Linie lotnicze Global Airlines odkładają swój debiut na 2025 rok - donosi serwis "FlightGlobal". Niewykluczone, że airbusy A380 w malowaniu nowego przewoźnika pojawią się na niebie jeszcze później. Pierwotnie inauguracja planowana była na bieżący rok.
Super Jumbo w charakterystycznych barwach brytyjskiego startupu mają na początku latać z portu Londyn-Gatwick do nowojorskiego JFK oraz do Los Angeles. To będą
dwie pierwsze trasy nowego przewoźnika.
Czy tak będzie? Na razie pracownicy brytyjskiego startupu przeprowadzają niezbędne zabiegi konserwacyjne, aby największy samolot pasażerski globu był przygotowany do służby z pierwszymi klientami. Sprowadzony wiosną z Kalifornii do Szkocji dwupokładowy gigant na lotnisku Glasgow-Prestwick zyskuje aktualnie przyszłe barwy nowego przewoźnika. Jego zarządzający przekonują ponadto, że postępują plany renowacji wnętrza czterosilnikowca, a niebawem rozpocznie się kolejna rekrutacja na "wyższe stanowiska". Światło dzienne ujrzał również projekt uniformów personelu pokładowego.
Global Airlines założył w 2021 roku przedsiębiorca James Asquith, który sam siebie określa jako pasjonata podróżowania. Zanm skończył 24 lata odwiedził już bowiem 196 krajów na świecie i jak podkreślono na oficjalnej stronie nowego przewoźnika "wie już co nieco o komercyjnym lotnictwie i oferowanych usługach".
Asquith pragnie, aby latanie odrzutowcami Global Airlines było "magicznym przeżyciem" i dlatego skupia wokół siebie "wielonarodowy zespół ekspertów branży lotniczej", którzy pomogą w przyszłości pasażerom "relaksować się podróżą".
– Zrewolucjonizujemy loty komercyjne. Wszyscy cierpieliśmy zbyt długo z powodu długich kolejek do kontroli bezpieczeństwa, opóźnionych lotów, zagubionego bagażu, niesmacznego jedzenia i ciągłej złej obsługi klienta. Global Airlines zaoferują szybką ulgę w bólach związanych z komercyjnymi podróżami lotniczymi. Wniesiemy radość z każdej interakcji oraz wzbudzimy zachwyt w każdym punkcie kontaktu. Weźcie głęboki oddech i witajcie na pokładzie! – zachęca Asquith, planujący powiększenie w 2024 roku floty składającej się w założeniu z wyłącznie dwupokładowych airbusów A380.
Dlaczego zdecydowano się akurat na Super Jumbo? – Nie ma drugiego takiego samolotu na świecie i żadne inne doświadczenie w podróżowaniu nie może się z tym równać. A380 to nowoczesna ikona i jest uwielbiany zarówno przez pasażerów, jak i również przez załogę oraz pilotów – podkreśla Asquith.