W ramach trwających rejsów repatriacyjnych, linie lotnicze należące do Grupy Lufthansy umożliwią powroty do domu kolejnym pasażerom. Od 13 marca, dzięki 380 takim rejsom grupy z 81 lotnisk na całym świecie, na teren Unii Europejskiej wróciło aż 75 tys. osób.
Rozkład specjalnych rejsów repatriacyjnych został przedłużony do 17 maja – w tym czasie planuje się wykonanie minimum 56 kolejnych przelotów. Dotychczas wykonano ich ponad 380. Sama Lufthansa zrealizowała 132 rejsy repatriacyjne, Eurowings 103, a Edelweiss – 48. Austrian Airlines zorganizowało 43 takie przeloty, Brussels Airlines 37, a SWISS 18.
Od samego początku operacji linie należące do grupy korzystają z unijnych mechanizmów, pozwalających Komisji Europejskiej na zwrot przewoźnikom 75 proc. kosztów każdego zakupionego biletu. Lufthansa, w ramach 10 specjalnych połączeń, pomoże m.in. tysiącom podróżnych wrócić z Nowej Zelandii do Europy. W Auckland i Christchurch na pasażerów czeka pięć Airbusów A380 oraz pięć Boeingów 747. Pierwszy rejs odbył się 7 kwietnia.
Specjalne operacje cargo
Poza rejsami pasażerskimi, Lufthansa Group wykonuje również specjalne operacje cargo. Od 13 marca odbyło się 33 przelotów typu „pure cargo” z zaopatrzeniem pomocowym. Bierze w nich udział cała flota 17 frachtowców Lufthansa Cargo. Planowane jest wykonanie kolejnych 64 takich rejsów.
Od 5 kwietnia SWISS, przy wsparciu dywizji Swiss WorldCargo, wykonuje serię rejsów transportujących sprzęt ochronny z Chin do Szwajcarii. W tej operacji bierze udział ponad 10 specjalnych Airbusów A340 przeznaczonych wyłącznie do transportu ładunków. Na ich pokładach znajdzie się ponad 35 milionów sztuk sprzętu ochronnego (kombinezonów ochronnych, gogli, rękawiczek oraz maseczek medycznych), który zostanie wykorzystany przez szwajcarskich pracowników medycznych. Elastyczna polityka zmian rezerwacji
Dodatkowo, linie lotnicze należące do Lufthansa Group, czyli Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines oraz Air Dolomiti, wprowadziły dla swoich klientów bardziej elastyczne możliwości zmiany rezerwacji. Nowa polityka zwolnienia z opłaty wynikającej ze zmiany rezerwacji dotyczy nowych oraz już zakupionych biletów. Pasażerowie, którzy nie mogli wybrać w zaplanowaną podróż, mają możliwość jednorazowej zmiany terminu podróży na dowolną datę przed 31 kwietnia 2021 roku – niezależnie od tego, jaki bilet kupili. Jeśli zdecydują się na rejs przed 31 grudnia 2020 roku – otrzymają 50 euro zniżki na nowy bilet.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.