Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines i Swiss w letnim rozkładzie, obowiązującym do października bieżącego roku, będą wykonywać tygodniowo 140 połączeń do i z Polski – poinformowała Grupa Lufthansy w oficjalnym komunikacie.
1 lipca ruszyły codzienne rejsy z Wrocławia i Poznania do Frankfurtu. "Od 3 lipca linia Swiss wznowi dwa razy w tygodniu loty pomiędzy Warszawą a Zurychem. Do października liczba ich wzrośnie do siedmiu. Szwajcarski przewoźnik uruchomi także połączenia do Zurychu z Krakowa w ramach dwóch cotygodniowych przelotów" - podkreślono w komunikacie.
14 w tygodniu lotów do Frankfurtu z Poznania i WrocławiaOd sierpnia pasażerowie z Gdańska będą mogli polecieć do Frankfurtu, a od września do stolicy Hesji udadzą się także podróżni z Katowic. Obie trasy będą obsługiwane w ramach siedmiu cotygodniowych połączeń.
"Zwiększona zostanie także liczba rejsów do Frankfurtu z Poznania. Z siedmiu cotygodniowych w czerwcu do jedenastu w lipcu i czternastu w sierpniu. Podobnie z Wrocławia, skąd od lipca pasażerowie mogą udać się w podróż jednym z czternastu połączeń każdego tygodnia. Do października rozszerzana będzie także oferta na lotnisku w Warszawie, gdzie podróżni będą mogli skorzystać z dziewiętnastu cotygodniowych przelotów do Frankfurtu" - ujawniła Lufthansa.
21 rejsów w tygodniu z Warszawy do WiedniaLinia Austrian Airlines zaproponuje z kolei pasażerom z Warszawy i Krakowa rejsy do Wiednia. Połączenia ze stolicy będą wykonywane 21 razy w tygodniu, a ze stolicy Małopolski będzie ich czternaście. W tym okresie również Brussels Airlines wznowi sześć cotygodniowych rejsów z Warszawy do Brukseli. Nowy rozkład lotów Grupy Lufthansa obowiązuje od 29 czerwca do 24 października.
Narodowy przewoźnik powietrzny Niemiec, a także jego spółki zależne w Austrii, Szwajcarii oraz Belgii, wznowią w sumie do końca października 90 proc. rejsów krótko- i średniodystansowych. Do 70 proc. oferowania sprzed wybuchu pandemii wzrośnie natomiast liczba rejsów długodystansowych.
Lufthansa jako jedyna linia z całej grupy posiada Airbusy A380-800. Średni wiek czternastu dostępnych Super Jumbo to zaledwie 8,7 lat. Połowa z nich znajduje się w magazynach we Frankfurcie, a reszta jest zaparkowana w specjalnej strefie.
Jest jednak mało prawdopodobne, aby wróciły do floty oraz obsługi pasażerów.