Runda finansowa jest częścią Serii A Flappera, powiększając dotychczas zgromadzony kapitał do 9 mln EUR. Jeszcze w tym roku Flapper, który dotychczas zajmował się lotami czarterowymi, planuje uruchomienie innowacyjnego programu zarządzania samolotami prywatnymi.
Flapper, założona przez Pawła Malickiego globalna platforma lotów prywatnych czarterowych, ogłosiła nową inwestycję na poziomie Series A Extension o wartości EUR 6 mln, poszerzając w ten sposób rundę finansową o wartości 2 milionów euro zdobytą w zeszłym roku. Fundusz private equity DXA oraz fundusz inwestycji alternatywnych Arien Invest stały na czele inwestycji. Wzięły w niej udział dotychczasowi akcjonariusze Investidores.VC i SMU. Flapper wcześniej pozyskał kapitał zalążkowy od latynoamerykańskiego funduszu lotniczego Aerotec i wiodącego brazylijskiego akceleratora ACE, a także indywidualnych aniołów biznesu.
Paweł (bardziej znany jako Paul – o planach rozwoju firmy
rozmawialiśmy z nimi kilka miesięcy temu podczas konferencji Arab Aviation Summit w Ras Al-Kahaimah) nie kryje zadowolenia z pozyskanych funduszy, przede wszystkim podkreślając panującą obecnie niepewną sytuację makroekonomiczną. Zgodnie z nim nowe środki zostaną przeznaczone na inwestycje w technologię, a także fuzje i przejęcia. W ramach ekspansji pionowej planuje skierować swoje zasoby na założenie programu zarządzania fractional ownership, umożliwiając obecnym i przyszłym właścicielom samolotów zakup udziałów w wybranych odrzutowcach, helikopterach i turbośmigłowcach.
– Po sukcesie ekspansji regionalnej w Ameryce Latynoskiej i regionie Florydy Flapper chce teraz umocnić swoją pozycję lidera dzięki innowacyjnym programom zarządzania samolotami prywatnymi, prowadzonym w ścisłej współpracy z naszymi obecnymi operatorami lotów. Nasza aplikacja będzie teraz gotowa zaoferować pełne spektrum usług w zakresie lotnictwa biznesowego, od zakupu indywidualnych siedzeń, poprzez loty czarterowe, aż do zakupu samolotów i zarządzania nimi – wyjaśnia Malicki.
Dla głównego inwestora DXA, który wcześniej zainwestował w brazylijskie linie lotnicze Modern, zarówno technologie, jak i lotnictwo nie są niczym nowym. Oscar Decotelli, dyrektor generalny DXA, uważa, że prywatne lotnictwo reprezentuje stabilny i wysokowydajny sektor, który jest niedoceniany z punktu widzenia klienta. Mówi: W obecnych, kryzysowych perspektywach rynkowych, lotnictwo prywatne to taki inwestycyjny pewniak. Zespół Flappera jest dobrze zorientowany i dobrze wyposażony, aby zbudować „Netjeta rynków wschodzących”. Z niecierpliwością czekamy, aby móc wspierać ich przy rozwoju nowych linii biznesowych.
Korzystając z aplikacji mobilnej Flappera, klienci mogą obecnie wyczarterować jeden z 1150 sprawdzonych pod względem bezpieczeństwa samolotów i helikopterów lub wykupić pojedyncze miejsca we wcześniej zaplanowanych lotach. Autorski system wyceny lotu ukazuje zawczasu jego cenę, a sam lot można zorganizować w mniej niż 2 godziny, zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie Flappera. Firma oferuje też loty dzielone w Brazylii, w tym regularny serwis między São Paulo i nadmorskim kurortem Angra dos Reis. Inne oferty specjalne obejmują transfery helikopterem na najważniejsze imprezy w regionie – w tym nadchodzące Grand Prix Brazylii F1 – oraz tzw „empty legs” (loty puste) dostępne w Ameryce Łacińskiej, stanie Florydy i coraz częściej – w Europie.
W 2021 roku Flapper zwiększył swoje przychody rok do roku 2,5-krotnie, podczas gdy zysk brutto firmy wzrósł 3-krotnie w porównaniu do 2020 roku – i 11-krotnie w porównaniu z 2019 r. W pierwszym kwartale 2022 r. odnotował zysk kwartalny.
Flapper szacuje, że wartość rynku czarterów lotniczych na Świecie przekracza 10 miliardów dolarów. Rynek USA jest największym i najbardziej płynnym rynkiem lotów prywatnych. Meksyk, trzeci co do wielkości rynek lotnictwa biznesowego na świecie, ostatnio wyprzedził Brazylię pod względem liczby prywatnych odrzutowców, ale pozostaje w tyle pod względem turbośmigłowców i helikopterów. Firma argumentuje, że przyszła elektryfikacja lotnictwa może potroić wielkość sektora general aviation, oferując dostęp do nowych i wcześniej opuszczonych tras i lądowisk, ponieważ obiecuje tańszą, przyjazną dla środowiska i praktycznie bezgłośną alternatywę dla istniejących środków transportu.
Aby przyspieszyć wejście całkowicie elektrycznych samolotów do miejskiej i regionalnej mobilności lotniczej, do tej pory Flapper podpisał listy intencyjne z kilkoma producentami OEM. Obejmuje to zarówno konwencjonalne samoloty turbośmigłowe (MagniX), jak i programy eVTOL / eSTOL, takie jak Electra, Jaunt Mobility i Eve Mobility, czy spin-off Embraera. Paweł Malicki obecnie zasiada w Radzie Doradczej Eve Mobility.