Już wkrótce będziemy mogli polecieć pierwszymi boeingami 787-9 w barwach Austrian Airlines. Maszyny, które służyły wcześniej w barwach Bamboo Airways, zostały oficjalnie odebrane przez Grupę Lufthansa, poinformowała dostarczająca je firma leasingowa.
Szybciej niż pierwotnie planowano, bo już tego lata,
boeingi 787-9 obsłużą loty Austrian Airlines do Stanów Zjednoczonych. Możliwe to było dzięki przejęciu dwóch maszyn, które wcześniej służyły w liniach lotniczych Bamboo Airways. Osoby obserwujące rynek leasingowy zdradzają, że zainteresowanych boeingami było kilka podmiotów, jednak to grupa Lufthansa była zdecydowana, by niemal z miejsca przejąć dostępne samoloty.
Pierwsze porozumienie Lufthansy z CALCDrogą do pozyskania dwóch boeingów była pierwsza w historii umowa Grupy Lufthansa z China Aircraft Leasing Group Holdings Limited (CALC). Leasingodawca podkreśla, iż dwa czteroletnie samoloty wcześniej wyleasingowane liniom lotniczy z Azji Południo-Wschodniej przeszły sprawny i szybki proces dostawy do grupy lotniczej z Niemiec.
“Jesteśmy zachwyceni, iż możemy powitać Grupę Lufthansa jako naszego nowego klienta. Jesteśmy przekonani, że to partnerstwo nakreśli drogę w kierunku wzrostów i sukcesu, a my w dalszym ciągu będziemy dostarczali rozwiązania o wyjątkowej wartości dla globalnej branży lotniczej,” powiedziała Winnie Liu, prezes oraz dyrektor handlowy CALC. Bamboo Airways zrezygnowały z maszyn pod koniec ubiegłego roku po niepowodzeniu wejścia na rynek połączeń długodystansowych oraz wdrożeniu planu restrukturyzacji zakładającego ujednolicenie floty, w tym pozbycie się boeingów 787 oraz embraerów.
Do Wiednia przez TajpejPierwszy z odebranych samolotów, który otrzymał rejestrację OE-LPM w marcu tego roku został przetransportowany z Tarbes do Wiednia, gdzie przeszedł przegląd w Austrian Technik przed wysłaniem go do Tajpej, gdzie zostanie dostosowany w operacji dla Austrian Airlines. Według najnowszych informacji serwisu AirTeamImages samolot wciąż nosi malowanie Bamboo Airways, ale wykorzystywany jest już do lotów treningowych Austrian Airlines. Druga maszyna wysłana została bezpośrednio do Tajpej, gdzie przeszła przegląd oraz została dostosowana do operacji w barwach austriackiego przewoźnika.
Powrót samolotów do Wiednia planowany jest na początek maja. W tym miesiącu maszyny będą wykorzystywane do obsługi komercyjnych lotów krótkodystansowych, po czym w czerwcu lub w lipcu zostaną skierowane do obsługi tras do Ameryki Północnej, powiedziała rzeczniczka Austrian Airlines w rozmowie z serwisem Airliners.de, dodając iż wprowadzenie boeingów 787 na trasy dalekodystansowe przewoźnika to “znaczący punkt zwrotny.”