Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Gepard Express za RegioJet na trasie z Brna do lotniska w Wiedniu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-03-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Gepard Express za RegioJet na trasie z Brna do lotniska w Wiedniu
Fot. Jindřich Vohnout/Wikimedia
Gepard Express będzie nowym operatorem przewozów kolejowych na trasie między Brnem i portem lotniczym Wiedeń-Schwechat. Zastąpi RegioJet, którego umowa wygasa 10 czerwca bieżącego roku - poinformował serwis "ceetransport.com".

RegioJet obsługiwał część pociągów, kursujących między czeskim miastem i lotniskiem stolicy Austrii, od grudnia 2022 roku. Nowa umowa zobowiąże Gepard Express do grudnia 2025 roku.

RegioJet złożył słabszą ofertę od konkurenta i dlatego zakończy swoje przewozy na atrakcyjnej trasie do jednego z największych portów lotniczych Europy Środkowej. Gepard Express zaoferował po prostu lepszy rozkład jazdy.

RegioJet pozostaną autobusy

Miasto Brno zapłaci nowemu przewoźnikowi 590 tys. euro za usługi w 2023 roku oraz 1,2 mln euro za usługi w 2024 roku. RegioJet z tego samego tytułu otrzyma 403 tys. euro za pierwsze półrocze bieżącego roku.

Pokonany w rywalizacji przewoźnik odjeżdża obecnie z Brna o godz. 3:40. Pociąg Gepard Express wyruszy w stronę Wiednia już o godz. 2:15 i dojedzie o godz. 3:50, umożliwiając dotarcie na lotnisko Schwechat przed porannym szczytem odlotów. Powrotny kurs zaplanowano na godz. 23:10 i dojedzie do Brna o godz. 0:45 następnego dnia. Podróż z nowym przewoźnikiem potrwa godzinę i 35 minut. To aż o 35 minut krócej niż aktualnie.

RegioJet nie zniknie jednak zupełnie z okolic wiedeńskiego portu, bowiem po 10 czerwca wzmocni połączenie autobusowe do Brna dodatkowym kursem. Wyjazd z czeskiego miasta zaplanowano o godz. 2:15, natomiast powrót ze stolicy Austrii na Morawy przewidziano o godz. 23:45.

Dlaczego Wiedeń, a nie lokalne lotnisko Turany?

Regionalny port lotniczy Brno-Turany przekierował działalność bardziej na cargo i skupia się na budowaniu nowych hangarów i magazynów. Pasażerski ruch praktycznie nie istnieje, poza rejsami Ryanaira do lotnisk Londyn-Stansted i Mediolan-Bergamo. Włodarze miasta Brna i regionu Moraw Południowych większe możliwości dostrzegają w porcie stolicy Austrii, który ma ugruntowaną pozycję nie tylko na Starym Kontynencie, ale również w Ameryce Północnej i Azji.

– Dla miasta Brno, liczącego 380 tys. mieszkańców oraz całej aglomeracji, w której mieszka 600 tys. osób, czy też dla ponad miliona obywateli południowych Moraw, transport międzynarodowy jest bardzo ważnym czynnikiem dalszego rozwoju. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest szybsze, wygodniejsze, a przede wszystkim bezpośrednie połączenie kolejowe między Brnem a lotniskiem w Wiedniu – mówiła jeszcze jesienią ubiegłego roku Markéta Vaňková, burmistrz Brna.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociąg na paryskie lotnisko ciągle niegotowy

Pasażer i linie lotnicze

Pociąg na paryskie lotnisko ciągle niegotowy

Roman Czubiński 15 października 2024

Tesla przedstawia: „Cybertaksówka” bez kierownicy

Pasażer i linie lotnicze

Tesla przedstawia: „Cybertaksówka” bez kierownicy

Roman Czubiński 13 października 2024

Modertrans dostarczy pod Berlin więcej Gamm

Pasażer i linie lotnicze

Modertrans dostarczy pod Berlin więcej Gamm

Jakub Rösler 12 października 2024

Zobacz również:

Wiedeń: Mocny marzec i Q1. Więcej pasażerów i wzrost cargo

Pasażer i linie lotnicze

Wiedeń: Mocny marzec i Q1. Więcej pasażerów i wzrost cargo

Rafał Dybiński 26 kwietnia 2024

Wiedeń 2023: Ponad 29,5 mln pasażerów. Poziom z 2019 już blisko

Infrastruktura i lotniska

Wiedeń: Listopad tylko nieznacznie poniżej poziomu z 2019

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Pociąg na paryskie lotnisko ciągle niegotowy

Pasażer i linie lotnicze

Pociąg na paryskie lotnisko ciągle niegotowy

Roman Czubiński 15 października 2024

Tesla przedstawia: „Cybertaksówka” bez kierownicy

Pasażer i linie lotnicze

Tesla przedstawia: „Cybertaksówka” bez kierownicy

Roman Czubiński 13 października 2024

Modertrans dostarczy pod Berlin więcej Gamm

Pasażer i linie lotnicze

Modertrans dostarczy pod Berlin więcej Gamm

Jakub Rösler 12 października 2024

Zobacz również:

Wiedeń: Mocny marzec i Q1. Więcej pasażerów i wzrost cargo

Pasażer i linie lotnicze

Wiedeń: Mocny marzec i Q1. Więcej pasażerów i wzrost cargo

Rafał Dybiński 26 kwietnia 2024

Wiedeń 2023: Ponad 29,5 mln pasażerów. Poziom z 2019 już blisko

Infrastruktura i lotniska

Wiedeń: Listopad tylko nieznacznie poniżej poziomu z 2019

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5