W ostatnim tygodniu Icelandair zaprezentował zdjęcia swojego pierwszego airbusa A321LR, który niebawem dołączy do floty islandzkiego przewoźnika. Przyszły nabytek zakończył montaż końcowy i otrzymał barwy Icelandair. Obecnie A321LR oczekuje w Hamburgu na instalację silników i wnętrza kabiny pasażerskiej.
Pierwszy A321LR jaki zostanie dostarczony do linii, to maszyna o oznaczeniu MSN 12213 i rejestracji TF-IAA, która jest leasingowana od firmy SMBC. Samolot będzie napędzany dwoma silnikami Pratt & Whitney PW1133G-JM. Na pokład maszyna zabierze 187 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 22 w klasie biznes oraz 165 w ekonomicznej. Dla porównania, samoloty B757-200 Icelandair zabierają 183 pasażerów, podczas gdy 737 MAX 8 i MAX 9 mogą pomieścić odpowiednio 160 i 178 pasażerów.
- Przybycie nowego członka floty wymaga wiele pracy - zwłaszcza, gdy jest to pierwszy Airbus, który dołączy do naszej floty! TF-IAA opuścił lakiernię Airbusa w Hamburgu w nowych barwach Icelandair. Następny etap to instalacja silników i foteli. Odbierzemy samolot w listopadzie tego roku i cieszymy się, że do lata 2025 r. będziemy mogli powitać w naszej flocie cztery nowe A321LR - można przeczytać we wpisie Icelandair na portalu Facebook.
Icelandair nowym klientem AirbusaDzięki ubiegłorocznej umowie z Airbusem, Icelandair zakończy proces wymiany boeingów B757-200 i B757-300.
Icelandair potwierdziły wtedy zakup 13 airbusów A321XLR z prawem do zamówienia dodatkowych 12 maszyn tego typu. Linia planuje jednak rozpocząć eksploatację samolotów Airbusa już w 2025 r. czterema A321LR. Islandzka linia podkreśla, że w kolejnych latach można spodziewać się dalszych uzupełnień floty o maszyny Airbusa.
Uzgodniona cena zakupu 13 A321XLR jest na razie poufna, a finansowanie samolotów nie zostało jeszcze określone. Jak podkreślił przewoźnik zbada on możliwości finansowania bliżej terminu planowanych dostaw, które rozpoczną się w 2029 r.
Samoloty A321XLR i A321LR należą do rodziny wąskokadłubowych samolotów z rodziny A320neo, które zapewniają doskonały zasięg, wydajność paliwową i niższą emisję dwutlenku węgla. Wdrożenie samolotu zmniejszy koszty operacyjne, będzie dalej wspierać cele zrównoważonego rozwoju Icelandair i zaoferuje wyjątkowy komfort pasażerom dzięki nowoczesnej konstrukcji samolotu i jego unikalnym cechom.
Flota IcelandairBoeingi B757, B767 i B737 MAX będą nadal trzonem floty Icelandair w nadchodzących latach. Linia ma udaną współpracę z Boeingiem od dziesięcioleci, a samoloty te były kluczem do sukcesu Icelandair w przeszłości. Do 2025 r. przewoźnik będzie w pełni korzystać tylko z floty amerykańskiego producenta, ale po pierwszych dostawach A321LR spółka będzie eksploatować flotę mieszaną złożoną z samolotów Airbusa i Boeinga.
Obecnie flota linii składa się z 46 samolotów: 17 boeingów B737 MAX 8, czterech B737 MAX 9, 12 B757-200, dwóch B757-300, dwóch B767-300F, trzech B767-300ER, trzech De Havillandów Canada Dash 8-200 oraz trzech Dash 8-400. Przewoźnik oczekuje na dostawę 18 samolotów: 13 airbusów A321XLR, czterech A321LR oraz jednego boeinga B737 MAX 8.