Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

GOL i LATAM wprowadziły biometryczny boarding

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-08-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
GOL i LATAM wprowadziły biometryczny boarding
fot. GOL Linhas Aereas
Brazylijscy przewoźnicy lotniczy GOL Linhas Aéreas i LATAM Brazil uruchomili nową usługę oferującą klientom wejście na pokład (boarding) za pośrednictwem biometrii w postaci rozpoznawania twarzy. Biometryczna technologia umożliwiająca odprawę i wejście na pokład jest już dostępna na lotniskach Congonhas w São Paulo i Santos Dumont i Rio de Janeiro w Brazylii.

W miniony wtorek linie GOL wprowadziły technologię umożliwiającą wejście na pokład za pomocą systemu rozpoznawania twarzy. Na razie usługa jest dostępna tylko podczas lotów krajowych. Nowa funkcjonalność jest dostępna na lotniskach w São Paulo-Congonhas i Rio de Janeiro-Santos Dumont. Cały proces odbywa się za pośrednictwem mobilnej aplikacji linii lotniczych – GOL.

Wprowadzając nową technologię, GOL dąży do przyspieszenia procesu wchodzenia na pokład swoich pasażerów, poprawiając przy tym wrażenia pasażerów podczas lotu samolotami brazylijskiego przewoźnika. Brazylijskie linie lotnicze GOL oferują 875 lotów krajowych tygodniowo z tych dwóch lotnisk. Przewoźnik udostępnia około 155 646 miejsc.

– GOL dokłada wszelkich starań, aby usprawnić podróże naszych klientów, czyniąc je bardziej komfortowe i satysfakcjonujące. Oferowanie pasażerom funkcji biometrycznego rozpoznawania twarzy, która promuje szybkość i większe bezpieczeństwo w kluczowych procesach, takich jak odprawa i wejście na pokład, zwłaszcza na ruchliwych lotniskach, takich jak Congonhas i Santos Dumont, to duży krok w kierunku pełnej cyfryzacji usług lotnictwa komercyjnego – powiedział José Luiz Belixior Jr., dyrektor obsługi klienta GOL.

LATAM również z technologią rozpoznawania twarzy

Od 2020 roku LATAM Brazil testuje biometryczne rozpoznawanie twarzy na pokładach samolotów odlatujących z portów lotniczych w Brasilii, Salvadoru oraz Florianopolis. Około pięć tyś. pasażerów LATAM przetestowało już tę technologię, co pozwoliło LATAM na pełne wprowadzenie technologii odprawy za pomocą biometrii twarzy na lotniskach w Rio de Janerio oraz São Paulo. LATAM Brazil oferuje tygodniowo 1031 rejsów krajowych z tych dwóch hubów. Podaż przewoźnika na tych lotach wynosi 165 714 miejsc.

Innowacyjny projekt na lotniskach Congonhas i Santos Dumont pod nazwą „Boarding + Secure” był możliwy dzięki współpracy z brazylijskim Ministerstwem Infrastruktury, Serpro (firmą, która opracowała rozwiązanie technologiczne) i Infraero (operatorem obu lotnisk). Dzięki wprowadzeniu technologii biometrii, jak wskazuje nazwa projektu, pasażerowie mogą wejść na pokład samolotu w szybki, praktyczny i bezpieczny sposób. Ponadto usługa zwalnia pasażerów z konieczności przedstawiania dokumentu tożsamości i karty pokładowej. Brazylijski oddział linii lotniczych LATAM dodał również kody QR w kilku punktach na lotniskach Congonhas i Santos Dumont. Kody QR pozwalają klientom szybciej się zarejestrować i aktywować dane biometryczne twarzy, poprzez zrobienie sobie selfie.

Jak działa biometryczna odprawa?

Na lotnisku biometria twarzy będzie stosowana w dwóch etapach: po pierwsze, przy wejściu do hali odlotów, a następnie przy wejściu do samolotu. Przy wejściu do hali odlotów totemy będą odczytywać biometryczną twarz, sprawdzając rządową bazę danych i sprawdzając rejestrację pasażera w systemie oraz to czy posiada ważną i uprawniającą do lotu kartę pokładową. Po zatwierdzeniu danych biometrycznych pasażer jest upoważniony do wejścia na terminal. Drugi krok będzie miał miejsce przy bramce wejściowej, w momencie wejścia do samolotu.

Dzięki biometrii średni czas wejścia na pokład, przeliczony na jednego pasażera, spadł z ośmiu do sześciu sekund. Oznacza to, że dzięki biometrii możliwy będzie boarding większej liczby pasażerów na pokład w tym samym czasie. Odpowiada to zyskowi 25 proc. czasu. Podróżni mogą wybierać między nowoczesną formą odprawy i boardingu a tradycyjnymi procedurami odprawy i wejścia na pokład, które nadal pozostają dostępne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

LATAM: Nowa klasa biznes inspirowana Ameryką Południową

Pasażer i linie lotnicze

LATAM: Nowa klasa biznes inspirowana Ameryką Południową

Mateusz Kieruzal 14 grudnia 2024

Grupa LATAM zamawia 10 kolejnych Dreamlinerów

Pasażer i linie lotnicze

Grupa LATAM zamawia 10 kolejnych Dreamlinerów

Piotr Bożyk 30 października 2024

LATAM kolejną linią, która wyposaży B777 w AeroSHARK

Biznes i przemysł

Digitalizacja Ryanaira. Koniec papierowych kart pokładowych

Pasażer i linie lotnicze

Digitalizacja Ryanaira. Koniec papierowych kart pokładowych

Mateusz Kieruzal 08 października 2024

Dreamlinery linii LATAM zyskają nową klasę biznes

Pasażer i linie lotnicze

Kraków: Na lotnisku pojawią się bramki biometryczne

Infrastruktura i lotniska

Kraków: Na lotnisku pojawią się bramki biometryczne

inf. pras. oprac. ad 13 grudnia 2019

Zobacz również:

LATAM: Nowa klasa biznes inspirowana Ameryką Południową

Pasażer i linie lotnicze

LATAM: Nowa klasa biznes inspirowana Ameryką Południową

Mateusz Kieruzal 14 grudnia 2024

Grupa LATAM zamawia 10 kolejnych Dreamlinerów

Pasażer i linie lotnicze

Grupa LATAM zamawia 10 kolejnych Dreamlinerów

Piotr Bożyk 30 października 2024

LATAM kolejną linią, która wyposaży B777 w AeroSHARK

Biznes i przemysł

Digitalizacja Ryanaira. Koniec papierowych kart pokładowych

Pasażer i linie lotnicze

Digitalizacja Ryanaira. Koniec papierowych kart pokładowych

Mateusz Kieruzal 08 października 2024

Dreamlinery linii LATAM zyskają nową klasę biznes

Pasażer i linie lotnicze

Kraków: Na lotnisku pojawią się bramki biometryczne

Infrastruktura i lotniska

Kraków: Na lotnisku pojawią się bramki biometryczne

inf. pras. oprac. ad 13 grudnia 2019

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5