ITA Airways rozszerzyły ofertę intermodalną i rozpoczęły sprzedaż biletów kolejowych Deutsche Bahn. Po wylądowaniu we Frankfurcie nad Menem pasażerowie rejsów włoskich linii lotniczych z Mediolanu-Linate i Rzymu-Fiumicino będą mogli przesiąść się na pociąg i pojechać do innych miast w Niemczech bądź Szwajcarii.
Włochy to szczególnie dochodowy rynek w Europie; jednak przewoźnikowi oferującemu pełen zakres usług nie jest łatwo działać wydajnie. Chociaż różne przeszkody utrudniały Alitalii sukces, nie można zaprzeczyć, że cechy jej rodzimego rynku przyczyniły się do jeszcze większego skomplikowania sprawy. Strategia lotnicza zdefiniowała kiedyś Włochy jako kraj praktycznie podzielony na dwie odrębne rzeczywistości: północ, a w szczególności Mediolan, stanowią gospodarcze serce półwyspu, skąd pochodzi większość krajowego produktu krajowego brutto (PKB).
Południe, czyli Mezzogiorno, to stosunkowo biedny obszar, ze średnim dochodem na mieszkańca o ponad połowę niższym niż na północy. W rezultacie strategia jednego hubu skoncentrowana na lotnisku w Rzymie spowodowałaby przeniesienie dużego popytu bogatej Północy na europejskich przewoźników sieciowych, którzy już kierują znaczną część ruchu do swoich europejskich hubów.
Poza aspektem społeczno-ekonomicznym Włochy mają również szczególny kształt geograficzny, charakteryzujący się pasmami górskimi, obszarami pagórkowatymi i jeziorami. Dlatego łączność z głównymi międzynarodowymi portami lotniczymi czasami nie jest bezproblemowa. Opracowując biznesplan na lata 2021-2025, ITA Airways zdawała sobie sprawę z pilnej potrzeby inwestowania w intermodalność Air-Rail i Air-Bus w celu zwiększenia zasięgu swojego głównego hubu – Rzymu i portów w Mediolanie.
ITA Airways nawiązała współpracę ze specjalistą ds. technologii podróży i sprzedaży biletów W2 by GO7, aby zaoferować łączony bilet lotniczy i kolejowy. Umowa umożliwi pasażerom ITA lecącym z Mediolanu-Linate i Rzymu-Fiumicino na lotnisko we Frankfurcie kontynuowanie podróży za pośrednictwem sieci tras Deutsche Bahn do innych miast w Niemczech lub do Szwajcarii.
Kierunkami docelowymi obecnie objętymi ofertą biletów intermodalnych są niemieckie miasta, takie jak Berlin, Brema, Drezno, Düsseldorf, Hamburg, Hanower, Kolonia, Monachium, Munster, Norymberga, Stuttgart. Pociągami Deutsche Bahn ze stacji kolejowej Frankfurt Lotnisko będzie możne pojechać także do szwajcarskiej Bazylei.
Włoski narodowy przewoźnik lotniczy w oświadczeniu stwierdził, że partnerstwo „potwierdza zaangażowanie w intermodalność”. W maju ITA Airways rozpoczęły współpracę intermodalną z Trenitalia. Poszerzanie oferty lotniczo-kolejowej ma na celu zapewnienie „bardziej wydajnych” połączeń między Włochami a Niemcami. Zarząd włoskiego operatora ma nadzieję na dalsze rozszerzanie programu intermodalnego sieci tras docelowych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.