Grupa Lufthansa poinformowała w oficjalnym komunikacie o powrocie do rentowności w drugim kwartale bieżącego roku i wypracowała zysk operacyjny w wysokości 393 mln euro. Dla porównania przed rokiem w tym samym okresie poniosła stratę 827 mln euro.
Zysk netto po opodatkowaniu wyniósł ostatecznie 259 mln euro. Przed rokiem w tych samych miesiącach odnotowano natomiast 756 mln euro na minusie. Kolejne kwartały bieżącego roku mają być również na plusie i prognozowane jest ponad pół miliarda euro zysku operacyjnego w całym 2022 roku.
Kolejne miesiące z prognozą dalszych wzrostów
Narodowy przewoźnik Niemiec oraz jego spółki zależne w Austrii, Belgii oraz Szwajcarii obsłużył od kwietnia do końca czerwca w sumie 29,2 mln pasażerów. To oznacza z kolei wzrost liczby podróżnych o 318 proc. w odniesieniu do tego samego okresu przed rokiem. Kolejne miesiące mają nadal wykazywać poprawę ruchu pasażerskiego i wysoki popyt na latanie, jak przekonuje sam prezes Carsten Spohr. Jego słowa potwierdzają wskaźniki rezerwacji biletów, które wynoszą aktualnie średnio 83 proc. poziomu sprzed trzech lat.
Przychody grupy Lufthansa osiągnęły poziom 8,5 mld euro, czyli ponad dwuipółkrotnie więcej, a precyzyjniej 164 proc. niż w drugim kwartale poprzedniego roku. Wówczas na wyniki (nieznacznie ponad 3,2 mld euro przychodów – przyp. red.) duży wpływ miała jeszcze pandemia koronawirusa SARS-CoV-2.
Przewidywane już w trzecim kwartale oferowanie osiągnie 80 zamiast prognozowanych wcześniej 85 proc. poziomu sprzed kryzysu wywołanego wirusem COVID-19. To efekt odwołania tysięcy lotów z powodu niedoboru personelu na lotniskach we Frankfurcie nad Menem i Monachium.
Działy Cargo i Technik też na plusie
Powody do satysfakcji mogą mieć zarządzający działem Lufthansa Cargo, którego zysk przed opodatkowaniem w drugim kwartale wzrósł o 48 proc. rok do roku, do poziomu 482 mln euro. Przed rokiem w tym samym okresie wypracowano natomiast 326 mln euro. W pierwszym półroczu poprawiono rekord z wynikiem 977 mln euro na plusie. Dla porównania przed rokiem w pierwszym półroczu wygenerowano 641 mln euro.
Dział Lufthansa Technik wypracował z kolei w drugim kwartale zysk operacyjny w wysokości 100 mln euro. Przed rokiem w tych samych miesiącach było to 90 mln euro na plusie. Przez całe pierwsze półrocze wygenerowano w sumie 220 mln euro zysku operacyjnego, co jest znaczącą poprawą w porównaniu do ubiegłego roku. Wówczas wypracowano 135 mln euro zysku przed opodatkowaniem.
W raportowanym okresie Grupa LSG skorzystała w szczególności na wzroście przychodów w Ameryce Północnej i Łacińskiej. Pomimo zaprzestania dopłat w ramach amerykańskiej ustawy Cares Act, Grupa LSG wypracowała dodatni Skorygowany EBIT w wysokości 1 mln EUR (rok ubiegły: 27 mln EUR). W całym pierwszym półroczu skorygowany EBIT spadł do -13 mln euro (w poprzednim roku 19 mln euro).
Lufthansa Group im zweiten Quartal zurück in den schwarzen Zahlen mit operativem Gewinn von 393 Millionen Euro und Adjusted Free Cashflow von 2,1 Milliarden Euro: https://t.co/4qwAASrC9V#Q2pic.twitter.com/FfsCbvTl1p
– Osiągnęliśmy dobry wynik w okresie, który był wyzwaniem dla naszych pasażerów, ale także dla naszych pracowników. Branża lotnicza na całym świecie zbliżała się do granic operacyjnych. Niemniej jednak z optymizmem patrzymy w przyszłość. Razem przeprowadziliśmy nasze linie lotnicze przez pandemię i zarazem najgorszy kryzys finansowy w naszej historii. Teraz ważne jest, aby konsekwentnie kontynuować stabilizację naszych operacji lotniczych. W tym celu podjęliśmy wiele działań i pomyślnie je wdrożyliśmy – podkreślił Carsten Spohr, prezes Lufthansy.
– Ponadto robimy wszystko, co w naszej mocy, aby ponownie rozszerzyć ofertę premium naszych linii lotniczych, a tym samym w pełni sprostać wymaganiom naszych klientów, a także naszym własnym. Chcemy i nadal będziemy umacniać naszą pozycję jako przewoźnika numer 1 w Europie, a tym samym utrzymać nasze miejsce w czołówce branży na świecie. Oprócz powrotu do rentowności, który został osiągnięty, teraz priorytetem są jak najlepsze produkty dla naszych klientów i perspektywy dla naszych pracowników – podsumował Spohr.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.