Gulfstream poczynił dalsze postępy w kierunku certyfikacji swojego nowego odrzutowca, G700. Nowy prywatny odrzutowiec, który ma wejść do służby przed końcem bieżącego roku, w trakcie lotów testowych osiągnął lepsze wyniki niż pierwotnie zakładali inżynierowie. Certyfikacja G700 sprawi, że odrzutowiec stanie się największym i najszybszym odrzutowcem świata.
Napędzany dwoma silnikami Rolls-Royce Pearl 700, G700 ma aerodynamikę zaprojektowaną przez Gulfstream i zupełnie nowy winglet. Pierwotny zasięg przy największej prędkości miał wynosić 11 853 km, zaś przy 0,85 macha 13 890 km. Jak dotąd Gulfstream pozyskał zamówienie na 10 samolotów od Qatar Executive, spółki zależnej Qatar Airways. Nowa maszyna jest bezpośrednią konkurencją dla Global 7500 Bombardiera, który już od jakiegoś czasu jest dostępny na rynku.
Gdy odrzutowiec zadebiutuje na rynku, zdetronizowany zostanie bombardiera Global 7500, a B700 stanie się największym odrzutowcem przeznaczonym dla prywatnych odbiorców. Prezes Gulfstreama, Mark Burns, podczas pierwszej prezentacji tego modelu wskazał, że G700 ma „najwyższy, najszerszy i najdłuższy pokład w branży”. Producent prywatnych odrzutowców ocenia, że wart 76 mln dolarów samolot znajdzie nabywców wśród najbogatszych ludzi, którzy docenią jego wielkość i zasięg.
Amerykański producent biznesowych odrzutowców ogłosił, że podczas programu lotów testowych samolotu, maszyna odnotowała znacznie lepsze niż oczekiwano osiągi pod względem zasięgu, prędkości i wysokości przelotu. Do trwających ponad 4 100 godzin lotów testowych, Gulfstream wykorzystał łącznie siedem samolotów, z czego pięć maszyn było w wersji testowej, a dwa samoloty zostały wyposażone w kabinę spotykaną w biznesowych odrzutowcach.
Zasięg samolotu wzrósł do 7 750 mil morskich (14 353 km) podczas lotu z prędkością 0,85 Macha, co odpowiada 1041 km/h. Jeśli samolot będzie leciał z prędkością 0,9 Macha (1 102 km/h) możliwe będzie pokonanie dystansu do 6650 mil morskich, około 12 316 kilometrów. Loty testowe wykazały, że ostateczny zasięg G700 jest lepszy o 250 mil morskich (463 km) od pierwotnych założeń producenta.
Poprawiona została także maksymalna prędkość operacyjna samolotu. Odrzutowiec będzie mógł lecieć z prędkością nie 0,925 Macha (1 133 km/h), a 0,935 Macha, co odpowiada 1 145 km/h. W takiej sytuacji G700 w momencie certyfikacji przez regulatorów lotniczych stanie się najszybszym biznesowym odrzutowcem na świecie.
Wysokość kabiny spadła o 2 840 stóp (866 metrów) podczas lotu na wysokości 41 tys. stóp (12 497 metrów). Wysokość kabiny odnosi się do równoważnej wysokości, na jakiej znajduje się kabina samolotu, zatem mała wysokość w kabinie oznacza, że warunki panujące w samolocie są zbliżone do tych panujących na powierzchni ziemi, a więc są bardziej przyjazne dla ludzkiego organizmu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.