Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

ITA Airways. Pozytywne wyniki za I połrocze i tęsknota za Alitalią

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
28-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
ITA Airways. Pozytywne wyniki za I połrocze i tęsknota za Alitalią
Grafika ITA Airways
Ożywiona poprawą wyników operacyjnych w pierwszej połowie tego roku, włoska linia ITA Airways, która niebawem oficjalnie wejdzie w skład Lufthansa Group, ujawniła wczoraj (27 września) plany wykorzystania nazwy Alitalia w ramach przyszłej strategii swojej marki.

ITA Airways przedstawiła swoje wyniki finansowe za I półrocze 2024 r. podczas specjalnego wydarzenia medialnego w swoich nowych biurach w Mediolanie. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele całego zarządu przewoźnika jak i programu lojalnościowego Volare. Kluczowe tematy obejmowały aktualizacje dotyczące działalności firmy w Mediolanie i wzmocnienie marki Alitalia.

Wyniki za I połowę 2024 r.

Wśród kluczowych wskaźników za ten okres, spółka odnotowała przychody w wysokości 1,4 mld euro (+300 mln euro w porównaniu z I połową 2023 r.), EBITDA w wysokości +62 mln euro (poprawa o 130 mln euro w porównaniu z ubiegłym rokiem) i rezerwy gotówkowe w wysokości 393 mln euro (+31 mln euro w porównaniu z 30 czerwca 2023 r.). ITA nie ujawniła jednak wyniku netto za pierwszą połowę roku.

Pozytywny trend widoczny w 2023 r. utrzymywał się przez pierwsze sześć miesięcy 2024 r., ze średnim współczynnikiem wypełnienia pokładu (load factor) wynoszącym 79 proc., o 2 punkty procentowe wyższym niż w tym samym okresie w 2023 r. ITA Airways przetransportowały ponad 8,3 miliona pasażerów, co oznacza poprawę o 26 proc. w porównaniu z pierwszą połową ubiegłego roku i generuje o 33 proc. wyższe przychody w porównaniu z 2023 r. W pierwszych sześciu miesiącach roku odnotowano również wskaźnik regularności na poziomie 99,84 proc.i wskaźnik punktualności na poziomie 78,1 proc.

Mediolan w centrum strategii

Jako dowód centralnej roli Mediolanu i lotniska Linate w swojej strategii, firma zaprezentowała również nowe biura w tym mieście, przeznaczone dla pracowników programu Volare i działu sprzedaży ITA Airways. Nowe przestrzenie o powierzchni 540 m2 z 58 stanowiskami pracy w jednym z najnowocześniejszych i najbardziej kultowych budynków Mediolanu, WPP Tower, pokazują jeden z kluczowych filarów firmy: zrównoważony rozwój. Biura uzyskały certyfikat Leed Gold (certyfikat Leed Gold oznacza, że budynek wyróżnia się zrównoważonym projektem i działaniem, zdobywając ponad 60 proc. punktów LEED), są wyposażone w system SIEMENS BMS i otrzymały certyfikat APE A1.

O tym, że linia będzie się koncentrować na lotnisku Linate informowaliśmy w artykule „Po 75 latach ITA Airways opuści mediolańskie lotnisko Malpensa”. Przewoźnik potwierdza te plany mówiąc, że lotnisko to jest kluczowym centrum dla podróży służbowych. Dlatego ITA ogłosiła plany renowacji i rozbudowy swojego saloniku biznesowego na lotnisku Linate, zwiększając jego przepustowość do 400-450 pasażerów dziennie.

- Dane z zatwierdzonego półrocznego raportu potwierdzają proces wzrostu, który trwa już od ubiegłego roku, a wyniki są lepsze niż w pierwszych sześciu miesiącach 2023 r. Cieszymy się również z otwarcia naszych nowych biur w Mediolanie, co podkreśla ogromną wagę, jaką spółka przywiązuje do miasta i lotniska Linate, gdzie w przyszłym roku odnowimy nasz salonik biznesowy. Na koniec z dumą zaprezentowaliśmy projekt wzmocnienia naszej identyfikacji marką Alitalia, która uzupełni nasze logo, aby wzmocnić jej wartości w transporcie lotniczym, które są znane i uznawane na całym świecie - powiedział Antonino Turicchi, prezes ITA Airways.

Wzmocnienie identyfikacji czyli tęsknota za marką Alitalia

Przy zmianie marki można się było wręcz założyć o to, że rozłąka z nazwą Alitalia nie będzie zbyt długa. Jest to dość zrozumiały ruch, ponieważ nazwa Alitalia była bardzo rozpoznawalna na całym świecie i w samych Włoszech. Tu warto wspomnieć, że ITA Airways, która została założona jako następca Alitalii trzy lata temu, przejęła markę swojego poprzednika jako część aktywów.

Teraz linia ujawniła, że identyfikacja wizualna ITA zostanie wzbogacona o historyczny element, który „oddaje hołd zarówno krajowi, jak i dziedzictwu lotniczemu”: ITA Airways - Inspired by Alitalia (ITA Airways - Inspirowane Alitalią). Jak informuje włoski przewoźnik, począwszy od końca tego roku nowe logo pojawi się w wybranych strategicznych miejscach dla linii (prawdopodobnie biura, kampanie reklamowe i samoloty), ponieważ „Alitalia, dzięki swojej pionierskiej doskonałości w transporcie lotniczym i roli niezwykłego ambasadora Made in Italy na całym świecie, zainspirowała wartości nowej ITA Airways”.

Warto także dodać, że grupa Lufthansy uzyskała warunkową zgodę Komisji Europejskiej na przejęcie 41 proc. udziałów w ITA, na mocy których będzie działać jako część grupy. Lufthansa ma nadzieję sfinalizować transakcję do końca tego roku. Wcześniej w tym miesiącu włoska linia uzyskała 240 mln dolarów amerykańskich prywatnego finansowania kredytowego od AIP Capital.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Biznes i przemysł

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Mateusz Kieruzal 03 kwietnia 2024

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Biznes i przemysł

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Mateusz Kieruzal 19 maja 2023

Zobacz również:

Włoskie ITA Airways pozyskały 240 mln dolarów finansowania

Pasażer i linie lotnicze

Włoskie ITA Airways pozyskały 240 mln dolarów finansowania

Piotr Bożyk 06 września 2024

KE: Lufthansa z pozwoleniem na przejęcie ITA

Biznes i przemysł

KE: Lufthansa z pozwoleniem na przejęcie ITA

Mateusz Kieruzal 04 lipca 2024

ITA Airways jak Alitalia. Kolejny rok, kolejna strata

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Biznes i przemysł

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Mateusz Kieruzal 03 kwietnia 2024

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Biznes i przemysł

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Mateusz Kieruzal 19 maja 2023

Zobacz również:

Włoskie ITA Airways pozyskały 240 mln dolarów finansowania

Pasażer i linie lotnicze

Włoskie ITA Airways pozyskały 240 mln dolarów finansowania

Piotr Bożyk 06 września 2024

KE: Lufthansa z pozwoleniem na przejęcie ITA

Biznes i przemysł

KE: Lufthansa z pozwoleniem na przejęcie ITA

Mateusz Kieruzal 04 lipca 2024

ITA Airways jak Alitalia. Kolejny rok, kolejna strata

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5