Linie IndiGo rozważają zakup samolotów szerokokadłubowych, co dałoby największemu przewoźnikowi niskokosztowemu w Azji większy zasięg międzynarodowy i zaostrzyłoby konkurencję z Air India. Wybór prawdopodobnie padnie na airbusy A350 - donosi Bloomberg News powołując się na osoby zaznajomione ze sprawą.
Według najnowszych informacji indyjskie linie nadal rozważają kilka opcji, a najbardziej prawdopodobnym wyborem jest zamówienie około 30 airbusów A350, powiedziały Bloombergowi osoby, które prosiły o anonimowość. Decyzja może zostać ogłoszona w ciągu najbliższych kilku tygodni. Jednak informatorzy ostrzegają, że linia może jeszcze zmienić zdanie co do terminu i całkowitej liczby samolotów.
IndiGo wielokrotnie zastanawiało się nad wprowadzeniem lotów długodystansowych, aby wykorzystać rosnącą liczbę zamożnych obywateli Indii latających międzynarodowo do Wielkiej Brytanii oraz innych europejskich krajów. Niskokosztowy przewoźnik użytkuje obecnie dwa boeingi B777-300ER dzierżawione od Turkish Airlines, co daje mu możliwość sprawdzenia lotów na tego typu samolotach. Póki co przedstawiciele IndiGo i Airbusa odmówili Bloombergowi komentarza w tej sprawie.
Podkreślić należy, że rozszerzenie działalności o operacje długodystansowe nie jest pozbawione dużego ryzyka dla niskokosztowych przewoźników. W przeszłości przewoźnicy tacy jak Norwegian Air Shuttle, AirAsia X i WOW Air mieli duże trudności z takim modelem biznesowym.
Warto dodać, że linia jest już jednym z największych klientów Airbusa po złożeniu latem ubiegłego roku, podczas Paris Air Show 2023, rekordowego zamówienia na
500 samolotów z rodziny A320neo. Ostatnia umowa zwiększa łączną liczbę samolotów Airbusa zamówionych przez IndiGo do 1330. Umacnia również pozycję IndiGo jako największego na świecie nabywcy samolotów z rodziny A320. Zamówienie to jest rekordowe w kategorii największej indywidualnej umowy zakupowej w historii lotnictwa pasażerskiego.
Flota IndiGoZałożona w 2005 r. linia IndiGo obsługuje obecnie ponad 2 tys. lotów dziennie do 118 miejsc docelowych. W 2023 r. stała się jedną z zaledwie kilku linii lotniczych, które przewożą ponad 100 milionów pasażerów rocznie, a liczbę tę planuje podwoić do końca dekady.
Obecna flota przewoźnika składa się z 367 samolotów: 45 ATR-ów 72-600, 31 A320ceo, 192 A320neo, trzech A321F, 94 A321neo oraz dwóch boeingów B777-300ER. Przewoźnik oczekuje na dostawę aż 945 samolotów: pięciu ATR-ów 72-600, 262 airbusów A320neo, 608 A321neo, 69 A321XLR, jednego A321F oraz jednego boeinga B777-300ER.