Po przerwie Finnair wraca na trasy, stopniowo zwiększając częstotliwości połączeń oraz obsługiwane kierunki. – Planujemy powrót do operacji lotniczych w Polsce od początku sierpnia – mówi Arunas Skuja, naczelny dyrektor Finnaira na Europę Wschodnią i kraje bałtyckie.
Wznowienie połączeń pomiędzy Warszawą a Helsinkami odbędzie się już 1 sierpnia 2020 roku, zgodnie z poniższym rozkładem:
Poranne wyloty z Warszawy – poniedziałek, środa, piątek, niedziela
- wylot z Warszawy o godz. 9:40 i przylot do Helsinek o godz. 13:05
Wieczorne rejsy – wtorek, czwartek, sobota
- wylot z Warszawy o godz. 20:05 i przylot do Helsinek o godz. 23:30
Codzienne połączenia w wymiarze dwóch rejsów dziennie zostaną wznowione od 1 września:
- wylot z Warszawy o godz. 10:10 i przylot do Helsinek o godz. 13:30
- wylot z Warszawy o godz. 20:00 i przylot do Helsinek o godz. 23:20
Pierwotnie rejsy będą obsługiwane przez zmodernizowane samoloty ATR, a w październiku dołączy do nich docelowy samolot obsługujący tą trasę - Embraer 190. Od listopada nastąpi wznowienie rejsów popołudniowych.
– Planujemy powrót do operacji lotniczych w Polsce od początku sierpnia – mówi Arunas Skuja, naczelny dyrektor Finnaira na Europę Wschodnią i kraje bałtyckie. – Wyniki przeprowadzonej przez nas ankiety pokazują, że nasi klienci są już gotowi do planowania zarówno podróży służbowych, jak i rekreacyjnych. Chcemy zapewnić naszym pasażerom serwis w zakresie obydwu potrzeb – kontynuuje Skuja.
Finnair globalnie zamierza operować w lipcu na poziomie 30 proc. swojej standardowej liczby rejsów, wznawiając kolejne połączenia dalekodystansowe do głownych kierunków w Azji. Rozkłady rejsów są na bieżąco dopasowywane zgodnie z aktualnymi restrykcjami, podobnie jak częstotliwości połączeń.
Przewoźnik wprowadził ponadto możliwość zmiany terminu wylotu dla lotów zarezerwowanych w okresie od 1 kwietnia do 31 siepnia 2020 r.; możliwa jest bezpłatna modyfikacja podróży na rejsy obsługiwane przez Finnair.
W trakcie trwania całego lotu wymagane jest noszenie maseczek, proces obsługi pokładowej został dopasowany do aktualnych wymogów, a na pokładzie pasażerowie będą rozmieszczani możliwie jak najdalej od siebie. W punktach obsługi pasażera zamontowano szyby odgradzające.