Zmienił się operator tzw. usług PRM (Passengers with reduced mobility) w Porcie Lotniczym Gdańsk. Pracownicy Feriera przez najbliższe cztery lata będą towarzyszyli pasażerom, którzy z różnych powodów zdrowotnych nie mogą sami dotrzeć do samolotów, wymagają pomocy i asysty.
– Ferier sukcesywnie odbudowuje się po okresie pandemii. Z sukcesem rozwijamy nie tylko dotychczasową działalność, ale też projekty w zupełnie nowych dziedzinach. Cieszę się, że możemy świadczyć usługi związane z pasażerami PRM w porcie lotniczym w Gdańsku. To pokazuje, że dzięki wiedzy i doświadczeniu naszego zespołu, możemy myśleć o nowych wyzwaniach – powiedział Paweł Litkiewicz prezes Ferier.
– Trzymamy kciuki za nowego operatora usług PRM. Jesteśmy przekonani, że się sprawdzi i będzie sprawnie działał na rzecz naszych pasażerów, których bezpieczeństwo i komfort są dla nas wszystkich najważniejsze. Równocześnie dziękujemy agentowi, który pomagał pasażerom ze szczególnymi potrzebami przez ostatnie lata – powiedział Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
Dotychczas Ferier zajmował się cateringiem lotniczym. Od 2014 roku spółka obsługuje linie regularne, czarterowe i operacje biznesowe w pięciu polskich portach lotniczych, w Gdańsku, Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Katowicach. Firma jest operatorem sprzedaży pokładowej, zajmuje się także usługami nie związanymi z branżą lotniczą takimi jak logistyka dla sektora e-commerce.
– Nowa działalność w Porcie Lotniczym Gdańsk przy obsłudze pasażerów PRM to ogromne wyzwanie, ale też nobilitacja. Jestem dumny z tego, że w krótkim czasie stworzyliśmy zupełnie nowy zespół około 20 zaangażowanych osób, które przeszły wymagane szkolenia. Zdołaliśmy również pozyskać niezbędny do obsługi sprzęt, w tym specjalistyczny pojazd typu ambulift – dodał Paweł Litkiewicz.
Biuro PRM obsługiwane przez Ferier mieści się w tym samym miejscu, gdzie było biuro PRM dotychczas, w terminalu pasażerskim, naprzeciwko check-inów, koło kasy biletowej. Usługę asysty można nadal zamawiać przez formularz kontaktowy na stronie lotniska.
Osoby z niepełnosprawnościami lub ograniczeniami ruchowymi mają prawo do korzystania ze specjalnej asysty na terenie lotniska i podczas podróży lotniczej. Port lotniczy oraz linie lotnicze mają obowiązek udzielania osobom z niepełnosprawnościami bezpłatnej pomocy, a także zapewnienia im odpowiednich udogodnień na podstawie przepisów unijnych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.