malinowski
– Strategia krótko i średnio okresowa LOT-u zakłada, że będzie istniało lotnisko w Radomiu, które będzie stanowiło odciążenie dla Lotniska Chopina – podkreślił Michał Fijoł, członek zarządu PLL LOT, podczas XI Forum Promocji Turystycznej, które odbyło się w terminalu powstającego portu lotniczego Warszawa-Radom.

Przedstawiciel narodowego przewoźnika podczas jednej z debat został zapytany o przyszłe połączenia z południa Mazowsza. Dotychczas PLL LOT zdecydowały się uruchomić sprzedaż biletów na rejsy do trzech europejskich stolic. Czy pojawią się w rozkładzie lotów kolejne trasy? – Jak będziemy mieli coś do powiedzenia, to powiemy. Taka jest standardowa polityka informacyjna PLL LOT. Nie chodzimy i nie mówimy, że będziemy coś robić, tylko najpierw robimy, a potem informujemy. Serdecznie zapraszam osoby, które są odpowiedzialne za to, żeby Radom, Ziemia Radomska, południe Mazowsza i województwo świętokrzyskie, które będzie stanowiło właściwą bazę turystyczne dla tego lotnisko, aby również wykonali swoją robotę. Żeby nie zastanawiali się nad tym, co zrobić z tymi turystami, którzy przylecą do Radomia, żeby wykonali swoją część pracy promocyjnej, polegającą na tym, aby udać się do Rzymu, Kopenhagi i Paryża oraz w okolice tych miast, żeby rozmawiać z touroperatorami po tamtej stronie, ponieważ to właśnie w tej chwili jest czas, żeby informować ludzi, którzy odpowiadają za tworzenie pakietu po tamtej stronie, że jest takie połączenie, a następnie po przyjeździe czy przylocie do Radomia, można tutaj lub w okolicach spędzić przyjemnie czas – odpowiedział zgromadzonym w terminalu Fijoł.

– Kilka tygodni temu znalazłem w mediach artykuł "wiceprezes LOT-u tłumaczy się z połączeń do Radomia". Nie zamierzam się z niczego tłumaczyć dlatego, że otworzyliśmy z Radomia trzy trasy na jakieś ponad 100, które otwieraliśmy z ostatnich latach. Działania biznesowe i gospodarcze, które podejmowaliśmy, przynosiły pozytywne rezultaty. Nie zamierzam się więc tłumaczyć z Radomia, tak samo jak nie zamierzałem się tłumaczyć z połączeń do Baku, Kairu, Prisztiny, Sarajewa czy połączeń z portów regionalnych. My po prostu robimy biznes i strategia krótko i średnio okresowa LOT-u zakłada, że będzie istniało lotnisko w Radomiu, które będzie stanowiło odciążenie dla lotniska Chopina. Robimy rzeczy, które mają uzasadnienie biznesowe i tak samo będzie z naszymi połączeniami z Radomia – zaznaczył Fijoł.

Przedstawiciel PLL LOT zapowiedział, że plany narodowego przewoźnika znad Wisły na najbliższy czas zakładają kontynuację tych działań, które były realizowane w latach 2016-19, czyli konsekwentny wzrost ruchu i liczby pasażerów, połączeń i maszyn. – Dwa tygodnie temu ogłosiliśmy oportunistyczną transakcję przejęcia sześciu samolotów 737 MAX 8 i one będą stanowiły takie pomostowe rozwiązanie do czasu rozstrzygnięcia przetargu flotowego. Przypomnę, że jeszcze w 2016 roku mieliśmy 40 maszyn, a teram mamy już 80. Zaczęliśmy z pięcioma Dreamlinerami, a teraz jest ich 15. Pochodną tego jest zwiększenie naszych mocy produkcyjnych i pochodną jest również liczba pasażerów. Po pierwszym bardzo ciężkim półroczu z punktu widzenia linii sieciowych, w którym zmagaliśmy się jeszcze z pandemią i wybuchła wojna, mamy bardzo dobre miesiące letnie, mamy bardzo dobry wrzesień i niezłe perspektywy na kolejne miesiące. Wraca ruch biznesowy. To widzimy na całym świecie. 75, a nawet 80 proc. tego ruchu biznesowego pojawia się znów na naszych pokładach. W związku z tym środki produkcji będą dalej w naturalny sposób rosnąć, pokazaliśmy, że umiemy je wykorzystywać i to zamierzamy robić – kontynuował Fijoł.

Członek zarządu PLL LOT przyznał, że pewne działania wymagają specjalnej atencji. – Ta specjalna atencja dotyczy technologii. W dużej mierze to właśnie ukształtuje współpracę w najbliższym czasie pomiędzy środowiskiem agencyjnym, biurami podróży a przewoźnikiem, którym są PLL LOT. Czas pandemii wykorzystaliśmy bardzo dobrze. Aktualnie wyzwaniem dla każdego jest digitalizacja i automatyzacja procesów. Nasza siła ludzka jest coraz trudniejsza do pozyskania i coraz droższa w związku z tym konieczna jest automatyzacja tych procesów. Wprowadziliśmy wiele rozwiązań do zarządzania nieregularnościami. Jeśli wszystko działa jest znakomicie, musimy jednak też obsłużyć pasażera, który ma kłopoty ze swoim połączeniem z różnych powodów, pogodowych lub regulacyjnych. Ważną informacją jest to, że LOT dołącza do linii, które będą oferowały możliwość sprzedaży biletów w formacie NDC (New Distribution Capability). To jest duży program IATA, która ogłaszała go znacznie wcześniej. 20 największych linii lotniczych na świecie zaoferowało wówczas swoje bilety właśnie w tym formacie – tłumaczył zgromadzonym Fijoł.

– To jest rewolucja technologiczna, porównywalna z przejściem biletu papierowego, a ciągle jeszcze go pamiętamy, do biletu elektronicznego. Przejście na bilet w formacie NDC będzie oznaczało dokładnie taką samą zmianę. Zapraszam więc do wspólnej podróży w stronę NDC, ponieważ powinno być to wdrożone w sposób ewolucyjny, czyli w dialogu ze środowiskiem agencyjnym i biurami podróży, dlatego że za chwilę zmieni się naprawdę wszystko. Zmieni się sposób wyceny biletów lotniczych i tych schodków, znanych od początku lat 70-tych. Żeby to wszystko było możliwe, to już teraz musimy być w dialogu. Zachęcam więc do tego dialogu i kontaktu, bo to są zmiany trwające wiele miesięcy, żeby ustalić wspólnie w jaki sposób to będzie wyglądało. Dzięki temu nasza oferta będzie atrakcyjniejsza dla pasażera, wygodniejsza w obsłudze przez biura podróży, a na koniec także tańsza w dystrybucji. Zarówno biura podróży, jak i linie lotnicze pracują bowiem na bardzo niskich marżach i musimy wszędzie szukać optymalizacji, albo lepszej oferty dla pasażera, która spowoduje, że ten klient będzie chciał nam zostawić więcej swoich pieniędzy – podsumował Fijoł.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Zobacz również:

Fijoł (LOT) o wpływie wojny w Ukrainie, procesie z Boeingiem i Radomiu

Prawo i polityka

Fijoł (LOT) o wpływie wojny w Ukrainie, procesie z Boeingiem i Radomiu

Rafał Dybiński 31 sierpnia 2023

Fijoł (LOT): Plany na 2023 rok zakładają ponad 10 mln pasażerów

Biznes i przemysł

Fijoł (LOT): 2022 rok nie będzie rentowny

Biznes i przemysł

Fijoł (LOT): 2022 rok nie będzie rentowny

Mateusz Kieruzal 24 września 2022

Pozostałe z wątku:

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Zobacz również:

Fijoł (LOT) o wpływie wojny w Ukrainie, procesie z Boeingiem i Radomiu

Prawo i polityka

Fijoł (LOT) o wpływie wojny w Ukrainie, procesie z Boeingiem i Radomiu

Rafał Dybiński 31 sierpnia 2023

Fijoł (LOT): Plany na 2023 rok zakładają ponad 10 mln pasażerów

Biznes i przemysł

Fijoł (LOT): 2022 rok nie będzie rentowny

Biznes i przemysł

Fijoł (LOT): 2022 rok nie będzie rentowny

Mateusz Kieruzal 24 września 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5