Partner serwisu
Biznes i przemysł

Flyr potrzebują do przetrwania zimy 52 mln dolarów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Flyr potrzebują do przetrwania zimy 52 mln dolarów
fot. Prague Airport
Norweski niskokosztowiec Flyr ogłosił, że linie muszą pozyskać 52 miliony dolarów w drodze prywatnej emisji akcji, aby przetrwać sezon zimowy, mimo że początek roku dla linii był obiecujący. Tani przewoźnik opublikował także wyniki za trzeci kwartał, w którym strata operacyjna wyniosła 22,6 mln dolarów. Od początku tego roku w ramach działalności operacyjnej norweskie linie straciły już ponad 70 mln dol.

Wyniki finansowe notowane przez Flyr są jeszcze gorsze, jeśli weźmie się pod uwagę stratę netto, która w trzecim kwartale br. wyniosła 44,28 mln dolarów. Przez dziewięć miesięcy tego roku, do 30 września, norweskie tanie linie lotnicze zanotowały stratę po opodatkowaniu wynoszącą 107,5 mln. W całym 2021 r. Flyr odnotował stratę operacyjną w wysokości zaledwie 41,1 mln dolarów. W tym samym czasie, jeśli popatrzy się na stratę netto, linie utraciły 42,7 mln.

Norweskie linie zainaugurowały swoją działalność w czerwcu ubiegłego roku. 30 czerwca boeingi 737-800 połączyły Oslo z położonym na północy kraju Tromsoe. 1 lipca wystartowały z kolei pierwsze rejsy nowego przewoźnika ze stolicy Norwegii do portów Bodoe i Harstad-Narvik. Krajową sieć połączeń uzupełniły od 16 sierpnia loty do Bergen i Trondheim. Sieć tras rozrosła się do 28 w ramach 26 miejsc docelowych w 11 krajach. W trzecim kwartale br. Flyr przewiózł łącznie 667 tys. pasażerów, notując przy tym wskaźnik wypełnienia miejsc na poziomie wynoszącym 80 proc., w porównaniu z 69 proc. osiągniętymi w drugim kwartale.

Wysoki popyt pomógł, ale linie dalej tracą pieniądze

Przewoźnik wykonał 4770 lotów, wykorzystując średnio dziennie do realizacji zaplanowanych operacji 10 samolotów. We wrześniu linie odebrały dwa kolejne samoloty. Z działalności podstawowej linie wygenerowały przychody operacyjne w wysokości 59,6 miliona dolarów. Od początku tego roku przychody Flyr przekroczyły 101 milionów. Obecna flota Flyr składa się z sześciu boeingów 737-800 i sześciu B737 MAX 8. Linie oczekują na dostawę dwóch kolejnych MAX-ów. Dane pochodzące z „ch-aviation” pokazują, że wszystkie dwanaście samolotów jest leasingowanych. Średni wiek B737-800 wynosi 10,5 roku. Nowoczesne i paliwooszczędne MAX-y nie mają więcej niż 1,7 roku.

Prezes Flyr, Tonje Wikstrøma Frislida, powiedziała, że duży popyt na loty na trasach europejskich sprawił, że linie są preferowanym przewoźnikiem dla wielu turystów w Norwegii. – Pomimo trudnych warunków rynkowych i innych czynników zewnętrznych, zostaliśmy bardzo dobrze przyjęci na rynku – wskazała Frislida. – Niezwykle pozytywne opinie klientów pokazują, że Flyr reprezentuje coś nowego w branży lotniczej, oferując prosty i przyjazny dla pasażera cyfrowy proces rezerwacji biletów. Dbamy o klienta przez całą podróż – powiedziała prezes Flyr, Tonje Wikstrøma Frislida.

Zmniejszenie personelu i lotów o połowę

W zeszłym miesiącu linie Flyr ogłosiły, że podejmują „silne działania w celu zmniejszenia przepalania gotówki” w okresie zimowym, dążąc do obniżenia kosztów stałych o połowę. Norweskie linie lotnicze oszacowały, że dokonanie cięć w tym rozmiarze pozwoli zaoszczędzić około 39,1 mln dolarów, czyli tyle, ile linie straciły w zakończonym niedawno kwartale. Zarząd Flyr zamierza zwolnić połowę swojego personelu kokpitowego oraz pokładowego. Liczba samolotów wykonujących regularne operacje zostanie ograniczona do zaledwie pięciu lub sześciu maszyn. Niskokosztowiec zredukuje trasy krajowe w Norwegii „do minimum”.

Od listopada do marca linie będą oferować połączenia lotnicze do Alicante, Barcelony, Berlina, Brukseli, Las Palmas (Gran Canaria), Malagi, Nicei, Paryża oraz Rzymu. W ofercie lotów krajowych dostępne są tylko loty z Oslo do Bergen i Trondheim. Zarząd przewoźnika zakomunikował, że w okresie świąteczno-noworocznym linie zaoferują pasażerom dodatkowe, jeszcze nieujawnione, trasy. Prezes przewoźnika powiedziała, że wszystkim pasażerom, których loty zostały anulowane, zostanie zaoferowana zmiana rezerwacji na inny lot lub otrzymanie zwrotu pieniędzy zapłaconych za bilet lotniczy.

Ilustrując trudności finansowe, w jakich znajdują się norweskie tanie linie lotnicze Flyr, akcje lokacyjne przewoźnika zostaną wyemitowane po cenie 0,01 korony norweskiej. Według euronext.com, akcje Flyr, 3 listopada, w momencie otwarcia giełdy, kosztowały 0,14 korony. Kolejnego dnia, w momencie zamknięcia, za jedną akcję trzeba było zapłacić 0,08 korony. 10 listopada Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie akcjonariuszy Flyr spotka się w celu zatwierdzenia ogólnodostępnej emisji akcji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Norweski Flyr ogłasza bankructwo

Biznes i przemysł

Norweski Flyr ogłasza bankructwo

Mateusz Kieruzal 01 lutego 2023

Pięć nowych połączeń Flyr w Europie. Praga na liście destynacji

Pasażer i linie lotnicze

Słaby styczeń Flyr. Plany ekspansji zależne od sytuacji pandemicznej

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Norweski Flyr ogłasza bankructwo

Biznes i przemysł

Norweski Flyr ogłasza bankructwo

Mateusz Kieruzal 01 lutego 2023

Pięć nowych połączeń Flyr w Europie. Praga na liście destynacji

Pasażer i linie lotnicze

Słaby styczeń Flyr. Plany ekspansji zależne od sytuacji pandemicznej

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5