Iraqi Airways rozpoczęły w niedzielę (6 listopada) komercyjne loty airbusem A220-300. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, ze nastąpiło to aż 10 miesięcy po odebraniu pierwszego z samolotów tego typu.
Samolot o rejestracji YI-ARE i numerze seryjnym MSN 55136 wykonał tego dnia pierwszy lot komercyjny z Bagdadu do Kairu i według danych Flightradar24 w ciągu ostatnich kilku dni pojawił się również w rejsie do Ammanu i Bejrutu. Siostrzana maszyna o rejestracji YI-ARF i numerze seryjnym MSN 55145 zadebiutowała w lotach komercyjnych dwa dni później 8 listopada br.
Linia póki co nie wyjaśniła opóźnienia we wprowadzeniu samolotu na siatkę połączeń. Iraqi Airways zamówiły łącznie pięć airbusów A220-300. Pozostałe trzy samoloty mają dotrzeć do Bagdadu "w ciągu najbliższych miesięcy".
Najnowocześniejszy samolot we flocie
Dzięki A220, Iraqi Airways skorzystają z wyjątkowych osiągów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych samolotu. Jak informują irackie linie, nowe A220-300 zabierają na pokład 132 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 12 w klasie biznes (2-2) oraz 120 w ekonomicznej (3-2). Warto dodać, że każdy fotel jest wyposażony w porty USB typu A i C, a wszyscy pasażerowie będą mogli korzystać z dostępu do Wi-Fi na swoich osobistych urządzeniach. Ten najnowocześniejszy samolot będzie stanowił integralną część planu odnowy i modernizacji floty irackich linii.
Flota Iraqi Airways
Flota irackiej linii składa się obecnie z 31 samolotów: dwóch airbusów A220-300, trzech A320, dwóch A321, jednego A330-200, 14 boeingów B737-800, dwóch B747-400ER, jednego B777-200ER oraz sześciu maszyn Mitsubishi CRJ-900. Przewoźnik oczekuje na dostawę 29 samolotów: trzech airbusów A220-300, 16 boeingów B737 MAX 8 oraz 10 B787-8.