Gulfstream Aerospace otrzymał nagrodę Business Intelligence Group 2019 za zaawansowaną technologię wprowadzoną w samolocie biznesowym Gulfstream G500. Grupa Business Intelligence poszukuje i nagradza tych, którzy mają wizję, kreatywność i wytrwałość w dążeniu do ulepszeń, wszystkie cechy rozpoznawalne w wiodących firmach i osobach na całym świecie – pochwalił się producent.
G500 zdobył nagrodę za swój wpływ na światowe podróże dzięki wprowadzeniu Symmetry Flight DeckTM i osiągnięciom dla bezpieczeństwa, jakie przynosi branży lotniczej. Nowe innowacje Gulfstream obejmują aktywne sidesty (joysticki) kontrolne, najszersze zastosowanie technologii ekranu dotykowego w branży oraz ulepszony system kontroli lotów trzeciej generacji Gulfstream. Rezultatem jest większa świadomość sytuacyjna, większa widoczność, lepsza komunikacja i nowy poziom bezpieczeństwa w locie.
Takie technologie w kabinie modelu G500 jest równie korzystne dla pasażerów, jak i dla pilotów. Projektanci wnętrz i przemysł Gulfstreama współpracowali ze sobą, aby stworzyć nowe siedzisko o wysokiej użyteczności, komforcie i estetyce. Dzięki dostarczenia na pokładzie 100% świeżego powietrza, najcichszej kabinie w branży, G500 dostarcza pasażerów do ich miejsca przeznaczenia wypoczętych, zadowolonych i gotowych do robienia interesów.
Oprócz nagrody BIG Innovation Award, G500 otrzymała nagrodę Technology Laureate 2017 przyznawaną przez Aviation Week za aktywne sidesty kontrolne i nagrodę Flying Flying 2019 Editors 'Choice. Zaprojektowane przez Gulfstream fotele G500 i jej siostrzanego samolotu, G600, zdobyły nagrodę International Yacht & Aviation Award w 2018 roku.
Model G500 otrzymał od Federalnego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (FAA) certyfikację w lipcu 2018 roku. Z kolei we wrześniu Gulfstream Aerospace poinformował o
dostarczeniu pierwszego samolotu dyspozycyjnego dalekiego zasięgu G500. Klient jest anonimowy. Obiór odbył się w centrali przedsiębiorstwa w Savannah w stanie Georgia.
G500 ustanowił ponad dwadzieścia rekordów prędkości pomiędzy parami miast, a flota pięciu egzemplarzy testowych spędziła w powietrzu ponad pięć tysięcy godzin. Przy prędkości 0,90 Macha G500 ma zasięg 8,149 tys. km. Przy średniej prędkości 0,85 Macha, samolot może latać 9,630 tys. km tj. o 370 km więcej, niż początkowo przewidywano. Samolot prócz dwóch pilotów zabiera w podróż do dziewiętnastu pasażerów.