Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Kaczmarzyk (Buzz): Obecnie nie spoglądamy w kierunku Radomia (Wywiad)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Kaczmarzyk (Buzz): Obecnie nie spoglądamy w kierunku Radomia (Wywiad)
Fot. Buzz
– Sukces lotnisk na Mazowszu nie wynika z „chciejstwa” jakiegoś polityka, tylko z innych czynników. To pasażer decyduje skąd i gdzie chce lecieć, a nie urzędnik siedzący za biurkiem w gabinecie w Warszawie – mówi w rozmowie z portalem Rynek Lotniczy Michał Kaczmarzyk, prezes linii lotniczej Buzz, należącej do grupy Ryanair. 

Emilia Derewienko, Rynek Lotniczy: Jak obecnie wygląda rozwój Buzza w Polsce i działalność w trakcie pandemii?

Michał Kaczmarzyk, prezes linii Buzz: Nie zmarnowaliśmy tego okresu, wręcz odwrotnie – dużo zainwestowaliśmy w rozwój. Pod koniec zeszłego roku Grupa Ryanair potwierdziła zakup 210 samolotów Boeing 737-8200. Dostawy będą rozłożone w czasie od kwietnia tego roku aż do roku 2024. Buzz jeszcze w tym roku planuje odebrać 8 sztuk tych samolotów, w tym 4 do końca maja. Nasza flota wzrośnie zatem z 46 do 50 samolotów na sezon letni i do 54 samolotów w sezonie zimowym.

Oczywiście, jak cała branża odczuwamy skutki pandemii i związanych z nią ograniczeń w podróżowaniu, ale spodziewamy się że wraz ze wzrostem liczby zaszczepionych osób popyt będzie wracał. Już obserwujemy to w UK, który mocno wyprzedza resztę Europy z programem szczepień. Tam popyt zdecydowanie wzrasta. Zakładamy, że podobnie będzie u nas i od czerwca-lipca będzie dużo latania.

Jak zapatruje się Pan na kwestie paszportów epidemiologicznych? Czy zasada „nie szczepisz się – nie lecisz” ma szansę zostać wprowadzona?

Nie sądzę, by taka formuła została zaakceptowana w Europie, co nie zmienia faktu, że jakiś rodzaj weryfikacji stanu zdrowia pasażerów pewnie pozostanie. To nie zależy jednak od linii lotniczych, a od władz krajów, do których operujemy. Już dzisiaj linie lotnicze są zobowiązane do sprawdzania, czy pasażerowie posiadają niezbędne dokumenty podroży, w tym wyniki testów na COVID-19, tam, gdzie przedstawienie takiego zaświadczenia jest wymagane. Czekamy w tej chwili na ruch Komisji Europejskiej, która powinna to uregulować jak najszybciej.

Sytuacja epidemiczna w Polsce jest trudna, padają kolejne rekordy zachorowań. Po niedawnej konferencji prasowej premiera spodziewałam się wprowadzenia jakichś restrykcji transportowych, chociaż tak się nie stało. Czy jednak przygotowujecie się na taką ewentualność?

Myślę, że do kompletnego zamknięcia granic w Europie, na kształt tego, czego doświadczaliśmy w zeszłym roku na wiosnę, nie dojdzie. Pomimo ogromnych restrykcji w przemieszczaniu się pomiędzy krajami i ograniczenia liczby utrzymywanych połączeń lotniczych do minimum, poziom zachorowań jest rekordowy. Widać zatem, że to nie sektor transportu jest problemem. Transport publiczny, a w szczególności lotnictwo, wprowadził skuteczne zasady bezpiecznego podróżowania, i wszystkie badania udowodniły, że na pokładzie samolotu nie dochodzi do transmisji wirusa.

Niestety, pomimo upływu roku od ogłoszenia stanu pandemii, poszczególne kraje nadal nie są w stanie współpracować i koordynować działań, co powoduje chaos i utrudnia planowanie i prowadzenie działalności.

Na wspomnianej konferencji prasowej minister zdrowia Adam Niedzielski określił wyjazdy turystyczne w czasie pandemii mianem „niestosownych”. Co Pan o tym sądzi?

Nie widzę w tym nic niestosowanego. Ilość wyjazdów turystycznych jest obecnie minimalna. Nie sądzę żeby miały one wpływ na ilość zachorowań, zwłaszcza że obecnie i tak wszyscy wracający do kraju muszą przedstawić negatywny wynik testu na COVID-19.

Na koniec zapytam o Wasze plany wobec lotniska w Radomiu. Port powstaje z myślą o tanich liniach i czarterach, a terminal nabiera kształtu…

Mamy obecnie 6 baz operacyjnych w Polsce z 30-stoma samolotami. Reszta naszej floty jest zbazowana poza Polską. Jesteśmy obecni na wszystkich dużych lotniskach w regionie. Teren południowego Mazowsza jest bardzo dobrze skomunikowany z Krakowem, Katowicami czy Modlinem – dużymi portami z bogatą ofertą i siatką połączeń. Sukces tych lotnisk nie wynika z „chciejstwa” jakiegoś polityka, tylko z innych czynników, w tym przemyślanej infrastruktury, dobrej współpracy z liniami lotniczymi czy położenia geograficznego. Bo to pasażer decyduje skąd i gdzie chce lecieć, a nie urzędnik siedzący za biurkiem w gabinecie w Warszawie. W chwili obecnej nie spoglądamy w kierunku Radomia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Ryanair: Podwoimy przewozy w 10 lat, problemem aglomeracja stolicy

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Podwoimy przewozy w 10 lat, problemem aglomeracja stolicy

Roman Czubiński 14 września 2023

Buzz zatrudni 300 pilotów w Polsce, w tym 100 jeszcze w 2022 roku

Biznes i przemysł

Gamechangery w Ryanair. Gdzie polecą nowe 737 z Buzz?

Pasażer i linie lotnicze

Gamechangery w Ryanair. Gdzie polecą nowe 737 z Buzz?

Michał Szymajda 09 września 2021

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Ryanair: Podwoimy przewozy w 10 lat, problemem aglomeracja stolicy

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Podwoimy przewozy w 10 lat, problemem aglomeracja stolicy

Roman Czubiński 14 września 2023

Buzz zatrudni 300 pilotów w Polsce, w tym 100 jeszcze w 2022 roku

Biznes i przemysł

Gamechangery w Ryanair. Gdzie polecą nowe 737 z Buzz?

Pasażer i linie lotnicze

Gamechangery w Ryanair. Gdzie polecą nowe 737 z Buzz?

Michał Szymajda 09 września 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5