Linie lotnicze Icelandair obsłużą latem 2021 roku 22 europejskie destynacje i dziesięć w Ameryce Północnej. Skandynawski przewoźnik uruchomi nową trasę z Rejkiawiku na hiszpańską Teneryfę.
Narodowe linie lotnicze Islandii, których oferowanie osiągnie latem przyszłego roku poziom najwyżej 30 proc. tego z 2019 roku, zastrzegają sobie elastyczność do wprowadzenia szybkich korekt rozkładów rejsów w przypadku kolejnych zakłóceń z powodu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i pojawiających się ograniczeń w podróżach międzynarodowych.
Przed kryzysem wywołanym wirusem COVID-19 najbardziej ruchliwą trasą była do Kopenhagi, dokąd odleciało w sumie 224 820 podróżnych w 2019 roku. Do portu Londyn-Heathrow z Islandii przemieściło się wówczas 158 965 pasażerów, a 147 822 do lotniska im. Charlesa de Gaulle'a w Paryżu. Tuż za podium znalazł się Amsterdam (136 198), a sześciocyfrowe liczby odnotowano również w połączeniach do Bostonu (142 432), nowojorskiego portu JFK (109 419), Sztokholmu (106 967) oraz do Oslo, które przyjęło 104 615 podróżnych przylatujących z Wyspy Gejzerów.
Skandynawski przewoźnik będzie w przyszłym roku latać na Starym Kontynencie z Rejkiawiku do Alicante, Amsterdamu, Bergen, Berlina, Billund, Brukseli, Kopenhagi, Dublina, Frankfurtu, Genewy, Glasgow, Hamburga, Helsinek, Londynu, Madrytu, Manchesteru, Mediolanu, Monachium, Oslo, Paryża, Sztokholmu, Zurychu i na wspomnianą wyżej hiszpańską Teneryfę na Wyspach Kanaryjskich.
Wśród transatlantyckich tras pasażerowie będą mogli wybrać rejsy do Bostonu, Chicago, Denver, Minneapolis, Montrealu, Nowego Jorku, Seattle, Toronto, Vancouver i Waszyngtonu. – Pomimo trudnych warunków wynikających z pandemii, ważne jest, aby patrzeć w przyszłość i być dobrze przygotowanym do działania, gdy tylko sytuacja na świecie się poprawi. Odzwierciedla to nasz letni harmonogram na 2021 rok – podkreślił Bogi Nils Bogason, prezes Icelandair.
– Skupiamy się na zapewnieniu efektywnych usług lotniczych do i z Islandii, a także atrakcyjnych opcji przez Atlantyk. Dzięki dobremu planowaniu i elastycznej sieci tras jesteśmy w dobrej pozycji do szybkiego rozwoju, gdy tylko rynki ponownie się otworzą – podsumował Bogi Nils Bogason.
Narodowe linie lotnicze Islandii zostały założone w 1937 roku. Pierwsze samoloty pojawiły się na Wyspie Gejzerów osiemnaście lat wcześniej. Główna baza przewoźnika początkowo działała w Akureyri na północy kraju, ale od 1943 roku mieści się już w stołecznym Rejkiawiku. Celem pierwszych międzynarodowych rejsów była Dania. Później pojawiły się również połączenia za Atlantyk, w tym do Kanady. Flota składa się z 37 maszyn: dziewięciu boeingów B737 MAX, 25 B757-200ER, dwóch B757-300ER oraz czterech B767-300ER, które obsługiwały przed wybuchem pandemii 48 destynacji.