ITA Airways poinformowały w ostatnich dniach na swoich profilach w mediach społecznościowych, że pierwszy we flocie airbus A350-900 poleci 1 czerwca br. na trasie Rzym Fiumicino - Los Angeles.
Na początku kwietnia Airbus zaprezentował zdjęcia pierwszego airbusa A350-900 dla linii ITA Airways (EI-IFB) tuż po ukończeniu malowania w Tuluzie. Jest to pierwsza maszyna A350XWB w pełnych barwach włoskiego przewoźnika. Natomiast 20 kwietnia w Tuluzie maszyna o reejstracji EI-IFB (MSN 270) wykonała swój pierwszy trzygodzinny lot technicznych w nowych barwach. Według najnowszych informacji samolot będzie posiadał trzyklasową konfigurację pokładu dla 315 pasażerów.
- Pierwszy start Airbusa A350 z lotniska w Tuluzie. Jeszcze tylko chwila, zanim powitamy Cię na pokładzie! Czy zarezerwowałeś już swój lot do Los Angeles 1 czerwca? - napisano w jednym z postów na Facebooku i Twitterze.
Z analizy rozkładów lotów przeprowadzonej przez ch-aviation wynika, że poza Kalifornią, ITA planuje również uruchomić loty A350 z rzymskiego lotniska na następujących trasach:
- Nowy Jork (JFK) - od 1 czerwca raz w tygodniu;
- Buenos Aires - od 2 czerwca pięc rejsów w tygodniu;
- Sao Paulo - od 4 sierpnia dwa razy w tygodniu
- Miami - od 1 października trzy loty tygodniowo
Pod koniec ubiegłego roku przewoźnik wydzierżawił cztery szerokokadłubowe A350-900, które mają zostać dostarczone pod koniec maja i na początku czerwca 2022 r. Choć według najnowszych informacji będzie ich początkowo sześć, a łącznie osiem. Wspomnianych sześć samolotów nie zostało dostarczonych do chińskich linii Tianjin Airlines, Hainan Airlines i Hong Kong Airlines, a ich numery seryjne to: MSN 270, 283, 285, 308, 323, 338.
Flota ITA ITA będzie leasingować łącznie 85 nowych samolotów Airbusa z czego 23 odrzutowce będą to samoloty dalekodystansowe, w tym ultranowoczesne A350-900, oraz 53 samoloty do lotów krótko- i średniodystansowych. Dostawy są rozłożone na lata 2022 - 2027, z czego w 2025 r. linia planuje posiadać 70 proc. floty opartej o nowe samoloty. Dostawy dokładnie rozpoczną się w drugim kwartale br., rozpoczynając tym samym proces rozbudowy i konwersji początkowej floty ITA w której w skład wchodzi 58 samolotów, odziedziczonych po Alitalii: 18 A319, 31 A320, osiem A330-200 oraz jeden embraer E190. Przewoźnik czeka na dostawę 86 samolotów: siedmiu A220-100, 15 A220-300, 19 A320neo, 20 A321neo, 15 A330-900neo, ośmiu A350-900 oraz jednego embraera E190.