Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Hunnu Air wynajmują dwa embraery E195-E2

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Hunnu Air wynajmują dwa embraery E195-E2
fot. Hunnu Air
Mongolskie Hunnu Air wydzierżawią dwa nowe embraery E195-E2 od nieujawnionego na razie leasingodawcy - wynika z oświadczenia przewoźnika z 28 stycznia br. Według podanych informacji, linia odbierze samoloty od Embraera jeszcze w tym roku.

Dostawa pierwszego samolotu spodziewana jest w kwietniu 2025 r. z zaplanowanym wejściem do służby w maju br. Natomiast druga maszyna ma dotrzeć do linii pod koniec października tego roku i wejść do służby w następnym miesiącu.

- E195-E2 to kluczowa inwestycja w przyszłość Hunuu Air, umożliwiająca nam zrównoważenie wzrostu z naszym zaangażowaniem w bardziej ekologiczną i cichą przyszłość. Począwszy od kwietnia tego roku, samoloty te zapoczątkują nową erę dla naszej linii zapewniając naszym klientom cichsze operacje, doskonałą wydajność paliwową i niezrównany komfort pasażerów - powiedział Munkhjargal Purevjal, prezes i dyrektor generalny Hunnu Air LLC.

Wraz z dodaniem nowego samolotu E195-E2, Hunnu Air planuje zwiększyć częstotliwość lotów do kluczowych miejsc turystycznych w strefie wolnego handlu prowincji Hainan, w tym Haikou i Sanya w Chinach, a także Phu Quoc w Wietnamie. Linie rozszerzą również swoje usługi do kolejnych miast w Japonii, Chinach i Korei Południowej, które obecnie obsługują zarówno lotami regularnymi, jak i czarterowymi. Ponadto Hunnu Air planuje wprowadzić regularne loty do Taszkentu w Uzbekistanie jeszcze w tym roku.

Samoloty E195-E2 Hunnu Air zostaną prawdopodobnie skonfigurowane dla 132 pasażerów w układzie dwóch klasy podróży. Przewoźnik wybrał także na pokład popularne fotele firmy Recaro Aircraft Seating, które są teraz dostępne jako tzw. wyposażenie SFE (Supplier Furnished Equipment).

Informacyjnie o linii i jej flocie

Hunnu Air to mongolskie linie lotnicze, które rozpoczęły regularne loty w 2011 r. Firma zmieniła nazwę z Mongolian Airlines Group w kwietniu 2013 r., aby uniknąć pomyłek z podobnie nazwanym flagowym mongolskim przewoźnikiem MIAT Mongolian Airlines. Slogan firmy to Wings of Mongolia (Skrzydła Mongolii), a sama nazwa Hunnu odnosi się do mongolskiej pisowni Xiongnu czyli konfederacji plemiennych ludów koczowniczych, które według starożytnych chińskich źródeł zamieszkiwały wschodni step euroazjatycki od III wieku p.n.e. do końca I wieku naszej ery.

Obecnie we flocie przewoźnika znajdują się trzy samoloty: jeden ATR 42-500 oraz dwa embraery E190. Przewoźnik oczekuje na dostawę dwóch embraerów E195-E2. Według mongolskiej prasy linia także rozważa pozyskanie dwóch nowych samolotów z rodziny A320neo oraz kolejnego ATR-a w wersji 42-600.

E195-E2 - największy w rodzinie E-Jetów E2

Nowy Embraer, największy w rodzinie zmodernizowanych odrzutowców regionalnych E2, to równocześnie największy samolot kiedykolwiek produkowany w Brazylii. Samolot może przewozić do 146 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej oraz 130 w konfiguracji dwóch klas. Maszyna została powiększona o maksymalnie 18 miejsc w stosunku do obecnego wariantu E195, posiada też zasięg większy o 450 mil morskich (833 km), który wynosi 2600 mil morskich (4800 km). Samoloty E2 są o ponad 20 proc. tańsze w użytkowaniu niż obecna generacja odrzutowców embraera. Dzięki powiększeniu modelu E195-E2 Embraer konkuruje przede wszystkim z airbusem A220-100, a nie z tylko rodziną dawnych bombardierów CRJ1000.

Według strony producenta (stan na 31 grudnia 2024 r.) do tej pory zamówiono 334 embraery E-jet E2: 52 E190-E2 oraz 282 E195-E2. Do końca ubiegłego roku Embraer dostarczył 155 samolotów z rodziny E2: 27 E190-E2 oraz 128 E195-E2.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airbus A321XLR jako morski samolot patrolowy (MPA)

Biznes i przemysł

Airbus A321XLR jako morski samolot patrolowy (MPA)

Piotr Bożyk 09 lutego 2025

Bułgaria odebrała pierwszego F-16 (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Airbus: W styczniu więcej zamówień niż dostaw

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus: W styczniu więcej zamówień niż dostaw

Biznes i przemysł

Airbus: W styczniu więcej zamówień niż dostaw

Piotr Bożyk 07 lutego 2025

Embraer: 10 lat od pierwszego lotu KC-390 Millennium

Biznes i przemysł

Boeing: Duża strata za 2024 r. Mało zamówień i słabe dostawy

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Airbus A321XLR jako morski samolot patrolowy (MPA)

Biznes i przemysł

Airbus A321XLR jako morski samolot patrolowy (MPA)

Piotr Bożyk 09 lutego 2025

Bułgaria odebrała pierwszego F-16 (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Airbus: W styczniu więcej zamówień niż dostaw

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus: W styczniu więcej zamówień niż dostaw

Biznes i przemysł

Airbus: W styczniu więcej zamówień niż dostaw

Piotr Bożyk 07 lutego 2025

Embraer: 10 lat od pierwszego lotu KC-390 Millennium

Biznes i przemysł

Boeing: Duża strata za 2024 r. Mało zamówień i słabe dostawy

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5