Partner serwisu
Biznes i przemysł

Finnair traci dziennie dwa mln euro i wypuści nowe akcje

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Finnair/Simple Flying

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Finnair traci dziennie dwa mln euro i wypuści nowe akcje
fot. Finnair
Finnair traci blisko dwa miliony euro z powodu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Skandynawski przewoźnik, walcząc ze spadkiem przychodów, poinformował w oficjalnym komunikacie o planie pozyskania 500 mln euro z emisji akcji.

Serwis Market Screener poinformował wcześniej, że udziały członka sojuszu oneworld spadły o 10,7 proc. Obecna cena akcji przewoźnika na poziomie 3,81 euro przekładałaby się na kapitalizację w wysokości 488 mln euro, czyli dwanaście mln mniej niż zamierza uzyskać z nowych planów.

Narodowa linia lotnicza Finlandii ujawniła, że ​​trwają przygotowania do emisji akcji z prawem poboru i zarządzać tym będą Citygroup oraz Nordea. - Koronawirus jest poważnym ciosem dla globalnego lotnictwa i Finnair. W bieżącym kwartale większość naszej floty była uziemiona, a strata za drugi kwartał będzie znaczna, na poziomie dwóch milionów euro dziennie, nawet po skorygowaniu kosztów - podkreślił Topi Manner, prezes przewoźnika.

"Płynność Finnair jest zabezpieczona"

- Dzięki emisji akcji zyskamy pewność, że Finnair będzie konkurencyjną linią lotniczą w przyszłości - dodał Manner, który zdradził, że pod koniec marca linia lotnicza dysponowała płynnymi środkami gotówki w wysokości 833 milionów euro. - Płynność Finnair jest zabezpieczona do końca pierwszego półrocza 2021 roku. Na tym etapie nie można było jednak spodziewać się emisji akcji za 500 mln euro - stwierdził z kolei Antti Viljakainen, analityk Inderes.

Finnair ogłosił również, że jego największy akcjonariusz, krajowy rząd z 55,8 proc. udziałów, zgodził się na wsparcie, dodając pieniądze na pokrycie kosztów emisji akcji, co zostanie jeszcze zatwierdzone przez fiński parlament. Niemniej 2020 rok będzie trudny, bowiem przewoźnik zmniejszył aż o 90 proc. poziom oferowania od początku kwietnia.

Trudny czas skandynawskich przewoźników

Skandynawski rynek lotniczy cierpi szczególnie z powodu pandemii koronawirusa. Wcześniej SAS poinformował o planowanej redukcji 5000 miejsc pracy, nie spodziewając się powrotu liczby podróżnych sprzed kryzysu wcześniej niż w 2022 roku. Z kolei Icelandair zapowiedziało zwolnienie 2000 pracowników. Najtrudniejszą sytuację mają jednak Norwegian Air, której może zabraknąć gotówki w połowie maja.

Finnair to piąta najstarsza linia lotnicza świata z główną bazą w porcie Helsinki-Vantaa. Przewoźnik oferował loty do Warszawy, Krakowa i Gdańska, ale największe zyski gwarantowały mu międzykontynentalne rejsy do Toronto, Bostonu, Nowego Jorku, Los Angeles i Chicago w Ameryce Północnej oraz do Chongqing, Hongkongu, Pekinu, Szanghaju, Tokio, Nagoi, Osaki, Seulu, Mumbaju, Delhi, Bangkoku, Phuket, Singapuru i Dubaju w Azji. Flota 84 maszyn, najwięcej Airbusów A321, obsługiwała przed wybuchem pandemii 132 destynacje. Firma zatrudniała w sumie 6788 pracowników.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Nagoja ponownie w sieci tras Finnair. A350 też do Las Palmas

Pasażer i linie lotnicze

Nagoja ponownie w sieci tras Finnair. A350 też do Las Palmas

Rafał Dybiński 09 listopada 2023

Finnair świętuje swoje 100. urodziny

Pasażer i linie lotnicze

Finnair świętuje swoje 100. urodziny

Piotr Bożyk 02 listopada 2023

Finnair odświeży pokłady embraerów E190

Pasażer i linie lotnicze

Finnair odświeży pokłady embraerów E190

Piotr Bożyk 26 października 2023

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Nagoja ponownie w sieci tras Finnair. A350 też do Las Palmas

Pasażer i linie lotnicze

Nagoja ponownie w sieci tras Finnair. A350 też do Las Palmas

Rafał Dybiński 09 listopada 2023

Finnair świętuje swoje 100. urodziny

Pasażer i linie lotnicze

Finnair świętuje swoje 100. urodziny

Piotr Bożyk 02 listopada 2023

Finnair odświeży pokłady embraerów E190

Pasażer i linie lotnicze

Finnair odświeży pokłady embraerów E190

Piotr Bożyk 26 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5