Tailwind Air zaoferują nowy sposób podróżowania między stolicą USA, Waszyngtonem D.C. a nowojorskim Manhattanem. Doświadczony operator poleci między dwoma miastami na Wschodnim Wybrzeżu hydroplanami. Czas podróży skróci się nawet o 60 proc. 13 września Tailwind Air rozpoczną loty między przystanią Skyport Marina na Manhattanie a lotniskiem College Park w Waszyngtonie D.C. Pasażerowie muszą przybyć na odprawę tylko około 10 minut przed odlotem, co zwiększa atrakcyjność lotów hydroplanami.
Mieszkańcy Waszyngtonu i stali goście od dawna narzekają na brak lotów hydroplanami do centrum miasta. Downtown Airlines próbowały rozwiązać ten problem w 1974 roku, ale zamknęły się niemal natychmiast po uruchomieniu usługi. Innym liniom trudno było uzyskać zgodę organów regulacyjnych, biorąc pod uwagę, że większość rzeki Potomac jest zarezerwowana dla lotów startujących lub lądujących w Narodowym Porcie Lotniczym im. Ronalda Reagana w Waszyngtonie.
Linie lotnicze Tailwind Air uzyskały potrzebne zgody regulacyjne, aby móc rozpocząć świadczenie usług, i jako miejsce lądowania wybrały lotnisko College Park w stanie Maryland, zaledwie 25 minut jazdy od Kapitolu czy Georgetown. Lotnisko oferuje bezpłatny parking, bliską odległość do stołecznego systemu metra. Rzeka Potomac jest nadal rozważana, jako miejsce odbywania się startów i lądowań, gdyż Tailwind Air jest przekonane, że wciąż jest szansa na uzyskanie pozwoleń na prowadzenie tam działalności.
Maleńkie lotnisko w College Park, wciśnięte między jezioro a obszar przemysłowy ponad osiem mil od centrum Waszyngtonu, nie ma tego samego uroku, ale ma własną historię. Lotnisko twierdzi, że jest najstarszym wciąż działającym lotniskiem na świecie i zostało założone w 1909 roku, kiedy Wilbur Wright przybył do Waszyngtonu, aby szkolić pierwszych pilotów wojskowych. Sąsiednie muzeum prezentuje miejsce lotniska w historii lotnictwa.
Czas podróży ulegnie znacznemu skróceniu
– Jesteśmy bardzo podekscytowani dodaniem Waszyngtonu do naszej sieci połączeń. Uwzględniając całą podróż, czyli godzinę i dwadzieścia minut w powietrzu (porównywalny czas z lotem z miejskiego portu lotniczego im. Ronalda Reagana w Waszyngtonie na nowojorskie lotnisko LaGuardia, z wyjątkiem braku konieczności bycia na zatłoczonych lotniskach) lub trzy godziny i pięćdziesiąt minut, jakie pasażer musi poświęcić na podróż pociągiem Acela – Tailwind Air zaoferuje najszybszy, najmniej stresujący i premium sposób podróżowania między stolicą USA a Manhattanem. To, w połączeniu z niezapomnianymi widokami, sprawia, że będzie to fascynujące doświadczenie – komentuje uruchomienie trasy łączącej Nowy Jork z Waszyngtonem Peter Manice, współzałożyciel Tailwind Air i dyrektor usług rozkładowych.
Skrócenie czasu lotu poprzez omijanie powietrznego korytarza północno-wschodniego jest kluczowym celem oferty zaproponowanej przez Tailwind. Wprowadzenie nowej usługi skróci czas tranzytu między dwoma miastami nawet o 60 proc. Dodanie do sieci nowego kierunku jest związane z udaną ekspansją przewoźnika w Bostonie. Od zeszłego roku linie oferują loty łączące Manhattan z centrum Bostonu, skracając przy tym czas podróży między centrami miast o około 50 proc. Dodatkową atrakcją są niepowtarzalne doświadczenie jakie pasażer odczuwa podczas lotu Cessną 208 Caravan. Układ siedzeń samolotu gwarantuje każdemu podróżnemu dostęp do okna.
Tailwind będzie obsługiwać loty przez pięć dni w tygodniu. Wyloty z Manhattanu zaplanowane są na godz. o 08:55 od poniedziałku do piątku i o 16:55 od poniedziałku do czwartku oraz w niedzielę. Przyloty do Waszyngtonu odbywać się będą odpowiednio o 10:25 i 18:25. Z Waszyngtonu hydroplan wyleci od poniedziałku do piątku o godz. 06:55 i ponownie o 15:00. Samolot dotrze na Manhattan o godz. 08:23 i 16:23.
Wysokie ceny przelotów
Tailwind porównał swoje nowe połączenie między Manhattanem a Waszyngtonem z innymi dostępnymi opcjami podróży. Dla kogoś, kto podróżuje z East Midtown w stanie Nowy Jork, do Capitol Hill w Waszyngtonie, czas spędzony w podróży może zostać skrócony o ponad godzinę w porównaniu z lotem samolotem łączącym porty LaGuardia i Ronalda Reagana. W porównaniu z podróżą pociągiem o dużej prędkości, Acela Express, czas podróży skraca się o prawie dwie godziny.
– Omijanie zatłoczenia północno-wschodniego korytarza między Nowym Jorkiem a Waszyngtonem D.C. pozostaje główną misją Tailwind Air. Nowe loty uzupełniają naszą istniejącą przełomową usługę między Manhattanem a Zatoką w Bostonie, a także nasze liczne letnie destynacje w Hamptons i Provincetown – wskazuje Alan Ram, dyrektor generalny i współzałożyciel Tailwind Air.
Bilety na loty zaczynają się od 395 dolarów w jedną stronę, a cena biletu lotniczego kupionego w ostatniej chwili zaczyna się od 795 dolarów. Dzięki małym samolotom i zindywidualizowanej usłudze oferowanej przez Tailwind pasażerowie muszą przybyć na odprawę tylko około 10 minut przed odlotem, co zwiększa wygodę nowej oferty.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.