W pierwszym kwartale 2019 roku Port Lotniczy Gdańsk obsłużył 1 001 302 pasażerów, co stanowi 1,9-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Ogólnie o danych
Liczba pasażerów w poszczególnych miesiącach kształtowała się następująco: w styczniu obsłużono 318 953 pasażerów, to spadek o 0,51 procent w porównaniu do stycznia 2018 roku; w lutym z lotniska w Gdańsku skorzystało 321 558 podróżnych (+ 3,6 procent więcej licząc rok do roku); w marcu zaś port im. Lecha Wałęsy odprawił 360 791 pasażerów (+ 2,5 procent r/r).
– W tym roku, jak w żadnym wcześniejszym, przekroczyliśmy liczbę miliona pasażerów obsłużonych w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku. Dane dotyczące poziomu wzrostu pokazują jednak, że nie jest to spektakularny wynik. Oczywiście po części jest to zasługa wysokich wartości ruchu, jakie osiągaliśmy w roku minionym. Niemniej nasze wyniki pokazują przede wszystkim, że przed nami niezwykle ciekawy rok, zarówno w całej branży lotniczej w Polsce, jak i w samym Porcie Lotniczym Gdańsk. Kolejne kwartały pokażą, czy nasza praca włożona w ściągnięcie do Gdańska nowych przewoźników, jak i zwiększanie oferty kierunków realizowanych przez dotychczasowych przewoźników, rozpędzi dynamikę wzrostową – powiedział Tomasz Kloskowski, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
I bardziej szczegółowo
W omawianym okresie liczba operacji lotniczych wzrosła nieznacznie, bo o 0,3 procent. Przekłada się to na około 110 operacji dziennie na lotnisku im. Lecha Wałęsy. Najwięcej ruchu generują w Gdańsku linie niskokosztowe – Wizz Air (47 procent rynku) i Ryanair (28 procent). Z linii tradycyjnych największy udział mają PLL LOT (7 procent), które wyprzedzają Lufthansę (6 procent).
Patrząc na podział ruchu regularnego według kierunków i typu przewoźnika, to zdecydowanie najchętniej podróżni z Gdańska latają z liniami niskokosztowymi na kierunkach zagranicznych (75 procent ruchu). Jednak przyglądając się najchętniej wybieranym celom podróży widać, że wygląda to nieco inaczej. Najwięcej pasażerów (44 586) wybrało wybrało Londyn. Następnym miastem w tym zestawieniu je Oslo (25 883 podróżnych), ale podium zamyka Warszawa z wynikiem 22 595 klientów korzystających z tego połączenia. Dalej uplasowały się: Sztokholm (20 040 podróżnych) i Kopenhaga (15 545 podróżnych).
Danymi wartymi odnotowania jest potężny wzrost w ruchu czarterowym w pierwszym trzech miesiącach tego roku. W tym czasie w nieregularnych połączeń skorzystało aż o 44 procent więcej pasażerów niż przed rokiem.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.