Grupa Air France-KLM ogłosiła w ostatnich dniach podpisanie umowy z firmą CFM International na zakup 200 silników LEAP-1A, które zasilą nową flotę airbusów A320neo i A321neo.
Decyzja ta jest następstwem
zamówienia przez AF-KLM w grudniu ubiegłego roku 100 samolotów z rodziny airbusa A320neo. Celem zamówienia jest odnowienie floty KLM i Transavia Netherlands oraz odnowienia i rozbudowania floty Transavia France.
- Air France-KLM poświęca się poprawie swoich wyników ekonomicznych i środowiskowych. Samoloty najnowszej generacji, takie jak nasze nadchodzące A320neo i A321neo, umożliwiają obniżenie kosztów jednostkowych o 10 proc., emitują 15 proc. mniej CO2 i generują 50 proc. mniej hałasu, częściowo dzięki swoim zaawansowanym silnikom. Dzięki tej umowie Air France-KLM i CFM International opierają się na swojej wieloletniej relacji, aby uczynić lotnictwo bardziej zrównoważonym - powiedział Benjamin Smith, prezes zarządu Air France-KLM.
Silnik LEAP-1A produkowany jest przez CFM International, joint venture 50/50 GE Aviation i Safran Aircraft Engines. Jednostka napędowa CFM najnowszej generacji przyczynia się do globalnej wydajności i efektywności rodziny airbusów A320neo. CFM International jest również dostawcą silników do obecnej floty boeingów B737NG (CFM56-7B) i airbusów A320ceo (CFM56-5B) grupy AF-KLM.
- Jesteśmy zaszczyceni możliwością dalszego rozszerzenia naszego partnerstwa z jedną z największych grup w branży i bycia integralną częścią strategii zrównoważonego rozwoju Air France-KLM. Odnowione zaufanie Air-France-KLM to cenne uznanie dla osiągów silnika LEAP w zakresie zrównoważonego rozwoju i wydajności paliwowej. Nie możemy się doczekać wprowadzenia LEAP do ich nowej floty i wspierania operacji KLM, Transavia Netherlands i Transavia France - powiedział Gaël Méheust, prezes i dyrektor generalny CFM International.
Zamówienie 100 airbusów z rodziny A320neoGrupa Air France-KLM zdecydowała się zamówić 100 samolotów z rodziny A320neo. Umowa zawiera także prawa zakupu 60 dodatkowych samolotów tego typu. Nowe samoloty zmodernizują i odmłodzą floty linii KLM i Transavia Netherlands, także odnowią i rozszerzą flotę Transavia France. Zamówienie obejmuje zarówno airbusy A320neo jak i A321neo, ale na razie brak szczegółów jak zostanie ono podzielone. Pierwsze dostawy spodziewane są w drugiej połowie 2023 r., a szczegóły dotyczące konfiguracji kabin pasażerskich zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.