Partner serwisu
Prawo i polityka

Jest wstępny raport po katastrofie Ethiopian Airlines. Piloci postępowali prawidłowo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-04-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Jest wstępny raport po katastrofie Ethiopian Airlines. Piloci postępowali prawidłowo
Twitter
Piloci samolotu pasażerskiego Boeing 737 MAX 8 linii Ethiopian Airlines, który 10 marca rozbił się krótko po starcie z lotniska w Addis Abebie, postępowali zgodnie z procedurami – głoszą wyniki wstępnego raportu przyczyn katastrofy. Dokument został zaprezentowany podczas konferencji prasowej w stolicy Etiopii.

Jak wynika ze wstępnych ustaleń śledczych w sprawie katastrofy B737 MAX Ethiopian Airlines, samolot był zdolny do wykonania lotu, a działania załogi nie wzbudziły żadnych zastrzeżeń. Etiopska minister transportu, Dagmawit Moges, stwierdziła, że piloci wykonali wszystkie czynności, zalecone przez amerykańskiego producenta. Mimo to, załoga nie była w stanie odzyskać kontroli nad maszyną.

Informacje te potwierdziły same linie lotnicze. „Pomimo wykonanej ciężkiej pracy i pełnej zgodności z procedurami awaryjnymi, załoga nie mogła wydobyć samolotu z utrzymującego się lotu nurkowego” – głosi komunikat Ethiopian Airlines na Twitterze. Dyrektor wykonawczy przewoźnika, Tewolde GebreMariam, dodał, że jest dumny z wysokiego poziomu profesjonalizmu pilotów.

Moges zaapelowała do Boeinga, aby ten dokonał przeglądu systemów sterowania samolotem, a władze lotnicze upewniły się, że problem został zlikwidowany, zanim MAX-y powrócą do lotów komercyjnych.

W katastrofie B737 MAX 8 zginęło 157 osób z 30 państw, w tym z Polski. Nowa maszyna, zaledwie cztery miesiące wcześniej odebrana przez producenta, rozbiła się sześć minut po starcie z lotniska. Krótki lot MAX-a był bardzo nierówny. Samolot gwałtownie przyspieszał, po czym równie szybko opadał, tracąc prędkość.

Od początku wątpliwości budziło podobieństwo katastrofy w Etiopii do październikowego tragicznego wypadku MAX-a indonezyjskich linii lotniczych Lion Air. Podejrzewano, że zawinił podsystem MCAS, którego zadaniem było zapobieganie przeciągnięcia samolotu i utrzymanie jego siły nośnej. Równolegle na jaw wychodziły nieprawidłowości, jakich miał dopuścić się Boeing i FAA (Federalna Administracja Lotnictwa) przy wprowadzaniu samolotu na rynek i wydawaniu certyfikatu bezpieczeństwa.

Ostatecznie zadecydowano o uziemieniu wszystkich Boeingów 737 MAX aż do wyjaśnienia sprawy. Korekta systemu bezpieczeństwa w MAX-ach może potrwać jeszcze kilka miesięcy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 07 lutego 2024

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Biznes i przemysł

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Thai Airways potwierdziły zamówienie 45 boeingów B787-9

Pasażer i linie lotnicze

Thai Airways potwierdziły zamówienie 45 boeingów B787-9

Piotr Bożyk 24 lutego 2024

Madagaskar chce lotów Emirates do Dubaju

Pasażer i linie lotnicze

Madagaskar chce lotów Emirates do Dubaju

Mateusz Kieruzal 24 lutego 2024

Thai Airways zamówiły 45 boeingów 787 Dreamliner

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 07 lutego 2024

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Biznes i przemysł

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Thai Airways potwierdziły zamówienie 45 boeingów B787-9

Pasażer i linie lotnicze

Thai Airways potwierdziły zamówienie 45 boeingów B787-9

Piotr Bożyk 24 lutego 2024

Madagaskar chce lotów Emirates do Dubaju

Pasażer i linie lotnicze

Madagaskar chce lotów Emirates do Dubaju

Mateusz Kieruzal 24 lutego 2024

Thai Airways zamówiły 45 boeingów 787 Dreamliner

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5