Linie lotnicze FLY4 Airlines zrealizowały 10 marca bieżącego roku inauguracyjny rejs komercyjny dla biura podróży TUI. Nowy czarterowy przewoźnik obsłużył lot JAF3PE z belgijskiego Liege.
Flota FLY4 Airlines składa się z czterech boeingów 737-800NG. Odrzutowce amerykańskiego producenta, po certyfikacji przewoźnika, zyskały rejestracje
EI-FFA, EI-FFB, E-FFC i EI-FFD.
Jak powstały FLY4 Airlines? – Z naszym partnerem, czyli niemieckim TUI, tworzymy w Irlandii linie lotnicze Fly4, które będą dostarczały samoloty wraz z załogą dla nas oraz dla innych linii lotniczych. Niedawno dostaliśmy zgodę UOKiK na to przedsięwzięcie – ujawnił jesienią dla Polskiej Agencji Prasowej dyrektor generalny Enter Air Grzegorz Polaniecki. Według niego na rynku linii lotniczych, pomimo tego, że jest ich dosyć dużo, to jednak dostępność samolotów, szczególnie w szczycie sezonu była zbyt mała, a jakość usług niezadowalająca.
– Jednym z najważniejszych rynków, na których będziemy działali wspólnie z TUI, będzie Wielka Brytania i wydaje się, że łatwiejsze będzie funkcjonowanie na tym rynku spółki irlandzkiej niż polskiej – stwierdził wówczas Polaniecki.
Decyzja
Enter Air o nawiązaniu współpracy z TUI wydaje się rozsądna. Linie stworzyły wspólną firmę (spółkę joint-venture) i świadczą usługi leasingu samolotu wraz z załogami (ACMI) innym przewoźnikom. – Takich usług brakowało na rynku, a te co są, są bardzo drogie. Korzystanie z nich nie jest do końca wygodne – tłumaczył nam prezes Enter Air.
Zarówno Enter Air, tak jak TUI Fly, korzystają z floty samolotów jednego producenta, a jest nim Boeing. Niemieckie linie do realizacji lotów do wczasowych destynacji wykorzystują 23 boeingi: 17 B737-800NG oraz sześć B737 MAX 8. Polski czarterowy przewoźnik ma zarejestrowanych 30 samolotów: 29 boeingów (24 B737-800NG oraz pięć B737 MAX 8) i jednego airbusa A320, który leasingowany jest od Electra Airways.