Grupa Virgin Australia złożyła dziś (13 lipca) zamówienie na osiem embraerów E190-E2 w ramach planu odnowy floty regionalnej. E190-E2 uzupełni flotę większych samolotów wąskokadłubowych grupy i zastąpi wysłużoną flotę fokkerów F100.
Zamówienie zostanie uwzględnione w portfelu zamówień i dostaw Embraera za trzeci kwartał br. Dostawy nowo zamówionych samolotów mają rozpocząć się w drugiej połowie 2025 r.
Według zapowiedzi flota E190-E2 Virgin Australia będzie stacjonować w Perth i będzie obsługiwana przez linię Virgin Australia Regional Airlines (VARA).
- Kiedy nowy E190-E2 wejdzie do służby w październiku 2025 r., stanie się pierwszym nowym samolotem na rynku czarterowym Australii Zachodniej (WA) w tym stuleciu. E190-E2 jest najbardziej paliwooszczędnym samolotem w swoim segmencie i zmniejszy emisje o około 30 proc. w porównaniu z odchodzącymi F100. Samoloty te charakteryzują się również znacznie niższym poziomem hałasu i zwiększonym komfortem pasażerów - powiedziała Jayne Hrdlicka, dyrektor generalna Virgin Australia Group.
Kiedy E190-E2 dołączą do floty w przyszłym roku, będą obsługiwać głównie loty czarterowe dla linii VARA, umacniając pozycję wiodącego operatora na rynku czarterowym Australii Zachodniej.
- E2 zmienia zasady gry. Cieszymy się, że możemy powitać Virgin Australia w rodzinie Embraera i nie możemy się doczekać, kiedy nasz najlepszy w swojej klasie E2, znany z komfortu, ciszy i niskiej emisji CO2, wyniesie linię lotniczą na jeszcze wyższy poziom - powiedział Martyn Holmes, dyrektor handlowy Embraer Commercial Aviation.
W wydarzeniu ogłoszenia nowego zamówienia wzięła udział także wicepremier Australii Zachodniej, skarbnik, minister transportu i minister turystyki, Rita Saffioti.
Flota grupy Virgin Australia
Flota przewoźników wchodzących w skład grupy australijskiego Virgina, Virgin Australia oraz Virgin Australia Regional Airlines, składa się ze 101 samolotów: dziewięciu boeingów B737-700, 75 B737-800, siedmiu B737 MAX 8, siedmiu airbusów A320 oraz trzech fokkerów F100.
Przewoźnicy oczekują na dostawę 43 samolotów: trzech boeingów B737-800, siedmiu B737-8 MAX, 25 B737-10 MAX oraz ośmiu embraerów E190-E2.
Rodzina E-Jet E2
W 2013 r. Embraer ogłosił następcę pierwszej rodziny E-Jetów. E2 to druga generacja samolotów regionalnych brazylijskiej firmy. Modele E175-E2 i E195-E2 są nieco większe od obecnych wersji. E175-E2 ma o jeden rząd siedzeń więcej i pomieści do 88 pasażerów. E195-E2 "urósł" aż o trzy rzędy siedzeń do maksymalnej pojemności 146 pasażerów. E190-E2 został podobnej wielkości, co teraz i będzie mógł przewozić do 110 osób.
Samoloty z rodziny E2 otrzymały nowe silniki, skrzydła, nową kabinę, a także pełny system fly-by-wire (FBW). Wyłącznym dostawcą silników jest firma Pratt & Whitney. Nowe modele z rodziny E175 oraz E190/195-E2 są napędzane kolejno przez silniki PurePower PW1700G i PW1900G. Zastępują one obecnie użytkowane jednostki napędowe General Electric CF34.
Brazylijski producent przewiduje, że w ciągu następnych 20 lat na rynku będzie zapotrzebowanie na 6 400 nowych samolotów o wielkości do 130 miejsc. W tej chwili Embraer, według swoich danych, ma około 49 proc. udziału w tym rynku. Do tej pory zamówiono 306 embraerów E-jet E2, w tym 272 E195-E2. Do końca czerwca br. dostarczono 116 samolotów z rodziny E2: 22 E190-E2 oraz 94 E195-E2.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.