Partner serwisu
Biznes i przemysł

Gulfstream: Pierwszy lot G700

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ altair.com.pl/ PAP/ aerospace-technology.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Gulfstream: Pierwszy lot G700
fot. Gulfstream
W piątek, 14 lutego, oblatano najnowszy odrzutowiec klasy biznes z USA – Gulfstreama G700. Pierwszy prototyp, oznaczony jako T1 (nr ser. 87001, zn. rej. N700GA), wystartował z lotniska Savannah / Hilton Head o 13:19 czasu miejscowego i wylądował 2 h i 32 min później w tym samym miejscu. Wszystko odbyło się bez problemów.

Podczas pierwszego lotu silniki Pearl 700 były napędzane mieszanką klasycznej nafty i zrównoważonego paliwa lotniczego (70/30). W piątek Gulfstream oficjalnie rozpoczął program testów w locie. W jego ramach firma wyprodukowała już pięć samolotów do testów w locie oraz jedną w pełni wyposażoną maszynę seryjną.

Oblatany niedawno T1 posłuży do badań osiągów, flatteru i przeciągnięcia, własności pilotażowych i działania układu sterowania lotema. Samolot T2 będzie używany do badań wyposażenia kabiny pasażerskiej i prób statycznych, T3 – do sprawdzenia obciążeń, działania zespołu napędowego / odwracacza ciągu, a także osiągów podczas startu i lądowania i wznoszenia.

G700 oznaczony jako T4 zostanie użyty do sprawdzenia działania instalacji klimatyzacji, wentylacji i chłodzenia, elementów mechanicznych i lotów w znanych warunkach oblodzenia, a prototyp T5 posłuży do badań awioniki i weryfikacji danych z symulacji. Dostawy seryjnych G700 mają rozpocząć się w 2022. 

– Pierwszy lot G700 to ważny moment i kolejny krok naprzód w wizji Gulfstream na przyszłość, wizji kierowanej przez strategiczne przywództwo naszej spółki-matki, General Dynamics, oraz innowacyjność Zespół Gulfstream – stwierdził prezes Gulfstream Mark Burns. – Gulfstream, będąc liderem tego segmentu rynku, rozwija ją dzięki zastosowaniu zaawansowanym funkcji bezpieczeństwa, technologii jutra i kabinie zaprojektowanej tak, aby przekraczać oczekiwania naszych klientów w zakresie komfortu – dodał Burns.

Napędzany dwoma silnikami Rolls-Royce Pearl 700, G700 ma aerodynamikę zaprojektowaną przez Gulfstream i zupełnie nowy winglet. Zasięg przy największej prędkości ma wynosić 11 853 km, zaś przy 0,85 macha 13 890 km. Jak dotąd Gulfstream pozyskał zamówienie na 10 samolotów od Qatar Executive będącej częścią Qatar Airways. Nowa maszyna jest bezpośrednią konkurencją dla Global 7500 Bombardiera, który już od jakiegoś czasu jest dostępny na rynku.

Gdy zadebiutuje na rynku, G700 zdetronizuje Bombardiera Global 7500 i stanie się największym odrzutowcem przeznaczonym dla prywatnych odbiorców. Prezes Mark Burns mówił podczas pierwszej prezentacji tego modelu, że G700 ma „najwyższy, najszerszy i najdłuższy pokład w branży”. Firma ocenia, że wart 76 mln dolarów samolot znajdzie nabywców wśród najbogatszych ludzi, którzy docenią jego wielkość i zasięg.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy lot elektrycznego DHC-2 Beaver

Biznes i przemysł

Pierwszy lot elektrycznego DHC-2 Beaver

Aleksander Domański 12 grudnia 2019

RR: Problemy z Trentami 1000 mogą potrwać dłużej

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pierwszy lot elektrycznego DHC-2 Beaver

Biznes i przemysł

Pierwszy lot elektrycznego DHC-2 Beaver

Aleksander Domański 12 grudnia 2019

RR: Problemy z Trentami 1000 mogą potrwać dłużej

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5