Nadzwyczajne zgromadzenie wspólników spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin podjęło dziś kluczową decyzję w sprawie podniesienia kapitału firmy. Lotnisko zostanie dokapitalizowane kwotą 50 mln zł przez Województwo Mazowieckie.
We wtorek (12 marca) zostało wznowione spotkanie współwłaścicieli Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin. Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników lotniska wyraziło zgodę na dokonanie podwyższenia kapitału zakładowego o kwotę 50 mln zł. Dokapitalizowanie nastąpi poprzez ustanowienie nowych udziałów, które w całości zostaną objęte przez Województwo Mazowieckie.
– Dzisiejsza decyzja wspólników to wielki krok w kierunku zakończenia
wielomiesięcznego impasu na naszym lotnisku. Mamy nadzieję, że to początek dalszych zmian, które pozwolą wrócić portowi na drogę dynamicznego rozwoju – mówi Leszek Chorzewski, p.o. prezes spółki MPL Warszawa-Modlin. – Dokapitalizowanie portu pozwoli na rozpoczęcie inwestycji, które będą służyć nowym pasażerom, w tym budowę terminalu tymczasowego i nowych płyt postojowych. Pozwoli to zwiększyć przepustowość naszego portu – dodaje Chorzewski.
Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin w okresie styczeń –
luty 2019 r. obsłużył łącznie 463 311 pasażerów, co oznacza wzrost o 3,9 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu w 2018 roku i historycznie najwyższe przewozy w tych dwóch miesiącach od początku działania portu.
Jeden z udziałowców lotniska, PPL, od kilkunastu miesięcy nie wyraża zgody na zaciągnięcie kredytu pod rozbudowę lotniska w Modlinie. Co więcej, nie ma żadnego interesu w tym, żeby Modlin został rozbudowany, gdyż PPL, pod zapasowy port lotniczy dla zapychającego się Chopina, przygotowuje Port Lotniczy w Radomiu.
W połowie lutego gotowość zakupienia udziałów w Modlinie
zadeklarował marszałek Adam Struzik, który następnie napisał w tej sprawie
oficjalny list do prezesa PPL-u, Mariusza Szpikowskiego. Do Województwa Mazowieckiego miałoby również dołączyć miasto stołeczne Warszawa. O sporze pomiędzy lotniskami na Mazowszu i wyścigu o to, który port lotniczy będzie obsługiwał low-costy, obszernie piszemy
tutaj.