ITA Airways i airBaltic rozpoczynają współpracę w ramach code-share (współpraca linii lotniczych polegająca na przewozie przez jedną linię lotniczą pasażerów posiadających bilety wystawione przez inne linie lotnicze), która otworzy nowe i szersze możliwości podróżowania. Klienci airBaltic skorzystają z wygodnego dostępu do nowych miast we Włoszech. Jednocześnie pasażerowie ITA Airways mogą teraz kupować bilety na bezpośrednie loty do Rygi.
AirBaltic rozszerzy sieć połączeń, umieszczając swój kod lotniczy „BT” na wybranych lotach do 10 włoskich miast obsługiwanych przez ITA Airways. Pasażerowie łotewskiej linii będą mogli polecieć, jeszcze w obecnie trwającym sezonie zimowym, do Brindisi, Bari, Genui, Palermo, Kalabrii, Katanii, Lamezii Terme, Turynu, Triestu, Wenecji. W sezonie letnim do włoskich kierunków w ramach umowy code-share dołączą Bolonia, Florencja, Neapol oraz Werona.
Kolejny partner następcy AlitaliiITA Airways zaoferuje swoim pasażerom nowe połączenia i zastosuje swój kod „AZ” na rejsach obsługiwanych przez airBaltic między Włochami a Łotwą. Linie posiadające główną bazę na lotnisku w Rydze, a mniejsze w Tallinnie i Wilnie, latają bezpośrednio ze stolicy Łotwy do Rzymu-Fiumicino, Mediolanu-Malpensa oraz Werony.
– Cieszymy się, że możemy dodać ITA Airways jako kolejnego partnera do naszej istniejącej sieci linii lotniczych [w ramach współpracy, od red.] code-share. Nasza silna sieć partnerów umożliwia nam dalszą poprawę łączności państw bałtyckich. Nowe partnerstwo zapewnia dogodne połączenia do istniejących destynacji we Włoszech – powiedział Martin Gauss, dyrektor generalny airBaltic.
Dzięki tej umowie klienci airBaltic i ITA Airways mogą bezproblemowo podróżować do wybranych miejsc docelowych na jednym bilecie, odprawić się w porcie lotniczym wylotu i odebrać, jeśli nadają bagaż rejestrowany, na koniec podróży w porcie docelowym. Loty code-share, które rozpoczną się 2 lutego, są już w powszechnej sprzedaży na stronach internetowych obu linii lotniczych oraz u pośredników. Nowe flagowe włoskie linie lotnicze ITA Airways od początku swojej działalności nawiązały kilka partnerstw code-share, z liniami lotniczymi wchodzącymi w skład sojuszu Skyteam, m.in. Air France-KLM, Delta Air Lines czy Kenya Airways i byłymi partnerami Alitalii, w celu rozszerzenia swojej sieci połączeń. Co ciekawe, airBaltic współpracuje również z kilkoma liniami lotniczymi grupy Lufthansy, która jest potencjalnym nabywcą rodzącej się włoskiej linii lotniczej.
Największy przewoźnik poczty lotniczej w krajach bałtyckich w 2021 rokuŁotewskie linie lotnicze airBaltic informują, że w 2021 roku przewiozły w swojej sieci ponad 640 000 worków z pocztą lotniczą, utrzymując tym samym status największego przewoźnika poczty lotniczej w regionie Morza Bałtyckiego. Łącznie w 2021 roku obsłużono prawie 9 tys. ton ładunków i poczty.
– Zapewniamy najlepszą łączność z i do regionu bałtyckiego, co ma znaczenie nie tylko dla tych, którzy podróżują. Oznacza to również, że możemy zaoferować regularne przewozy ładunków lotniczych, niezbędne do szybkiej i niezawodnej wymiany towarów. W dobie handlu cyfrowego towary konsumpcyjne często docierają drogą lotniczą, podobnie jak artykuły medyczne i inne niezbędne przesyłki. W ubiegłym roku obsłużyliśmy około 6 milionów listów i paczek – powiedział Martin Gauss, dyrektor generalny airBaltic.
Przewoźnik jest największym partnerem eksportowym poczty lotniczej Latvijas Pasts i największym przewoźnikiem poczty lotniczej w krajach bałtyckich. Każda torba poczty lotniczej składa się z listów, mniejszych i większych paczek oraz średnio z 10-15 przesyłek. W 2021 roku linie kontynuowały ekspansję w krajach bałtyckich, uruchamiając 15 nowych tras, w tym
loty do takich miejsc, jak Dubaj czy Teneryfa.
Ogłoszono otwarcie nowej bazy, pierwszej poza Litwą, Łotwą i Estonią, w Tampere w Finlandii.