Linie lotnicze Finnair poinformowały w oficjalnym komunikacie, że przewiozły w październiku 920 400 pasażerów. To o 6,2 proc. więcej aniżeli w tym samym miesiącu ubiegłego roku.
Październikowe wyniki ruchu pasażerskiego poprawiły się rok do roku, ponieważ według nordyckiego przewoźnika osłabły skutki kryzysu wywołanego wirusem COVID-19, a rosyjska przestrzeń powietrzna była już zamknięta w okresie porównawczym. Niemniej negatywny wpływ braku możliwości przelotów nad Syberią, zwłaszcza na dane dotyczące połączeń do Azji, był jednak nadal widoczny w odniesieniu do statystyk sprzed pandemii koronawirusa SARS-COV-2.
Największe wzrosty na Bliskim WschodzieNajwięcej nowych podróżnych narodowym liniom lotniczym Finlandii przybyło w październiku z Bliskiego Wschodu. Porównując rok do roku było ich więcej aż o 555,6 proc. Na kierunkach azjatyckich wzrost był na poziomie 42,7 proc.
W przypadku europejskich połączeń liczba pasażerów była wyższa jedynie o 0,8 proc. W ruchu krajowym podróżnych było już mniej o 3,9 proc. Na trasach do Ameryki Północnej statystyki pogorszyły się natomiast o 25,7 proc. To oczywiście efekt rezygnacji z rejsów transatlantyckich do kilku destynacji w Stanach Zjednoczonych z bazy w Sztokholmie.
Oferowanie ogólne wzrosło o 9,9 proc. rok do roku oraz o 3,7 proc. miesiąc do miesiąca. Przychody były wyższe o 17 proc. rok do roku oraz o 2,9 proc. miesiąc do miesiąca. Wskaźnik wypełnienia samolotów wzrósł o 4,6 punktu procentowego rok do roku, ale spadł o 0,6 punktu procentowego miesiąc do miesiąca, do pułapu 77,3 proc.
Oferowanie w ruchu pasażerskim na europejskich trasach wzrosło nieznacznie o 3,6 proc. Na krajowych trasach spadło jednak o 6,4 proc. Na Bliskim Wschodzie z kolei wzrosło aż o 799 proc. Jak podkreśla w komunikacie nordycki przewoźnik taki wynik zawdzięcza głównie współpracy z Qatar Airways rozpoczętej w listopadzie ubiegłego roku oraz małej aktywności w poprzednim sezonie letnim.
Przychody z połączeń azjatyckich wzrosły o 45,2 proc. rok do roku, niemniej spadły na trasach do Ameryki Północnej o 25,6 proc. W przypadku europejskich kierunków były wyższe o 2,7 proc. Przychody z połączeń krajowych spadły z kolei o 3,4 proc. Rekordowy wzrost (aż o 682,6 proc.) odnotowano natomiast na trasach prowadzących na Bliski Wschód.
Solidne wyniki cargo i powrót do NagoiWolumen obsłużonych ładunków w październiku wzrósł rok do roku o 27,4 proc. Względem krótszego o jeden dzień września był wyższa o 10 proc. Punktualność odrzutowców nordyckiego przewoźnika osiągnęła z kolei pułap 81,3 proc. To spadek w porównaniu z wrześniem, kiedy była na poziomie 86,9 proc.
Wcześniej informowaliśmy również, że Finnair uruchomią wiosną przyszłego roku
bezpośrednie rejsy z Helsinek do japońskiej Nagoi. Nowe połączenie do Kraju Kwitnącej Wiśni będzie realizowane dwa razy w tygodniu. Inauguracyjny rejs zaplanowano 30 maja 2024 roku. Nagoja nie będzie jedyną nowością w zaktualizowanej ofercie narodowego przewoźnika Finlandii.