Na początku kwietnia br. AerCap podpisał umowy leasingowe na 10 nowych airbusów A320neo i dwa A330-900neo z włoskimi liniami ITA Airways. Dostawy nowych samolotów rozpoczną się w 2023 r., a zakończą pod koniec 2024 r.
To już trzecia umowa włoskiego przewoźnika na nowe samoloty. Kolejne airbusy powiększą flotę ITA Airways o samoloty nowej generacji i o lepszych parametrach ekologicznych. Wyposażone w najnowsze technologie i najnowocześniejsze kabiny zagwarantują maksymalną wydajność operacyjną dla przewoźnika i najwyższy komfort dla podróżnych ITA Airways.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozszerzenia naszej współpracy z ITA Airways poprzez leasing 12 zaawansowanych technologicznie samolotów airbus A320neo i A330neo. Samoloty te pozwolą ITA Airways na rozszerzenie siatki połączeń, jednocześnie realizując swoje zobowiązanie do utrzymywania przyjaznej dla środowiska, paliwooszczędnej floty. Dziękujemy zespołowi ITA Airways za zaufanie, jakim obdarzył firmę AerCap, i cieszymy się z możliwości budowania partnerstwa przez wiele kolejnych lat - powiedział Peter Anderson, dyrektor handlowy AerCap.
W grudniu 2021 r. ITA Airways oficjalnie potwierdziła porozumienie dotyczące zakupu
28 nowych samolotów: 10 A330-900neo do obsługi lotów dalekodystansowych, siedmiu A220 oraz 11 samolotów A320neo. Linia wyleasinguje także cztery A350-900, z których
pierwszy zostanie dostarczony w czerwcu tego roku.
Oprócz tych 28 samolotów od Airbusa, ITA podpisała umowę leasingową z
ALC na 31 samolotów: 15 A220, dwa A320neo, dziewięć A321neo i pięć A330-900neo z portfela zamówień ALC w Airbusie. Samoloty te będą dostarczane do przewoźnika stopniowo, a pierwsze dostawy planowane są na drugą połowę 2022 r.
- Integracja tych nowych samolotów jest zgodna z planem flotowym naszej firmy. Umowa ta stanowi kolejny krok w naszej strategii budowania nowej, przyjaznej dla środowiska floty z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, które zoptymalizują wydajność, jakość usług i znacząco zmniejszą wpływ na środowisko. ITA Airways stawia najlepszą obsługę klienta w centrum swojej strategii, kładąc duży nacisk na zrównoważony rozwój. Współpraca z AerCap pozwala nam na poprawę efektywności kosztowej w całej naszej flocie - powiedział Francesco Presicce, dyrektor ds. technologii w ITA Airways.
W sumie, ITA będzie leasingować łącznie 74 nowe samoloty Airbusa z czego 21 odrzutowców będą to samoloty dalekodystansowe, w tym ultranowoczesne A350-900, oraz 53 samoloty do lotów krótko- i średniodystansowych. Dostawy są rozłożone na lata 2022 - 2027, z czego w 2025 r. linia planuje posiadać 70 proc. floty opartej o nowe samoloty. Dostawy dokładnie rozpoczną się w drugim kwartale br., rozpoczynając tym samym proces rozbudowy i konwersji początkowej floty ITA (
po Alitalii), składającej się z 57 samolotów: 18 airbusów A319, 31 A320 oraz ośmiu A330-200, na nową generację bardziej wydajnych i przyjaznych dla środowiska samolotów.