Nowy Gulfstream G500 zakończył niedawno swoją światową trasę po pokonaniu prawie 240,760 tys. km (130 tys. mil morskich), lądując w 44 miastach i odwiedzając 18 krajów na sześciu kontynentach w ciągu zaledwie siedmiu miesięcy. Trasa obejmowała odcinek lotu do 20 miast w ciągu 18 dni.
Podczas swojej rozległej trasy, G500 ustawił 22 rekordy prędkości między parami miast, w tym loty z West Palm Beach na Florydę do Sewilli w Hiszpanii, w 7 godzin i 4 minuty z prędkością 0,90 Macha i z Genewy do Chicago w 8 godzin i 1 minutę z tą samą prędkością.
– Nasze zaufanie do tego samolotu i jego możliwości znajduje odzwierciedlenie w naszej chęci pokonania ogromnych dystansów w pełni wyposażonego samolotu testowego, aby klienci mogli zobaczyć na własnej skórze jego jakość, kunszt i innowacje technologiczne – mówi Mark Burns, prezes Gulfstream. – Zdolność G500 do funkcjonowania w ekstremalnych i zróżnicowanych warunkach zwiększa nasze zaufanie do produktu, który dostarczymy klientom w tym roku – dodaje. Oprócz ukończenia światowej trasy, zupełnie nowy samolot ukończył loty do uzyskania certyfikacji.
Jako stały dowód wysokiej wydajności samolot leciał także na następujących rekordowych przelotach:
- Sewilla do Abu Dhabi, Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA), w 5 godzin i 44 minuty 0,90 Macha
- Van Nuys, Kalifornia, do Kona na Hawajach, w 4 godziny i 52 minuty 0,90 Macha
- Englewood, Kolorado, do White Plains, Nowy Jork, w ciągu 2 godzin i 56 minut 0,90 Macha
- Toronto do Savannah za godzinę i 42 minuty 0,90 Macha
- Hong Kong do Jebel Ali, Zjednoczone Emiraty Arabskie, w 7 godzin i 8 minut 0,90 Macha
- Jebel Ali do Genewy w 6 godzin i 18 minut 0,90 Macha
- Chicago do San Jose w Kalifornii, w 3 godziny i 34 minuty 0,90 Macha
- Doha, Katar, do Shannon, Irlandia, w 7 godzin i 35 minuty 0,90 Macha
- Shannon do Savannah w 7 godzin i 2 minuty 0,90 Macha
- Moskwa do Hongkongu za 8 godzin i 33 minuty 0,90 Macha
Przy prędkości 0,90 Macha G500 ma zasięg 8,149 tys. km. Przy średniej prędkości 0,85 Macha, samolot może latać 9,630 tys. km tj. o 370 km więcej niż początkowo przewidywano. Samolot jest w trakcie certyfikacji Federalnej Administracji Lotnictwa USA i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego przed tym, jak zostanie oddany do użytku w tym roku.