Indonezyjski tani przewoźnik Citilink uruchomi pierwszą europejską trasę do Frankfurtu w Niemczech, począwszy od 2 czerwca 2020 r. Linia lotnicza z Dżakarty zainauguruje również swoją pierwszą trasę do Japonii.
A330-900neo przejmuje dwie nowe trasy
Loty między międzynarodowym lotniskiem Soekarno-Hatta (CGK) a lotniskiem we Frankfurcie nad Menem (FRA) będą realizowane cztery razy w tygodniu na pokładach samolotów Airbus A330-900neo.
Samolot odlatywać będzie z międzynarodowego lotniska Denpasar Rai (DPS) o 20:20, przylatując na międzynarodowe lotnisko Dżakarta Soekarno-Hatta (CGK) o 21:15. Po przyjęciu większej liczby pasażerów samolot odleci z Dżakarty o 21:15 i przyleci na lotnisko we Frankfurcie nad Menem (FRA) o 08:15.
Lot powrotny realizowany będzie z Frankfurtu o 15:15 z międzylądowaniem w Dżakarcie o 09:35. Samolot będzie następnie leciał na Bali, odlatując z Dżakarty o 11:05 i przylatując na Bali o 14:00.
Loty realizowane raz dziennie między lotniskiem w Dżakarcie a międzynarodowym lotniskiem Narita (NRT) rozpoczną się 2 maja 2020 r. Odlot z Dżakarty zaplanowano na 06:15, by przylecieć do Tokio o 15:25. Lot powrotny z Tokio zaplanowano na 17:25, by dotrzeć do Dżakarty o 23:20. Citilink wyrusza na podbój
Tania jednostka zależna Garuda Indonesia zdecydowała się wejść na rynek europejski po tym, jak spółka macierzysta Garuda Indonesia zadeklarowała, że ze względu na historyczne powiązania skoncentruje się na swoich lotach do Amsterdamu Schiphol (AMS).
Przed rozpoczęciem swoich nowych połączeń do Frankfurtu i Tokio Citilink obsługiwał Jeddah w Arabii Saudyjskiej z cotygodniowymi lotami i dwiema trasami do Australii z Denpasar do Melbourne i Perth. Citilink planuje także rozpoczęcie lotów z Dżakarty na lotnisko Coolangatta (OOL) na Gold Coast w Australii od przyszłego miesiąca.
Chociaż trasy do Australii są stosunkowo krótkie, co pozwala Citilink na obsługę ich na pokładzie A320neo, Europa i Japonia będą wymagać korzystania z jej samolotów szerokokadłubowych, A330-900neo.
Citilink, założona w 2001 r. jako spółka wydzielona przez narodowego przewoźnika Garuda Indonesia, miała być tanią linią lotniczą latającą na trasach krajowych w Indonezji. Z imponującym wzrostem i nowymi samolotami, Garuda Indonesia zdecydowała się pozwolić linii lotniczej pójść własną drogą z ekscytującą nową kolorystyką i brandingiem.
Dzisiaj Citilink obsługuje imponującą flotę siedmiu ATR 42/72, 41 Airbusów A320-200, 10 Airbusów A320ne oraz samotnego Boeinga 737-500 i oczywiście dwóch nowych A330-900neo, które chce przeznaczyć na trasy do Frankfurtu i Tokio.
W spadku po WOW Air
Citilink zdołał przejąć tanio dwa Airbusy A330neo po tym, jak islandzka linia lotnicza WOW Air upadła w marcu 2019 r. Jeden z dwóch nowych szerokokadłubów został dostarczony do Citilink w grudniu ubiegłego roku, a drugi w styczniu.
Zgodnie z modelem biznesowym indonezyjski przewoźnik zdecydował się zachować konfigurację 42 miejsc ekonomicznych klasy premium WOW Air i 323 miejsc w standardzie ekonomicznym.
Zdecydowanie się na lot do Frankfurtu zamiast Londynu wydaje się nieco zagadkowe, biorąc pod uwagę, że Garuda Indonesia postanowił skoncentrować się na Schiphol.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.