Partner serwisu
Biznes i przemysł

Gauss: Flota airBaltic zwiększy się do 100 samolotów. Szukamy nowych baz

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
10-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Gauss: Flota airBaltic zwiększy się do 100 samolotów. Szukamy nowych baz
fot. Martin Gauss/Twitter
Prezes airBaltic Martin Gauss podczas Forum Routes 2023 ujawnił, że linie lotnicze z Łotwy planują powiększyć swoją flotę do 100 samolotów. Zgodnie ze strategią przewoźnika wszystkie maszyny będą airbusami A220-300.

Niedawno airBaltic odebrały 41. odrzutowca tej wersji. Do sezonu letniego 2024 roku flota przewoźnika ma wzrosnąć do 50 wąskokadłubowców europejskiego producenta. Na tym jednak nie koniec.

– Złożymy zamówienie na więcej A220, jeśli przyszłoroczny debiut na giełdzie wypadnie pomyślnie – zaskoczył Gauss zebranych na wydarzeniu w Łodzi.

Prezes airBaltic planuje najpierw dokapitalizować przewoźnika i skorzystać z opcji zamówienia na kolejnych 30. maszyn wersji A220-300. W ten sposób flota łotewskich linii lotniczych urośnie do 80 odrzutowców. 26 z nich będzie leasingowanych razem z załogami innym przewoźnikom.

Ostatnim etapem planowanego rozwoju będzie pozyskanie kolejnych 20 maszyn. To sprawi, że flota airBaltic będzie liczyć 100 airbusów A220-300. Ponad połowa z nich nie będzie jednak stacjonować na Łotwie, Litwie, Estonii czy Finlandii, gdzie przewoźnik ma swoje bazy w Rydze, Tallinie, Wilnie i Tampere.

– Kraje bałtyckie nie mogą utrzymywać więcej niż 40 naszych samolotów. To oznacza, że musimy rozmieścić resztę gdzieś poza regionem – wyjaśniał Gauss, który nie ukrywał niepowodzenia z zimowym oferowaniem z Tampere.

– Zaoferowaliśmy z tego lotniska to samo, co we wszystkich innych naszych portach. Lataliśmy do biznesowych destynacji, dużych węzłów komunikacyjnych oraz do rekreacyjnych miejsc docelowych. Latem wypaliło, ale później nie, więc źle oceniliśmy potrzeby podróżnych z tego miasta w sezonie zimowym. W drugim sezonie letnim z Tampere było znów lepiej – ujawnił gość Fireside Chat podczas Forum Routes 2023.

Gauss nie ustaje w poszukiwaniach nowych baz dla airBaltic w Skandynawii. – Definiujemy ten region jako linię na północ od Hamburga aż do bieguna północnego. Dostrzegamy tam wiele miast, gdzie mogą stacjonować nasze samoloty. Nie będziemy jednak oczywście latać z samego bieguna północnego – żartował Gauss.

Prezes airBaltic na koniec rozmowy zadeklarował, że przewoźnik z Łotwy będzie jednym z pierwszych, który wróci z lotami na Ukrainę, jeśli tylko pozwolą na to warunki. Niemniej stanowczo odparł, że nie widzi na razie takiej opcji w przypadku Rosji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Radom: Centrum edukacyjno-rozrywkowe już otwarte

Infrastruktura i lotniska

Radom: Centrum edukacyjno-rozrywkowe już otwarte

Baltona 23 września 2024

ITAKA ma już 200 salonów firmowych

Pasażer i linie lotnicze

ITAKA ma już 200 salonów firmowych

Itaka 23 września 2024

SAS: Wróci klasa biznes na europejskich trasach

Pasażer i linie lotnicze

SAS: Wróci klasa biznes na europejskich trasach

Mateusz Kieruzal 22 września 2024

Zobacz również:

Gauss (airBaltic): Rynek ukraiński był dla nas ważniejszy niż rosyjski

Biznes i przemysł

Gauss (airBaltic): Rynek ukraiński był dla nas ważniejszy niż rosyjski

Mateusz Kieruzal 15 marca 2022

Martin Gauss: Nie musimy porywać się z motyką na słońce

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Radom: Centrum edukacyjno-rozrywkowe już otwarte

Infrastruktura i lotniska

Radom: Centrum edukacyjno-rozrywkowe już otwarte

Baltona 23 września 2024

ITAKA ma już 200 salonów firmowych

Pasażer i linie lotnicze

ITAKA ma już 200 salonów firmowych

Itaka 23 września 2024

SAS: Wróci klasa biznes na europejskich trasach

Pasażer i linie lotnicze

SAS: Wróci klasa biznes na europejskich trasach

Mateusz Kieruzal 22 września 2024

Zobacz również:

Gauss (airBaltic): Rynek ukraiński był dla nas ważniejszy niż rosyjski

Biznes i przemysł

Gauss (airBaltic): Rynek ukraiński był dla nas ważniejszy niż rosyjski

Mateusz Kieruzal 15 marca 2022

Martin Gauss: Nie musimy porywać się z motyką na słońce

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5