Partner serwisu
Biznes i przemysł

ICAO: W 2023 roku ruch większy niż w 2019

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
ICAO: W 2023 roku ruch większy niż w 2019
fot. Heathrow Airport
Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozuje, że popyt na pasażerskie podróże lotnicze w br. szybko powróci do poziomu sprzed pandemii. Na większości tras stanie się to w pierwszym kwartale, a wzrost o około trzy proc. w stosunku do danych z 2019 roku zostanie osiągnięty do końca roku.

Liczba pasażerów przewiezionych drogą lotniczą w 2022 r. wzrosła o około 47 proc. w porównaniu z 2021 r., podczas gdy przychód linii lotniczych liczony w RPK (revenue passenger kilometer) wzrósł w tym samym okresie o około 70 proc., głównie ze względu na szybkie przywrócenie większości tras międzynarodowych. Jeśli chodzi o roczne przychody linii lotniczych z pasażerów, przy utrzymaniu rentowności i kursów wymiany walut na poziomie z 2019 r., ICAO odnotowała wzrost o około 50 proc. w latach 2021-2022.

– Zapewnienie bezpiecznego i trwałego przywrócenia usług lotniczych będzie kluczem do przywrócenia zdolności lotnictwa do działania jako katalizator zrównoważonego rozwoju na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym. W konsekwencji będzie to miało kluczowe znaczenie dla odbudowy gospodarek krajów po tragicznych skutkach pandemii COVID-19 – zauważył przewodniczący Rady ICAO, Salvatore Sciacchitano.

– Prognozy dotyczące pasażerów linii lotniczych, które ICAO ogłasza, opierają się na silnym impecie ożywienia ruchu w ubiegłym roku, jak wcześniej oceniono na podstawie analizy statystycznej ICAO — wskazał sekretarz generalny ICAO, Juan Carlos Salazar. – Za pośrednictwem ICAO rządy osiągnęły porozumienie w sprawie celów zmierzających do uzyskania zerowej liczby wypadków śmiertelnych do 2030 r. i zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 r. Te cele będą odgrywać kluczową rolę zarówno w kierowaniu ciągłym postępem, jak i w ustalaniu priorytetów nowych inicjatyw – dodał Salazar.

Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami wyspecjalizowanej agendy ONZ, silne ożywienie popytu na pasażerskie przewozy spowodowało, że liczba pasażerów w ubiegłym roku osiągnęła poziom 74 proc. tej, którą zanotowano przed pandemią. Przychody osiągnęły około 68 proc. poziomu z 2019 r. Liczba samolotów pasażerskich w eksploatacji w 2022 r. odzwierciedla ogólny trend odbudowy ruchu. Obecne szacunki wskazują, że w użytkowaniu jest 75 proc. statków powietrznych.

W 2022 r. zamówienia i dostawy samolotów przez głównych producentów, Airbusa i Boeinga, wzrosły o 53 proc. w przypadku zamówień i 20 proc., jeśli porówna się dostawy z rokiem poprzednim. Liczba zamówień w 2022 r. przekroczyła liczbę notowaną przez trzy ostatnie lata, co wskazuje na znaczne ożywienie popytu na nowe samoloty. Obecne szacunki dotyczące ładunków lotniczych w zeszłym roku odzwierciedlają poziomy z 2021 r., ale nadal wykazuje się marginalny wzrost w porównaniu z poziomem sprzed pandemii. ICAO zakłada, że tempo wzrostu przewozów towarowych w transporcie lotniczym będzie niższy w 2023 r., biorąc pod uwagę spowolnienie globalnego wzrostu gospodarczego, chociaż długoterminowy wzrost przewozów lotniczych pozostaje zgodny z wcześniej szacowaną tendencją wykazującą na silny długoterminowy wzrost przewozów cargo.

Patrząc dalej w przyszłość, po trzech kolejnych latach strat linie lotnicze powrócą w ostatnim kwartale br. do rentowności operacyjnej. Oczekuje się, że popyt pasażerów na podróże lotnicze w przyszłym roku będzie jeszcze większy. ICAO prognozuje, że wzrost wyniesie około o cztery proc. w porównaniu z rekordowym dla branży 2019 r. Pod względem skumulowanej rocznej stopy wzrostu (ang. compound annual growth rate, CAGR) przekłada się to na wzrost o 0,7 proc. w okresie 2019-2024. Przewidywane dalsze ożywienie i wzrost w świecie lotnictwa cywilnego wiąże się z zastrzeżeniem, że zagrożenia dla międzynarodowego transportu lotniczego nie eskalują w stosunku do obecnego poziomu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Praga: Wrzesień zdominowany przez Londyn i włoskie destynacje

Infrastruktura i lotniska

Praga: Wrzesień zdominowany przez Londyn i włoskie destynacje

Rafał Dybiński 29 października 2024

Embraer w Q3 z dużymi wzrostami portfela zamówień i dostaw

Biznes i przemysł

Amsterdam: Wrzesień lepszy niż przed rokiem i wzrost cargo

Infrastruktura i lotniska

Amsterdam: Wrzesień lepszy niż przed rokiem i wzrost cargo

Rafał Dybiński 23 października 2024

Zobacz również:

Uczelnia Łazarskiego oficjalnym partnerem ICAO

Biznes i przemysł

Uczelnia Łazarskiego oficjalnym partnerem ICAO

Uczelnia Łazarskiego 16 września 2024

Nowe umowy lotnicze Polski z państwami afrykańskimi

Biznes i przemysł

Nowe umowy lotnicze Polski z państwami afrykańskimi

Mateusz Kieruzal/inf. pras. ULC 23 grudnia 2023

ICAO: 193 kraje za zerową emisją CO2 w 2050 r. Zobowiązanie niewiążące

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Praga: Wrzesień zdominowany przez Londyn i włoskie destynacje

Infrastruktura i lotniska

Praga: Wrzesień zdominowany przez Londyn i włoskie destynacje

Rafał Dybiński 29 października 2024

Embraer w Q3 z dużymi wzrostami portfela zamówień i dostaw

Biznes i przemysł

Amsterdam: Wrzesień lepszy niż przed rokiem i wzrost cargo

Infrastruktura i lotniska

Amsterdam: Wrzesień lepszy niż przed rokiem i wzrost cargo

Rafał Dybiński 23 października 2024

Zobacz również:

Uczelnia Łazarskiego oficjalnym partnerem ICAO

Biznes i przemysł

Uczelnia Łazarskiego oficjalnym partnerem ICAO

Uczelnia Łazarskiego 16 września 2024

Nowe umowy lotnicze Polski z państwami afrykańskimi

Biznes i przemysł

Nowe umowy lotnicze Polski z państwami afrykańskimi

Mateusz Kieruzal/inf. pras. ULC 23 grudnia 2023

ICAO: 193 kraje za zerową emisją CO2 w 2050 r. Zobowiązanie niewiążące

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5