Partner serwisu
Biznes i przemysł

Grupa AirAsia zmienia nazwę na Capital A

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-02-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Grupa AirAsia zmienia nazwę na Capital A
Fot. Tomasz Sniedziewski
Grupa AirAsia oficjalnie ogłosiła, że zmieniła nazwę na Capital A. Mając na koncie kilka projektów, firma skorzystała z okazji, aby rozpocząć nowy rok z nową tożsamością. Działalność pozalotnicza ma przynosić ponad 50 proc. dochodów. 

AirAsia została założona w grudniu 1993 roku i wkrótce stała się silnym przewoźnikiem na malezyjskim niebie. Jednak po prawie trzech dekadach linie stały się czymś więcej niż tylko tanim przewoźnikiem lotniczym. Wraz z portfolio partnerskich linii lotniczych w całej Azji przedsiębiorstwo jest teraz zaufanym konglomeratem cyfrowych usług turystycznych i lifestylowych.

Capital A ma 16 produktów i usług w swojej „Super aplikacji”, która ma 50 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie. Ogólnie rzecz biorąc, firma ma coraz silniejszą pozycję w dziedzinie logistyki, handlu elektronicznego, edukacji, inżynierii i zaopatrzenia w artykuły spożywcze. Firma chce zwiększyć tę dynamikę po zastrzyku gotówki w wysokości 100 milionów dolarów na swój projekt fintech (technologii finansowych), BigPay.

Stara nazwa pozostanie

Niezależnie od tego, usługi lotnicze pozostaną kluczowym elementem działalności. Mając to na uwadze, nazwa AirAsia pozostanie, jeśli chodzi o operacje przewoźników lotniczych. Dzięki temu pasażerowie będą widzieć słynne logo przez wiele lat.

– Nasza marka nieustannie ewoluowała w oparciu o wprowadzanie innowacji i spełnianie stale zmieniających się potrzeb konsumentów. Strategia stojąca za zmianą nazwy polega na wprowadzeniu nowej tożsamości korporacyjnej, która lepiej odzwierciedla obecne podstawowe obszary działalności Grupy i jej przyszłe przedsięwzięcia, w połączeniu z naszą szybką transformacją z linii lotniczej w kompleksową grupę usług cyfrowych w zakresie podróży i stylu życia. Wierzymy, że nowa nazwa firmy jeszcze bardziej poprawi atrakcyjność rynkową naszych produktów i zwiększy długofalowy sukces naszej Grupy – powiedział dyrektor generalny Capital A, Tony Fernandes, w oświadczeniu firmy.

– Capital A to firma inwestycyjna z szerokim portfolio przedsiębiorstw, z których wszystkie zapewniają najlepszą wartość przy najniższych kosztach, popartą silnymi danymi gromadzonymi przez dwie dekady. Mamy również jedną z wiodących marek w Azji, na której możemy się oprzeć, silną kulturę zorientowaną na ludzi i podstawową obietnicę pozostania w służbie docenianym we wszystkim, co robimy. Wszystkie nasze różne linie biznesowe będą realizować tę samą strategię robienia tego, co robimy najlepiej – czynimy usług związane z podróżami i codziennym stylem życia przystępnymi i dostępnymi dla wszystkich – dodał Fernandes.

Duże plany rozwojowe

Nie jest niczym niezwykłym, że grupy lotnicze mają inną nazwę niż linie lotnicze przewożące pasażerów. Godnym uwagi przykładem jest International Airlines Group (IAG), która jest matką Aer Lingus, British Airways, Iberii, Level i Vuelinga. Jednak w przeciwieństwie do projektów Capital A, operatorzy ci mają zauważalne różnice, między nimi jeśli chodzi o branding i operacje.

Niemniej jednak, wraz ze wzrostem obecności Capital A w całym spektrum biznesowym grupy, firma zapewniła sobie większą elastyczność w oddzieleniu głównej firmy od marek lotniczych. Na przykład Facebook Inc. niedawno zmienił nazwę na Meta, odróżniając się od platformy mediów społecznościowych Facebook, której jest właścicielem. Początkowo medium rosło jako Facebook, ale po wykupieniu WhatsAppa i Instagramu trzeba było oddzielić główną markę o oferowanych przez niego produktów.

Do 2026 roku Capital A ma na celu obsługę ponad jednego miliarda ludzi w Azji Południowo-Wschodniej. Dział inżynieryjny (ADE) stanie się liderem w branży usług konserwacyjnych, naprawczych i remontowych (MRO) w regionie ASEAN. Z BigPay ma korzystać 10 milionów użytkowników miesięcznie. W branży logistycznej i e-commerce udział spółki Capital A ma wynieść 10 proc. 

Tony Fernandes planuje też otwarcie akademii, do której uczęszczać będzie około 5 mln dzieci pochodzących z biednych rodzin. Dodatkowo, otwarty będzie internetowy sklep spożywczy, który miesięcznie ma obsługiwać 21 mln zamówień. 

– Co ważne, najlepsze dopiero przed nami. Dokonaliśmy zwrotu, przekształciliśmy się i mamy wdrożony pięcioletni plan, w ramach którego przychody pozalotnicze będą stanowić około 50 proc. łącznych przychodów Grupy do 2026 roku. Gdy linie lotnicze powrócą do poziomów sprzed pandemii COVID-19 w najbliższej przyszłości, wszystkie nasze linie odniosą znaczne korzyści i wzniosą się na nowe wyżyny – powiedział dyrektor generalny Capital A.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Koniec taniego latania w Azji? Zawieszono obrót akcjami grupy AirAsia

Biznes i przemysł

Koniec taniego latania w Azji? Zawieszono obrót akcjami grupy AirAsia

Rafał Dybiński 08 lipca 2020

Tak wygląda przyszłość latania? Nowe uniformy AirAsia

Pasażer i linie lotnicze

AirAsia obniżyła wynagrodzenia, ale nie zamierza zwalniać

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Koniec taniego latania w Azji? Zawieszono obrót akcjami grupy AirAsia

Biznes i przemysł

Koniec taniego latania w Azji? Zawieszono obrót akcjami grupy AirAsia

Rafał Dybiński 08 lipca 2020

Tak wygląda przyszłość latania? Nowe uniformy AirAsia

Pasażer i linie lotnicze

AirAsia obniżyła wynagrodzenia, ale nie zamierza zwalniać

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5