Partner serwisu
Prawo i polityka

Jaki: Chciałbym, żeby z Kartą Warszawiaka można było dojechać na CPK za darmo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ tokfm.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Jaki: Chciałbym, żeby z Kartą Warszawiaka można było dojechać na CPK za darmo
fot. Port Lotniczy Zielona Góra - Babimost
Choć w przypadku Lotniska Chopina klamka praktycznie zapadła, wiceszef MS Patryk Jaki ocenił, że Okęcie mogłoby pozostać jako port lokalny. Polityk w rozmowie z tokfm.pl deklaruje się także jako zdecydowany zwolennik Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Darmowy dojazd do CPK?

Kandydat na prezydenta stolicy w rozmowie z Dominiką Wielowiejską podkreślił, że Lotnisko Chopina nie ma już możliwości rozwojowych:

– Okęcie może zostać, ale tylko jako lotnisko lokalne. Warszawiacy zasługują na lotnisko, które będzie mieć dużo więcej połączeń niż dzisiaj, które będzie miało gęstszą siatkę godzinową połączeń, tak żeby to było komfortowe dla mieszkańców Warszawy, ale też miejsce, gdzie będzie można szybciej dojechać niż na Okęcie – mówił wiceminister sprawiedliwości.

Jednocześnie Patryk Jaki deklaruje, że jeśli wygra wybory w Warszawie, to zapewni darmowy dojazd do CPK. – Chciałbym, żeby z Kartą Warszawiaka można było dojechać na lotnisko za darmo – obiecał kandydat PiS. Zdaje się jednak, że polityk nie konsultował tego z ZTM. – Nie komentujemy tej obietnicy wyborczej, ponieważ nie wiemy, na bazie jakich obliczeń ona powstała. Ewentualne poszerzenie strefy biletowej musi być za każdym razem poprzedzone szczegółowymi badaniami i wyliczeniami – mówi Michał Grobelny, rzecznik prasowy ZTM. 

Pomysł Patryka Jakiego pojawił się chwilę po przyjęciu uchwały zmieniającej zakres obowiązywania biletów warszawiaka. Od września posiadacze Karty Warszawiaka będą mogli bez dopłat – w cenie biletu długookresowego – dojeżdżać do II strefy. Ponadto podwarszawskie gminy będą mogły dopłacać do biletów swoich mieszkańców, którzy dzięki temu mniej zapłacą za przejazd do Warszawy, o czym szerzej można przeczytać w serwisie Transport Publiczny.pl. Co prawda gmina Baranów póki co w II strefie nie jest. Musiałaby najpierw podjąć odpowiednią uchwałę, że chce znaleźć się w II strefie i zapewnić finansowanie dla ewentualnych dopłat do biletów swoich mieszkańców.

Bój o Okęcie

Zamknięcie Lotniska Chopina to także temat podejmowany przez kandydatów różnych ugrupowań na urząd prezydenta Warszawy. Akcję na Twitterze zainaugurował kandydat na prezydenta Warszawy z ramienia Platformy Obywatelskiej i Nowoczesnej, Rafał Trzaskowski. Briefing w sprawie obrony Lotniska Chopina zorganizował Jacek Wojciechowicz, niezależny kandydat i były wiceprezydent Warszawy.

Po otwarciu Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie w 2027 roku, Lotnisko Chopina zostanie zamknięte dla lotów pasażerskich, w tym czarterowych i będzie mogło posłużyć samolotom wojskowym. Maksymalna przepustowość Lotniska Chopina jest szacowana na 24 mln pasażerów rocznie. W roku ubiegłym przez port lotniczy przeszło 13 mln pasażerów. Lotniska nie da się jednak rozbudować, w czym przeszkadza południowa obwodnica Warszawy. 

Centralny Port Komunikacyjny ma być gotowy w roku 2027. Pierwszy terminal jest szacowany na 50 mln pasażerów. Prognozy ULC-u potwierdzają założenia władz o stale rosnącym ruchu lotniczym: do 2035 roku polskie lotniska mają obsługiwać rocznie ponad 94 mln pasażerów, czyli trzy razy więcej niż w roku 2016. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Biedroń (Lewica): Wierzymy w projekt CPK

Infrastruktura i lotniska

Biedroń (Lewica): Wierzymy w projekt CPK

Rafał Dybiński 11 maja 2024

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Infrastruktura i lotniska

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Łukasz Malinowski 10 maja 2024

Odwiedzamy lotnisko biura Foster + Partners, które zaprojektowało CPK

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Infrastruktura i lotniska

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Łukasz Malinowski 10 maja 2024

Klimczak: Projekty CPK i KDP będą kontynuowane

Infrastruktura i lotniska

Wild: Otwarcie CPK w 2028 było realne... na 15-20%

Infrastruktura i lotniska

Wild: Otwarcie CPK w 2028 było realne... na 15-20%

Redakcja/przegląd prasy 16 kwietnia 2024

Pozostałe z wątku:

Biedroń (Lewica): Wierzymy w projekt CPK

Infrastruktura i lotniska

Biedroń (Lewica): Wierzymy w projekt CPK

Rafał Dybiński 11 maja 2024

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Infrastruktura i lotniska

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Łukasz Malinowski 10 maja 2024

Odwiedzamy lotnisko biura Foster + Partners, które zaprojektowało CPK

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Infrastruktura i lotniska

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Łukasz Malinowski 10 maja 2024

Klimczak: Projekty CPK i KDP będą kontynuowane

Infrastruktura i lotniska

Wild: Otwarcie CPK w 2028 było realne... na 15-20%

Infrastruktura i lotniska

Wild: Otwarcie CPK w 2028 było realne... na 15-20%

Redakcja/przegląd prasy 16 kwietnia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5