GE Capital Aviation Services (GECAS) anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX, co dodatkowo zmniejszyło portfel zamówień Boeinga w związku ze spowolnieniem spowodowanym pandemią COVID-19. To kolejne anulowanie MAX-ów. W ostatnim tygodniu taką decyzję podjęła m.in. firma Avolon oraz brazylijskie linie GOL.
– GE Capital Aviation Services i Boeing Company wspólnie uzgodniły, że ponownie zmniejszą portfel zamówień na kolejne 737 MAX. Dzisiejsza umowa pomoże GECAS-owi lepiej dostosować naszą dostępną flotę do potrzeb naszej globalnej bazy klientów. Pozostajemy w pełni zaangażowani w program 737 MAX i nasze wartościowe, długoterminowe partnerstwo z Boeingiem - mówi komunikat prasowy GECAS z 17 kwietnia, ogłaszający anulowanie zamówienia.
Po zmniejszeniu zamówienia GECAS-owi pozostało do odebrania jeszcze 82 737 MAX. Do tej pory amerykański lessor odebrał 29 MAX-ów.
Wiadomość o anulowaniach MAX-ów przez GECAS pojawia się kilka dni po tym, jak Boeing ujawnił, że linie lotnicze w marcu br. anulowały zamówienia na 150 737 MAX. Te samoloty zostały zamówione przez leasingodawcę Avolon, linie lotnicze GOL i Smartwings oraz nieujawnionych klientów, powiedział Boeing. Pisaliśmy o tym w artykule "
Koronawirus. Piętrzą się anulacje zamówień boeingów 737 MAX".
Dokładnie 13 miesięcy temi temu, 13 marca 2019 r., zostały ostatecznie i globalne uziemione wszystkie Boeingi B737 MAX. Decyzja była podjęta po kolejnej katastrofie tej maszyny jaka wydarzyła się kilka dni wcześniej, a dokładnie 10 marca 2019 r., kiedy rozbił się 737 MAX 8 linii Ethiopian Airlines.
Eksperci i analitycy branży lotniczej twierdzili, że linie lotnicze muszą się przygotować na bardzo długie opóźnienia powrotu 737 MAX, ponieważ FAA i EASA zobowiązały się rozwiązać wszystkie znalezione kwestie dotyczące bezpieczeństwa, zanim pozwolą samolotom wrócić do wykonywania rejsów z pasażerami. No i niestety doczekaliśmy się rocznicy. Więcej na temat całej sytuacji z B737 MAX w naszym podsumowaniu "
To już rok od globalnego uziemienia Boeinga 737 MAX".