Jan Pamuła, były już prezes krakowskiego lotniska, zdecydował się na powrót do portu w charakterze członka rady nadzorczej. W czwartek rano (5.05) powołano go na to stanowisko.
Pamuła wraca na lotnisko
O powołaniu Jana Pamuły do rady nadzorczej lotniska w Balicach poinformował na Twitterze Jacek Krupa, marszałek województwa małopolskiego. O tym, że rozpatruje powrót na lotnisko w takim charakterze, wiadomo było właściwie od momentu jego rezygnacji.
Wcześniej Pamuła pełnił funkcje prezesa krakowskiego lotniska przez 8 lat. Zrezygnował z funkcji w kwietniu bieżącego roku, a na prezesa powołano Radosława Włoszka, byłego asystenta Beaty Szydło, gdy ta jeszcze nie była premierem.
O tym, że to właśnie Włoszek przejmie stanowisko prezesa lotniska mówiono już od kilku miesięcy. Gdy w lutym na stanowisko przewodniczącego rady nadzorczej powołano byłego prezesa portu lotniczego Kamila Kamińskiego, sytuacja Pamuły była już przesądzona. Dotychczasowy prezes kojarzony był z Platformą Obywatelską, dlatego zmiana stanowiska była wyłącznie kwestią czasu.
Tuż po odwołaniu Pamuły marszałek Krupa zapowiadał, że będzie prowadził z nim rozmowy i namawiał go do przyjęcia funkcji w radzie nadzorczej. Samorząd województwa posiada w małopolskim porcie blisko 23 proc. udziałó (większość – 76 proc. należy do PP Porty Lotnicze).
Dokonania Pamuły niepodważalne
Dokonania Pamuły w kwestii rozbudowy lotniska w Krakowie są dość oczywiste. W ciągu trzech ostatnich lat na inwestycje lotniskowe przeznaczono tu miliard złotych. W 2011 roku, jako pierwszy powstał łącznik pomiędzy drogą startową a płytą postojową. Jego funkcją było usprawnienie ruchu naziemnego i zwiększenie bezpieczeństwa operacji lotniczych. Zwiększyła się również przepustowość płyty postojowej. W 2013 roku inwestycje objęły drogi kołowania (Alfa, Bravo, Charlie, Delta, Golf i Fokstrot) a prace warte ponad 130 mln zł wykonano w ciągu 2,5 roku pod ruchem.
W latach 2013-2015 wybudowano też całkiem nową część terminalu. Terminal docelowo osiągnie przepustowość przylotową i odlotową na poziomie 1,8 tys. osób w przylotach i 1,8 tys. osób w odlotach. Oznacza to, że w godzinie szczytowej będzie można jednocześnie obsłużyć co najmniej dwa samoloty transatlantyckie.
W bezpośrednim sąsiedztwie terminala powstała stacja kolejowa, oraz parking wielopoziomowy na 1,2 tys. samochodów. Do obu obiektów prowadzi przeszklona kładka, dzięki czemu do terminalu można się stąd dostać tzw. „suchą stopą”.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.