Partner serwisu
Prawo i polityka

"Bez Polski nie da się skutecznie i szybko odbudować Ukrainy"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
16-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Port Lotniczy Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

„Rola polskiej branży lotniczej w odbudowie ruchu lotniczego w Ukrainie po zakończeniu działań wojennych”. To główny motyw spotkania zorganizowanego w poniedziałek 16 grudnia 2024 roku w Porcie Lotniczym Wrocław. W dyskusji wzięli udział przedstawiciele polskich portów lotniczych, przewoźnicy, instytucje odpowiedzialne za bezpieczeństwo operacji lotniczych oraz ministerstw zaangażowanych w proces przygotowania gotowości polskiej gospodarki do odbudowy Ukrainy.

Spotkanie otworzył prezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław Karol Przywara, który podkreślił, że miejsce jego organizacji nie jest przypadkowe. – Wrocław to miejsce, gdzie wielu mieszkańców Ukrainy znalazło schronienie w czasie wojny. Wrocławskie lotnisko również bardzo aktywnie uczestniczyło w akcji pomocowej dlatego, kiedy pojawiła się potrzeba zorganizowania wydarzenia, nie wahaliśmy się ani chwili – powiedział prezes wrocławskiego lotniska.

– Transport, logistyka, lotnictwo to będą kluczowe elementy roli Polski w odbudowie Ukrainy. Polska gospodarka jest dobrze przygotowana do wzięcia udziału w tym procesie. Co więcej, bez Polski nie da się skutecznie i szybko Ukrainy odbudować. Dlatego kluczowym zadaniem, jakie przed nami stoi, to znalezienie sposobu, żeby proces odbudowy Ukrainy nie odbył się z pominięciem Polski. To, co podczas tego i kolejnych spotkań wypracujemy, musi dotyczyć całej branży lotniczej, wtedy będziemy mieli pewność, że w pełni wykorzystujemy potencjał, który jest przecież na wysokim poziomie – podkreślił Paweł Kowal, przewodniczący rady ds. współpracy z Ukrainą.

– Bardzo cieszę się, że właściwie cała polska branża lotnicza wzięła udział w tym spotkaniu, to doskonały dowód na to, że wszystkim zależy na jak najszybszym powrocie do stanu sprzed wybuchu wojny. Polska branża lotnicza ma wiedzę, doświadczenie i odpowiednie know-how, żeby pomóc w procesie odbudowy Ukrainy, ale również zadbać o nasze potrzeby, bo nie tylko polski biznes chce wziąć udział w tym procesie – zauważył Maciej Lasek, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. CPK.

Podczas spotkania przedstawiciele polskiej branży lotniczej zaprezentowali pomysły na rolę, jaką mogą pełnić w momencie odbudowywania ruchu lotniczego u naszych wschodnich sąsiadów. Swoimi spostrzeżeniami podzielili się między innymi Polskie Linie Lotnicze LOT, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, CPK, Związek Regionalnych Portów Lotniczych oraz Polski Fundusz Rozwoju. Konkluzje z wydarzenia zostaną opracowane w zbiorcze zestawienie i omówione podczas rozmów dwustronnych polskiego rządu ze stroną ukraińską.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rosjanie chcą latać, a liniom brakuje samolotów

Prawo i polityka

Rosjanie chcą latać, a liniom brakuje samolotów

Mateusz Kieruzal 02 grudnia 2024

Rumunia została 20. członkiem globalnego programu F-35

Prawo i polityka

Rosyjskie linie na skraju bankructwa

Prawo i polityka

Rosyjskie linie na skraju bankructwa

Mateusz Kieruzal 13 listopada 2024

Zobacz również:

Trump „powiewem świeżości” dla lotnictwa

Prawo i polityka

Trump „powiewem świeżości” dla lotnictwa

Mateusz Kieruzal 21 listopada 2024

Przeregulowanie Europy. Branża lotnicza na rozdrożu

Pasażer i linie lotnicze

Przeregulowanie Europy. Branża lotnicza na rozdrożu

Mateusz Kieruzal 01 listopada 2024

Bliski Wschód w ogniu, lotnictwo znów cierpi

Pasażer i linie lotnicze

Bliski Wschód w ogniu, lotnictwo znów cierpi

Mateusz Kieruzal 02 października 2024

Pozostałe z wątku:

Rosjanie chcą latać, a liniom brakuje samolotów

Prawo i polityka

Rosjanie chcą latać, a liniom brakuje samolotów

Mateusz Kieruzal 02 grudnia 2024

Rumunia została 20. członkiem globalnego programu F-35

Prawo i polityka

Rosyjskie linie na skraju bankructwa

Prawo i polityka

Rosyjskie linie na skraju bankructwa

Mateusz Kieruzal 13 listopada 2024

Zobacz również:

Trump „powiewem świeżości” dla lotnictwa

Prawo i polityka

Trump „powiewem świeżości” dla lotnictwa

Mateusz Kieruzal 21 listopada 2024

Przeregulowanie Europy. Branża lotnicza na rozdrożu

Pasażer i linie lotnicze

Przeregulowanie Europy. Branża lotnicza na rozdrożu

Mateusz Kieruzal 01 listopada 2024

Bliski Wschód w ogniu, lotnictwo znów cierpi

Pasażer i linie lotnicze

Bliski Wschód w ogniu, lotnictwo znów cierpi

Mateusz Kieruzal 02 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5