Po wycofaniu B747, porządków flotowych ciąg dalszy. Podczas piątkowej (31 lipca) prezentacji finansowej za drugi kwartał IAG, spółka macierzysta British Airways, ogłosiła, że jedyny airbus A318 należący do British Airways opuści jej flotę, a co za tym idzie skasuje też połączenie z londyńskiego lotniska City. Był to jedyny samolot, który mógł obsługiwać loty z klasą biznes z Londynu City do USA.
Nie jest to wielkie zaskoczenie, ponieważ już w marcu branżowe media pisały o tym, jak British Airways tymczasowo zawiesiły te rejsy. Przewidywano wtedy, że ta trasa zostanie zakończona i tak też się stało. Trasa ta była do skasowania nawet bez obecnej pandemii, dlatego nikt nie krył zaskoczenia.
Loty klasą biznes w wąskokadłubowym samolocie
Loty w klasie biznes (Club World) z Londynu City należącej do British Airways były opisane przez wielu podróżników i biznesmenów jednym z najfajniejszych sposobów przekraczania Atlantyku biznesowo m.in. dlatego, że linia BA miała specjalnie skonfigurowanego airbusa A318 z zaledwie 32 miejscami w klasie biznes. Lot był wykonywany z lotniska London City, a nie z lotniska Heathrow. Na odcinku zachodnim samolot miał międzylądowanie w Shannon, konieczne do zatankowania maszyny (London City ma krótki pas startowy), a pasażerowie również przechodzili tam przez punkt imigracyjny USA, co oznaczało, że w USA lądowało się jako pasażer krajowy. Rejs w sektorze na wschód był wykonywany bez międzylądowań.
Dwa i jedyne airbus A318 trafiły do British Airways wiosną 2009 r. Brytyjski przewoźnik wykonywał loty na nowojorskie JFK nawet dwa razy dziennie, choć w ostatnich kilku latach łatał co najwyżej raz dziennie, ponieważ w 2017 r. BA pozbyły się drugiego A318. O ile 10 lat temu loty tymi samolotami były czymś ciekawym, to ostatnio posiadały coraz mniej zalet m.in. obecnie British Airways ma Wi-Fi w większości swoich samolotów latających między Londynem a Nowym Jorkiem, więc czas na pokładzie nie jest „stracony” dla wielu w taki sam sposób, w jaki był kiedyś. Międzylądowanie w Shannon to strata około 1 godz. i 45 minut co jest dość trudne do uzasadnienia dla każdego, jeśli chodzi o oszczędność czasu. Ostateczny cios dla tego połączenia, to wprowadzenie przez BA nowych foteli w klasie biznes, które są znacznie lepsze niż miejsca w klasie biznes A318.
Najmniejszy z rodziny A320Airbus A318 to najmniejszy samolot pasażerski z rodziny A320 produkowany od stycznia 2002 r. Jednak Airbus rozpoczął prace nad tą wersją już w 1999 r., a pierwszy prototyp wzbił się w powietrze w styczniu 2002 r., natomiast pierwszy komercyjny lot odbył się w lipcu 2003 r.
Funkcja stromej ścieżki podejścia do lądowania sprawia, że A318 to samolot dobrze nadający się do obsługi górskich lub ograniczonych przestrzennie lotnisk, jak lotniska w miastach (np. Londyn City), gdzie dodatkowo samolot ten spełnia restrykcyjne normy emisji hałasu. Łącznie wyprodukowano 81 sztuk A318, a obecnie 66 z nich jeszcze lata m.in. w linii Air France (18), TAROM (4), Titan Airways (1) oraz jako Airbus Corporate Jets (ACJ).