Partner serwisu
Biznes i przemysł

Global Medical Response i Airbus z umową na 15 śmigłowców H140

Dalej Wstecz
Autor:

Airbus

Data publikacji:
12-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
12-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Airbus

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Global Medical Response i Airbus z umową na 15 śmigłowców H140
fot. Airbus
Global Medical Response (GMR) i Airbus Helicopters podpisały umowę na maksymalnie 15 śmigłowców H140 w konfiguracji ratownictwa medycznego (EMS). GMR jest jednym z pierwszych nabywców nowego śmigłowca H140, który został zaprezentowany na targach branży statków powietrznych pionowego startu VERTICON w Dallas w Teksasie.

GMR – lider w branży medycyny lotniczej – złożył zamówienie na 10 śmigłowców H140 z opcją na pięć dodatkowych maszyn. GMR, z siedzibą w Lewisville w Teksasie, jest jednym z największych operatorów śmigłowców Airbus w Ameryce Północnej.

– Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować ten nowy projekt śmigłowca naszym pacjentom, opiekunom i klientom – powiedział Ted Van Horne, dyrektor operacyjny GMR. – Jako partner EMS Airbusa w dniu premiery H140 kolejny raz pokazujemy, jak GMR inwestuje w przyszłość opieki medycznej i nieustannie wprowadza innowacje dla dobra społeczności, którym służymy. W rękach naszych doświadczonych załóg H140 będzie lepszym środowiskiem dla pacjentów, którym będzie można zapewniać krytyczną opiekę doraźną, kiedy będą jej potrzebować.

– Zamówienie to jest efektem dziesięcioleci współpracy między naszymi firmami i cieszymy się z wprowadzenia H140 w USA we współpracy z tak uznanym operatorem medycyny lotniczej – powiedział Bruno Even, prezes Airbus Helicopters. „Jesteśmy przekonani, że H140 będzie nieocenionym narzędziem dla zespołu GMR, ponieważ każdego dnia zapewniają oni pacjentom najwyższy poziom opieki”.

H140 podnosi poprzeczkę w kategorii lekkich dwusilnikowych wiropłatów pod względem osiągów, opłacalności oraz komfortu pasażerów i załogi. To maszyna klasy 3 ton, która uzupełnia obecną ofertę lekkich śmigłowców dwusilnikowych Airbus Helicopters dla służb ratownictwa medycznego, transportu pasażerskiego oraz rynku lotnictwa prywatnego i biznesowego. Wejście H140 do służby planowane jest na 2028 rok w segmencie usług ratownictwa medycznego.

H140 zawiera szeroką gamę innowacji, w tym nową belkę ogonową w kształcie litery T ze zoptymalizowanym fenestronem, który redukuje poziom hałasu, pięciołopatkowy bezłożyskowy wirnik główny, a także nowe, mocne silniki. Śmigłowiec ma również większą przestrzeń kabiny, duże okna i zoptymalizowany układ kabiny, która może wygodnie pomieścić do sześciu pasażerów. H140 został zaprojektowany z myślą o łatwej dostępności. Posiada duże składane drzwi i wysoko zamontowaną belkę ogonową, podczas załadunku od tyłu H140 pozwala na użycie różnych typów systemów noszy, w tym systemów intensywnej terapii i inkubatorów transportowych, a duże przesuwne drzwi ułatwiają dostęp do kabiny.

Dzisiejsze zamówienie ma miejsce po ogłoszeniu przez GMR w listopadzie 2024 r. zakupu 28 śmigłowców od Airbusa. Łącznie firma będzie dysponować flotą blisko 200 śmigłowców Airbus.

GMR jest liderem w branży medycyny lotniczej, zatrudniającym prawie 35 000 pracowników, którzy zapewniają empatyczną i wysokiej jakości opiekę medyczną w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie. Firma działa z 380 baz lotniczych i realizuje usługi pod takimi markami, jak: Air Evac Lifeteam, REACH Air Medical Services, Med-Trans Corporation, AirMed International i Guardian Flight. Od 2021 r. do floty GMR dołączyło ponad 30 śmigłowców Airbus.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLL LOT: Airbus czy Embraer? Decyzja coraz bliżej

Biznes i przemysł

PLL LOT: Airbus czy Embraer? Decyzja coraz bliżej

Łukasz Malinowski 10 marca 2025

Airbus: W lutym więcej dostaw niż zamówień

Biznes i przemysł

SWISS: Specjalne malowanie dla pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

FAA certyfikowała silniki PW GTF Advantage dla rodziny A320neo

Biznes i przemysł

Kolejna trasa A321XLR Wizz Air

Pasażer i linie lotnicze

Kolejna trasa A321XLR Wizz Air

Mateusz Kieruzal 06 marca 2025

Zobacz również:

PLL LOT: Airbus czy Embraer? Decyzja coraz bliżej

Biznes i przemysł

PLL LOT: Airbus czy Embraer? Decyzja coraz bliżej

Łukasz Malinowski 10 marca 2025

Airbus: W lutym więcej dostaw niż zamówień

Biznes i przemysł

SWISS: Specjalne malowanie dla pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

FAA certyfikowała silniki PW GTF Advantage dla rodziny A320neo

Biznes i przemysł

Kolejna trasa A321XLR Wizz Air

Pasażer i linie lotnicze

Kolejna trasa A321XLR Wizz Air

Mateusz Kieruzal 06 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5