Linie lotnicze ITA Airways planują do 2025 roku obsługiwać 74 miejsc docelowych na 89 trasach. Nowy narodowy przewoźnik Włoch zastąpił 15 października Alitalię.
ITA Airways w pierwszej fazie działalności dolecą do 44 destynacji, realizując przy tym 59 połączeń. Sieć
linii lotniczych z Półwyspu Apenińskiego powiększy się do 58 miejsc docelowych i 74 tras w 2022 roku.
Oprócz regularnych rejsów ITA Airways oferują również loty czarterowe. Pierwszy z nich przewiózł piłkarzy Interu Mediolan z portu Malpensa do stołecznego lotniska Fiumicino na sobotnie spotkanie z Lazio Rzym.
– To dopiero pierwsze kroki w ambitnym projekcie. Pragniemy stworzyć linie lotnicze, które połączą nasz kraj ze światem – przekonuje Fabio Lazzerini, prezes ITA Airways.
Nowy narodowy przewoźnik Włoch według serwisu OAG Schedules Analyser w bieżącym tygodniu obsługuje 35 miejsc docelowych. Szesnaście z nich to krajowe (pierwsza mapka poniżej), a dziewiętnaście to międzynarodowe (druga mapka poniżej).
ITA Airways realizują w sumie w tym tygodniu 22 trasy krajowe i 26 międzynarodowych, oferując 233 tys. miejsc na pokładach swoich samolotów. 29,1 proc. przypada na główny węzeł przewoźnika, jakim jest stołeczne lotnisko Fiumicino. Z kolei 27,4 proc. dotyczy portu Mediolan -Linate. Podium w tym zestawieniu zamyka Katania z miejscami na poziomie 5,6 proc.
Analizując inauguracyjną sieć połączeń ITA Airways wśród dziesięciu najlepszych tras pod względem oferowania nie ma żadnej międzynarodowej. Największym zainteresowaniem cieszą się rejsy między krajowymi lotniskami Fiumicino i Linate. Najlepszym połączeniem zagranicznym są na razie loty między portem Linate i paryskim Orly. W porównaniu z operacjami Alitalii w tym samym tygodniu 2019 roku oferowanie jest mniejsze o 54 proc.
Były narodowy przewoźnik Włoch obsługiwał jednak wówczas aż 73 kierunki oraz 111 tras.
ITA Airways rozpoczęły działalność z flotą 52 samolotów. Ponad połowa, bowiem 27 z nich, to airbusy A320. Poza tym nowy narodowy przewoźnik Włoch wykorzystuje osiemnaście odrzutowców A319 i siedem szerokokadłubowych A330. Flota linii lotniczych z Półwyspu Apenińskiego wzrośnie do 78 samolotów w 2022 roku, a za cztery lata ma ich być 105.