Linia Hi Fly zaprezentowała pierwszego airbusa A330-900neo. Portugalski przewoźnik jest siódmym na świecie i drugim w Portugalii, który skorzysta ze wszystkich nowinek najnowszej wersji popularnego A330. Samolot jest leasingowany od firmy ALC.
Kolejny A330neo w Portugalii
A330-900neo numer jeden dla portugalskiej linii Hi Fly, to samolot o oznaczeniu MSN 1929, napędzany silnikami Rolls-Royce Trent 7000 i rejestracji CS-TKY. A330neo Hi Fly zabierze na pokład 371 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży. W klasie biznes znajduje się 18 foteli ustawionych w konfiguracji 2-2-2, natomiast w klasie ekonomicznej poleci aż 353 pasażerów (3-3-3). Nowa kabina linii Hi Fly pokazuje, jak wyglądałaby jej flota, gdyby odbierała nowe zamiast używanych samolotów. Rezultatem tego jest elegancka kabina w neutralnych kolorach, co musi wziąć pod uwagę linia wynajmująca samoloty na zasadach ACMI, aby upewnić się, że kabina może łączyć się z wyglądem i ofertą innych linii lotniczych. Warto dodać, że kabina Airspace by Airbus oferuje więcej przestrzeni osobistej, większe schowki na bagaże, zaawansowane oświetlenie kabiny LED i najnowocześniejszy pokładowy system rozrywki i łączności.
Hi Fly to portugalska firma działająca w oparciu o samoloty Airbusa i specjalizująca się w leasingu maszyn wraz z załogą przy jednoczesnym zapewnieniu ich utrzymania oraz ubezpieczenia (wet lease). Flota Hi Fly oraz Hi Fly Malta składa się z 18 airbusów: trzech A319, jednego A321, dwóch A330-200, jednego A330-300, jednego A330-900neo, dziewięciu A340-300 oraz
jednego A380.
A330neo – nowy szerokokadłubowy samolot w rodzinie Airbusa
A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten ostatni zmniejszy zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co czyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego i dalekiego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350, co spowodowało ich wydłużenie z 60,3 m do 64 m. Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg wydłużony jest o 400 mil morskich (740 km).
Warto dodać, że rodzina A330 to najpopularniejsze szerokokadłubowe samoloty Airbusa. Do tej pory producent zebrał zamówienia na 1738 samoloty, z czego 1441 zostało już dostarczonych. Większość kontraktów (1023) stanowi większy wariant -300 oraz -900neo. Od kwietnia 2013 r. A330 są produkowane w tempie 10 sztuk miesięcznie. Obecnie na dostawę oczekuje 309 samolotów A330, w tym cztery w wersji cargo oraz pięć wojskowych. Więcej na temat nowego airbusa A330neo w naszym artykule "
Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?".